Jump to content

HJELP!! STJÅLET BÅT!! Sist sett Egersund


Båtadvokaten

Recommended Posts

QUOTE(Suzuki @ 10.09.05 21:45)

Åjj. Den uttalelsen der, bør grunngis. Vil dette si at evt. registreringspapirer i småbåtregisteret rett og slett er verdiløse ? Rett og slett at finner`n er vinner`n ?

Rettsvern mot konkurrerende erverver eller mot selgers kreditorer får du først ved overlevering. Det gjelder bil, båt, TV, motorer, you name it, alt som er løsøre og ikke kan registreres i et realregister som luftfartøyregisteret eller skibsregisteret.

 

Slik er det!!

Med det forstås at dersom båt registrert på A og løsøre (båten) blir overdratt etter avtale til person B er B lovlig eier selv om båten står registrert under person A.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Interessant tråd....

En påminnelse om at man skal være kritisk til alt man leser på internet? :confused:

Fint at båter kan etterlyses her, men hva vet vi egentlig om det som generelt skrives? Vi må

stole på folk vi ikke aner hvem er.

"Båtadvokaten" f.eks. Hvordan kan vi vite at han er advokat? Hvordan vet vi om båten virkelig er stjålet? etc.

Vanligvis ikke noe stort problem, og de fleste mennesker er ålreite og vil ikke ødelegge for andre, men det er farlig hvis det fører til overilte handlinger.

Som sagt.. en påminnelse om å være forsiktig med å ta alt på internet for absolutt sannhet.

Lurt å tenke seg om en ekstra gang når kun internett er kilden.

"Sunn skepsis" er visst rette uttrykket.

Link to post
Share on other sites

Interessant tråd....

En påminnelse om at man skal være kritisk til alt man leser på internet? :confused:

Fint at båter kan etterlyses her, men hva vet vi egentlig om det som generelt skrives? Vi må

stole på folk vi ikke aner hvem er.

"Båtadvokaten" f.eks.  Hvordan kan vi vite at han er advokat? Hvordan vet vi om båten virkelig er stjålet? etc.

Vanligvis ikke noe stort problem, og de fleste mennesker er ålreite og vil ikke ødelegge for andre, men det er farlig hvis det fører til overilte handlinger.

Som sagt.. en påminnelse om å være forsiktig med å ta alt på internet for absolutt sannhet.

Lurt å tenke seg om en ekstra gang når kun internett er kilden.

"Sunn skepsis" er visst rette uttrykket.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan gå inn på web adressen hans og skjekke i brønnøysund også. Han er relativt kjent i markedet.

 

At det forligger forskjellige vinkler i denne saken er det ikke tvil om. Fint du setter spørsmålstegn ved ensidig informasjon.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Vedkommende har nektet å opplyse hvor Rivaen befinner seg. 

 

:flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ville vel jeg også gjøre i en situasjon som denne inntil jeg hadde fått båten i sikkerhet.

 

Forøvrig så håper jeg båtplassens medlemmer melder til Politiet om oppservasjoner om hvor båten måttte befinne seg og ikke til Båtadvokaten, dette siden han har oppfordret til det han kaller å sikre båten, noe som egentlig er selvtekt og straffbart. Han skriver også at han ønsker å få fraktet det han kaller eieren ommbord, og om det skulle bli vold eller andre skader av dette er medlemmet som gir bistand medskyldig i dette.

 

De som måtte være i tvil i denne sak ber jeg om å ringe Politiet og få bekreftet det som er skrevet her i tråden, båten regnes i fra Politiets side ikke som stjålet, og derfor aksjonerer heller ikke Politiet så klart.

 

 

Det har vært tråder i forumet her tidligere om kjøp og salg der kjøper eller selger har ønsket å heve kjøpet grunnet feil og mangler, i denne saken later det til å være den ene part som ikke vil levere tilbake gjennstaden etter at den andre ikke ønsker å gjennomføre handelen. Slike saker er somkjent ikke en Politisak men en sak for rettsystemet, og om det ikke er levert inn omregistrering på båten så er den jo utvilsomt i sin rette eiers hånd nå på vei til Sverige/Danmark. Vinner den parten frem som føler seg overkjørt her i retten så vil han jo få båten tilbake, men personlig så tror jeg at han skjønner hvor dårlige kort han har på hånden og derfor har det blitt foretatt slike desperate handlinger som det har blitt i denne tråden.

 

 

Neste gang en båt blir stjålet og kommer på båtplassen.no så håper jeg og tror at det vil bli like stor oppmerksomhet i saken, men jeg regner da med at vedkommende som setter saken inn ikke holder oss for narr og unnlater å opplyse om ting i saken, eller prøver å få oss med på selvtekt slik at vi selv kan bli straffet. Personlig hadde jeg i en slik sak tatt med kamera og tatt bilde av båten og mannskapet og ringt politiet, da har jeg skaffet bevis i saken som politiet kan få uten å ha utført selvtekt eller på annan måte opptrådt klanderverdig.

 

Det spiller ingen rolle hvor i landet Båtadvokaten kommer ifra, det er ingen unskyldning å være Bergenser! Han har gått langt over streken i denne saken og burde forstått dette selv på et tidlig tidspunkt. Han påstår å ikke kunne si så mye i saken pga taushetsplikt, men å beskylde eieren av båten for å stjele sin egen båt kan han gjøre uten dom i en rettsak, og unnlate å si hva saken egentlig dreier seg om samt oppfordre til selvtekt. Jeg håper flere av oss kommer til å prøve å finne ut hva som egentlig har hendt her, og få høre saken fra den andre siden, først da blir denne saken godt nok belyst til at vi kan gripe inn på lovlig vis for å få stoppet båten på dens ferd, og det kan komme en smule sannhet i denne sak her på båtplassen.

 

:smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

etter kalkulert fart 7-8 knop med motstrøm og frisk bris i mote så kan båten være i posisjon Lindesnes-Mandal i dette øyeblikk ...........utover dette vil jeg ikke diskutere eierforhold eller andre kommentarer i dette fora det er ikke mitt problem :smash:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg bytter bort båten min med en annen båt. Frakter den en masse nautiske mil hjem og fortøyer den i båsen min i båthavna. Han jeg bytter med forsvinner pokkerivold med min gamle båt. Det er jo greit nok. Vi har byttet. Min båt er hans båt og hans båt er min båt.

 

Noen dager etter er båten min plutselig borte fra båthavna. Stjålet. Mistanken går i retning av fyren som overtok min gamle båt. Nå har han 2 båter og jeg ingen. Jeg er drittsur. Leter etter båten. Kontakter politi og advokat.

 

Båten er da vitterlig stjålet. Riktignok av forrige eier, men like fullt stjålet. Når noen stikker avgårde med båten som jeg har liggende i båthavna mi, finnes det vel ikke noe annet ord enn tyveri for det som skjer? Eller gjør det? Mange her på baatplassen.no synes i alle fall å mene det.

 

Lukk øynene og forestill deg at det er din båt som er forsvunnet på denne måten. Hva kaller du det nå?

 

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da ser det ut til at det hele roer seg litt ned her og bra er det.

Etter å ha lest diverse innlegg her kan det virke som om noen her sitter med fler opplysninger om saken enn det båtadvokaten har gitt.

Siden det har vært noen skråsikre uttalelser lurer jeg på om motparten til båtadvokaten eller representanter for ham har vært representert her i denne tråden.

I så fall bør det komme fram.

 

Med håp om at alt ordner seg!

Link to post
Share on other sites

og om det ikke er levert inn omregistrering på båten så er den jo utvilsomt i sin rette eiers hånd

Shipman 28, må bare korrigere deg på denne. Omregistrering har ingenting med eierskap å gjøre.

Er et løseøre overlevert etter avtale så spiller det ingen rolle hvem som er registrert som eier.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Ja, det ville vel jeg også gjøre i en situasjon som denne inntil jeg hadde fått båten i sikkerhet.

Det er jo megetsigende. :yesnod:

 

Båtadvokaten, ... har oppfordret til det han kaller å sikre båten, noe som egentlig er selvtekt og straffbart. Han skriver også at han ønsker å få fraktet det han kaller eieren ommbord, og om det skulle bli vold eller andre skader av dette er medlemmet som gir bistand medskyldig i dette.

Jeg ser at du tolker alt som du vil. Kan ikke hindre deg i det. Men hva kaller du det når den tidligere eieren stikker av med båten, da?? Er det helt i orden det, da? :confused:

 

om det ikke er levert inn omregistrering på båten så er den jo utvilsomt i sin rette eiers hånd nå på vei til Sverige/Danmark. 

Det er fullstendig feil og det tror jeg at du egentlig vet. :nono:

 

Han påstår å ikke kunne si så mye i saken pga taushetsplikt, men å beskylde eieren av båten for å stjele sin egen båt kan han gjøre uten dom i en rettsak, og unnlate å si hva saken egentlig dreier seg om

Men du på din side kan selvsagt opphøye deg til allvitende og ta stilling til det hele uten å vite noe, og derunder æreskjelle andre på det groveste uten at du vet fnugget av hva du snakker om både hva angår faktum og juss. Godt gjort! :flag:

 

Poenget fra min side innledningsvis var å ikke si for mye, av rene diskresjonshensyn. Det som er å si, skal sies i retten og ikke i offentligheten. Så enkelt er det. :smash:

 

 

Lukk øynene og forestill deg at det er din båt som er forsvunnet på denne måten. Hva kaller du det nå?

Kloke ord, Lotus, kloke ord. Det er den urett som ikke rammer deg selv ...

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Jeg bytter bort båten min med en annen båt. Frakter den en masse nautiske mil hjem og fortøyer den i båsen min i båthavna.  Han jeg bytter med forsvinner pokkerivold med min gamle båt. Det er jo greit nok. Vi har byttet. Min båt er hans båt og hans båt er min båt.

 

Noen dager etter er båten min plutselig borte fra båthavna. Stjålet.  Mistanken går i retning av fyren som overtok min gamle båt. Nå har han 2 båter og jeg ingen. Jeg er drittsur. Leter etter båten. Kontakter politi og advokat.

 

Båten er da vitterlig stjålet. Riktignok av forrige eier, men like fullt stjålet. Når noen stikker avgårde med båten som jeg har liggende i båthavna mi, finnes det vel ikke noe annet ord enn tyver for det som skjer? Eller gjør det? Mange her på baatplassen.no synes i alle fall å mene det.

 

Lukk øynene og forestill deg at det er din båt som er forsvunnet på denne måten. Hva kaller du det nå?

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

Nekter politiet å forføge saken så får vi gjøre det samme :smash:
Link to post
Share on other sites

Jeg bytter bort båten min med en annen båt. Frakter den en masse nautiske mil hjem og fortøyer den i båsen min i båthavna.  Han jeg bytter med forsvinner pokkerivold med min gamle båt. Det er jo greit nok. Vi har byttet. Min båt er hans båt og hans båt er min båt.

 

Noen dager etter er båten min plutselig borte fra båthavna. Stjålet.  Mistanken går i retning av fyren som overtok min gamle båt. Nå har han 2 båter og jeg ingen. Jeg er drittsur. Leter etter båten. Kontakter politi og advokat.

 

Båten er da vitterlig stjålet. Riktignok av forrige eier, men like fullt stjålet. Når noen stikker avgårde med båten som jeg har liggende i båthavna mi, finnes det vel ikke noe annet ord enn tyver for det som skjer? Eller gjør det? Mange her på baatplassen.no synes i alle fall å mene det.

 

Lukk øynene og forestill deg at det er din båt som er forsvunnet på denne måten. Hva kaller du det nå?

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

Båtadvokaten skrev litt lenger oppe her i tråden at det hadde vært tvist igang i forkant av at båten ble hentet, men den ene part tidligere eier av Rivaèn ville ikke gå med på å heve salget/kjøpet/bytte. Så båten ble bare sånn plutselig ikke borte :nono:

 

De som ønsker å finne ut noe kan bare ringe politiet i bergen.

 

Er det noen her som har telefonnummer til han som kjører båten nå?, vi tar da utgangspunkt i at det er den tidlger eier som har hentet båten tilbake.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Shipman 28, må bare korrigere deg på denne. Omregistrering har ingenting med eierskap å gjøre.

Er et løseøre overlevert etter avtale så spiller det ingen rolle hvem som er registrert som eier.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor gjør da politiet intet?

Det er vel en kontrakt her også antar vi?

 

Tenkt om det var så lett at man kunne gå ombord hvorsomhelst å si at denne har jeg fått av eieren, så den er min. :headbang:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Båtadvokaten skrev litt lenger oppe her i tråden at det hadde vært tvist igang i forkant av at båten ble hentet, men den ene part tidligere eier av Rivaèn ville ikke gå med på å heve salget/kjøpet/bytte.  Så båten ble bare sånn plutselig ikke borte  :nono:

Det pussige var at den tidligere eieren av den borttatte båten selv hadde gått til retten med kra vom å få den tilbake straks pr. midlertidig forføyning. Han hadde visst ikke tid til å vente på retten ... eller så skjønte han vel at han ikke hadde sjanse til å vinne frem. Nok sagt om det. Det spiller ingen rolle, uansett. Hans handlemåte (dersom det er ham som står bak, og igjen, det vites ikke) er ikke mindre tyveri og straffbar av den grunn.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Det pussige var at den tidligere eieren av den borttatte båten selv hadde gått til retten med kra vom å få den tilbake straks pr. midlertidig forføyning.  Han hadde visst ikke tid til å vente på retten ... eller så skjønte han vel at han ikke hadde sjanse til å vinne frem.  Nok sagt om det.  Det spiller ingen rolle, uansett.  Hans handlemåte (dersom det er ham som står bak, og igjen, det vites ikke) er ikke mindre tyveri og straffbar av den grunn.

<{POST_SNAPBACK}>

Alle som sier imot deg er nærmest idoter og uvitende, og det er hele tiden de som har feil og du har rett alltid :puke:

 

Du er ute etter å vinne saken for svarte! Og taler således bare til din fordel i saken, vi er da ikke helt født bak ei låvedør vi som er her på forumet!

 

Jeg tror kanskje det er best at en moderator låser tråden her nå så får vi heller ta diskusjonen opp på nytt når det er kommet inn flere opplysninger i saken, advokaten har jo rett uansett ser dere, uansett hva andre måtte mene om saken, tilogmed retten vil jeg tro.

 

:puke:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Leser denne tråden med stor iver, og jeg må si jeg er mektig imponert over interressen til brukerne av forumet vårt. Dette er meget bra, stå på fortsatt alle sammen.

 

Jeg håper at dette rotet med tanke på om båten er stjålet eller ikke, ikke gjør at vi blir mindre engasjerte neste gang. Tenk hvis det er din båt som er stjålet neste gang, da hadde det vært fint om du fikk det samme engasjementet fra baatplassen vennene dine, hadde det ikke?

Det hadde ihvertfall jeg satt stor pris på!

 

Vi lar oss ikke knekke av litt ulv, ulv..........Dersom det er det da........Skal bli interessant å følge saken videre.

 

 

Fernanda

:flag:

 

lagt til:

og så får vi jo håpe at denne aktuelle saken løser seg til alles beste, selv om de begge muligens blir tapere, og ingen blir vinnere av en slik sak. Det er jo alltid trist, at et i utgangspunktet hyggelig salg/kjøp, utvikler seg til å bli rene marerittet for begge parter. Både selger og kjøper........

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvordan denne posten har kommet opp i 13 sider allerede. Tydeligvis at noen ikke har annet å gjøre enn å peke ut noen for å ha skrevet noe litt for fort.

Det går da ann å skrive på en sakelig måte, istedet for å henge ut personer, som etter mitt synspunkt har skrevet på en sakelig og grei måte i de senere innleggene. I motsetning til diverse andre.

Greit at jeg er bergenser jeg og, men føler at der har blitt veldig mye mas for noe vi ikke har noe med.

 

Hva pokker skal jeg snakke med politiet i Bergen etter ??? Har vel ikke jeg noe med vel ?????

 

Det er Lørdag kveld gutter (og jenter). :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...