Geb Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Sun Flyer skrev 1 time siden: Sunbeam skal ikke sammenlignes med bavaria og hanse. De er i samme kvalitetssegment som hallberg rassy. Det var veldig lite informasjon og detaljer om båten i annonsen. Link to post
Sun Flyer Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 https://www.sunbeam-yachts.com/en/ Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Korsfjord Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 I dag lærte jeg noe nytt. Spækhugger og Grinde har en storesøster som kalles Kaskelot. Og nå er det en til salgs. Aldri sett en slik før. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=145523435 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 (redigert) Korsfjord skrev 24 minutter siden: I dag lærte jeg noe nytt. Spækhugger og Grinde har en storesøster som kalles Kaskelot. Og nå er det en til salgs. Aldri sett en slik før. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=145523435 Har fått med meg Kaskelotten, men er første jeg har sett med dekkshus. Syns det var pent utført. Drømmebåt det der. Bytta de riktige tingene... men hvordan er teakdekket lagt opp? Og selv om det er en drømmebåt for meg .. så er vel prisen akkurat like stiv som for "gamle svensker". Sånn sett liker jeg nok kanskje "gammal dansk" bedre :-) Redigert 17.Februar.2020 av Avmønstret# (see edit history) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Må bare legge til. Båter tegnet av Peter Bruun er båter som jeg nesten syns er enda vakrere når de står på land. Hver eneste gang jeg går forbi en Peter Bruun båt på en opplagsplass så blir det "stans" og bare stå å se. I mine øyne er det tidløst, perfekt harmonisk og fullendt. Er ikke mange båter som "har det": Link to post
Gullfisk Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=151758592 Har alltid synes disse er fine, men er dette en veldig stiv pris? Link to post
Mouche Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Og legg til 25% moms! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
shipahoy Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Nydelig båt, men da jeg så prisen så kom jeg på hvorfor jeg kjøpte Bavaria :-) Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Gullfisk skrev 30 minutter siden: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=151758592 Har alltid synes disse er fine, men er dette en veldig stiv pris? priset er normalt, skulle jeg ville si på Yachtworld ligger 3 Stk 361 til, på samme nivå + en som er betydelig dyrere S/Y Gunga Din Link to post
Fenderslinger Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Virker som prisene i Sverige og Europa generellt er høyere for endel merker enn i Norge. Vi kjøpte en Grand Soleil i høst. Prisen vi betalte i Norge var ca 30% lavere enn annonserte priser på tilsvarende båt på Yachtworld. Dette er før MVA på Yachtworld annonsene. Svak krone bidrar nok sterkt til dette spriket. Link to post
Bårdp Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Ser gammelbåten min er kommet for salg. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=170992612 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Fenderslinger skrev for 4 timer siden: Virker som prisene i Sverige og Europa generellt er høyere for endel merker enn i Norge. Vi kjøpte en Grand Soleil i høst. Prisen vi betalte i Norge var ca 30% lavere enn annonserte priser på tilsvarende båt på Yachtworld. Dette er før MVA på Yachtworld annonsene. Svak krone bidrar nok sterkt til dette spriket. Ny rekord i svak krone i dag. Hvordan påvirker dette verdien på brukte seilbåter tro? Om mange nok vil sikre verdiene sine så kanskje det raser utfor? Er muligens ikke så mange som tenker på seilferie og båtkjøp nå? Men svak krone gir billige båter i Norge, om en handler fra utlandet. Link to post
TideRace Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 22 minutter siden: Ny rekord i svak krone i dag. ... Er muligens ikke så mange som tenker på seilferie ..... nå? Helt feil. Nå skal det i alle fall seiles i hele sommer! For det første frister det lite å reise til et Corona-land, og overhodet ikke med en Eurokurs på 10.31 kr. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Phoebe skrev 13 minutter siden: Helt feil. Nå skal det i alle fall seiles i hele sommer! For det første frister det lite å reise til et Corona-land, og overhodet ikke med en Eurokurs på 10.31 kr. Jaggu godt poeng :-) Link to post
Fenderslinger Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 (redigert) Geir Kåre S skrev 46 minutter siden: Men svak krone gir billige båter i Norge, om en handler fra utlandet. Eeeh, svak krone gjør det vel dyrt å handle båt fra utlandet? Eller misforsto jeg deg nå? Redigert 27.Februar.2020 av Fenderslinger (see edit history) Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 53 minutter siden: Ny rekord i svak krone i dag. Hvordan påvirker dette verdien på brukte seilbåter tro? Det gjør vel att antallet potensielle kjøper fra utlandet øker............men så lav er ikke NOKen enn, att en Tysk eller Fransman skulle kikke på en båt i Norge, ivartfall ikke ett dussin-bygge om han sen må legge på 25% for å få den inn i EU ! litt annet med unike båter, typ veteranbåter S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Fenderslinger skrev 7 minutter siden: Eeeh, svak krone gjør det vel dyrt å handle båt fra utlandet? Eller misforsto jeg deg nå? Billig for utlendinger å handle hos oss mente jeg :-) Link to post
Ida Marie III Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Gunga Din skrev 1 minutt siden: Det gjør vel att antallet potensielle kjøper fra utlandet øker............men så lav er ikke NOKen enn, att en Tysk eller Fransman skulle kikke på en båt i Norge, ivartfall ikke ett dussin-bygge om han sen må legge på 25% for å få den inn i EU ! litt annet med unike båter, typ veteranbåter I høst ble det solgt ikke mindre en 3 stk plastsnekker fra vår båtforening....destinasjon...Nederland... Båter er billig i Norge nå, særlig de i rette segmentet... Link to post
Fenderslinger Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 3 minutter siden: Billig for utlendinger å handle hos oss mente jeg :-) Det stemmer. Ble kontaktet av endel svensker og finner da jeg hadde forrige båt for salg i fjor. De syns min var rimelig priset ift i Sverige/Finland, men etter mva så ble det for dyrt. Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Ida Marie III skrev 4 minutter siden: I høst ble det solgt ikke mindre en 3 stk plastsnekker fra vår båtforening....destinasjon...Nederland... Båter er billig i Norge nå, særlig de i rette segmentet... kan så vare.....men da finner ikke Hollændene disse båter på sin hjemme-marked tror også att norske plastsnekker alltid har vart billige i Norge.......beror vel kanskje litt på att utbudet er stort her. jeg tenkte mer på Bavaria, Jeanneau, Hanse etc...... S/Y Gunga Din Link to post
Geb Svart 9.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Denne likte jeg: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=172467372 Vil verdien på en slik båt holde seg? Hva kostet den ny, er det noen som vet det? Link to post
Sun Flyer Svart 9.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Små båter taper seg fort i verdi. Men syns den var kul! Ellers er vel denne mye for pengene? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=78945165 Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ask Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) Den taksten er kanskje ikkje heilt korrekt? Ask Redigert 10.Mars.2020 av Ask (see edit history) Link to post
Sun Flyer Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Litt voldsom takst, ja. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gullfisk Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Flott båt da. Kunne kansje strukket hekken enda litt lenger. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn