Jump to content

Draco 20 HT - renovering/ombygging - I/O til OB


Turnfin

Recommended Posts

Da ser det ut til at jeg får lastet opp bilder fra iPhone igjen:clap:

Siden det nå snart er mindre enn en uke igjen til jeg disponerer bilen og jeg skal hente og slepe båten på tilhenger til Hvaler har jeg brukt ledig tid til andre ting: - YouTube videoer om innkjøring og andre tips&tricks - lese instruksjonsbøker - og bestille bilde av en som lager fine illustrasjoner basert på tilsendte fotoer. Se under… :wink:
 

 

image0.jpeg.aeb73256b241084b92ed8572ccf35813.jpeg
 

image0.jpeg.95a178f97f21df03382cf7f2996a8f85.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei igjen:wink:

Har hatt litt problemer med brennstoffsystemet. Den nye vannutskilleren (hele konstruksjonen i plast) sprakk. Ble skiftet som en reklamasjons sak. Reserve bestilt og sendt fra Belgia. Den sprakk også. 
 

IMG_6821.jpeg.732724701974911b37e9ca3ec19d46f0.jpeg

 

Da suger brennstoffpumpa bare luft, motoren går ned på et på færre sylindre og stopper.

I samråd med Ravns Garage - som bestilte opp et 3dje - tok vi en inspeksjon på verkstedsbenken. Fant ingen vesentlige endringer fra nr 2 til nr 3 (til tross for at Mercury nå hadde endret delenr) og valgte å se bort fra ordtaket «alle gode ting er tre» (for da følger gjerne det fjerde med…:nonod:). Ut av lagerhyllene ble det plukket fram «forrige generasjon» (en mer tradisjonell utgave med filterhus i metall og påskrudd «se-glass») som Verado motorene brukte. 

 

Link to post
Share on other sites

Nå fusker opplasting av bilder igjen -

men for å gjøre en lang historie kort - nytt/tradisjonell filter med vannutskiller er montert, brennstoff systemet luftet, motor varmkjørt på land og klar for sjøsetting. Krysser fingrene for at jeg får fortsatt med innkjøringsprosedyrene i morgen.:thumbsup:

 

 

Link to post
Share on other sites

Takk for oppmuntring @Sinvano ! Det er fortsatt mye som gjenstår, men nå er den på sjøen.
Nå fusker opplasting av bilder fortsatt, men ett kom faktisk med - fortøyd med kalesjen på for natten. Bildet viser dypgang akter (med lite bensin på tanken etter innkjøring av motoren) og at ett mål er nådd. Hele undervannshuset ute av vannet ved stilleligge.:wink:

 

IMG_6856.jpeg.fe9b2254ea834d01b9d7978d5c9511e9.jpeg
 

Innkjøring var krevende da jeg var alene i båten. Mye å passe på av annen trafikk når jeg skulle endre turtall hvert annet minutt og kjøre på maks turtall i ett minutt hvert tiende. I 2 timer. Med powertrim på null for max belastning. Men fikk gjennomført det. 
Ikke mye toppfart å skryte av med baugen ned og hele skroget som en «plog» gjennom vannet. Orket ikke mer enn 4900 o/min og nesten 45 knop. 
Men nå er innkjøringen unnagjort. Hvis vind og bølger tillater det i morgen så får jeg se hvor mye jeg tør å utfordre skrogets egenskaper og begrensninger ift «chine-walking.:worry: :giggle:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...