Jump to content

Draco 20 HT - renovering/ombygging - I/O til OB


Turnfin

Recommended Posts

Takk for kommentarer - @Torpedonog @Komodo:clap:

 

Ila helgen har jeg borret med hullsag i panelene for støp av forsterkninger (sparkelmasse, som vanlig etter @Komodometoden- polyester med sagmugg) - 6 hull til stolsøylene i hver av de to ytre panelene på hver side lengst fram og 2 til ramme for akterbenken i hver av de to ytterste panelene lengst bak.

 

Så kom kulda. Da måtte vaskerommet i uthuset beskyttes mot frost - fristvæske i vaskemaskin og vannlåser. Så nå er rommets bruk endret til «lite støpeverksted». Se første bilde:

 

852FB844-5F0B-41DA-A5A4-6BC304F2EAD7.jpeg.bacf2e51438e313e945b867ec5e4f9d7.jpeg

 

Har bygget opp et «rack/ribbeverk» til å plassere legge paneler i etterhvert som det legges på flere lag.

Neste bilde - 4 paneler plasser i ribbene for utherding etter støp:

 

F5E58C52-867B-415B-9D08-80A541DCFC55.jpeg.9879fd11dd1108fddb5c85bcf3a7039f.jpeg

 

Det ble to nye lag på undersiden av de 4 panelene- 450g CSM. Senere - etter 15 desember - blir det 2-3 lag 450g WR og 1 CSM på oversiden. Til sammen 5-6 lag med de 2 som allerede er støpt på. Det blir kraftige dørkpaneler:yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kulda var nede mellom minus 10 og 15 da jeg kom tilbake for å fortsette med dørkplatene.

Etter litt forberedelser (klargjøre glassmatter, kar og verktøy) var det natt og neste morgen var milværet tilbake. Formiddagstimene gikk med til å slipe ned støpekanter (4 plater med 4 kanter på hver side bli 32 kanter….) og flatene på oversiden. Klart i støpe- og herdrommet:

 

6FB573F9-CCC7-4A1E-A15A-252118F90374.jpeg.9996cd8b56021666feb22bec743e7540.jpeg
 

Det er 2 lag 450 g WR med et lag 450g CSM på toppen som legges på før omrisset av platene skal formes til ombord, her ferdig stablet til utherding:

 

F6170170-C006-4B76-95FD-4AB9CD51A96C.jpeg.0a04300d028fe91b6f557042579ec52d.jpeg

 

Så i morgen blir det sliping av 4 x 4 kanter…:wink:

Link to post
Share on other sites

Nå er kantene på de fire panelene - som blir dørkplater når konturene er tilskjært - slipt etter herding. 
Strukturen på ribbene - aluminiumsprofiler jeg ikke har hatt hjerte til å kjøre bort som nå kommer til nytte - som skal bære senterplatene i dørken over tanken er på plass. De er senket ned i de langsgående spanter/stringere der jeg har lagt på forsterkninger:

 

39E70914-B225-4775-B297-98B91D445C9A.jpeg.1bb73da3fd8c22b4fb2b1a5976eabf53.jpeg

 

Neste steg her er å borre med hullsag vertikalt i stringerene der forsterkningene under alu-profilene er for deretter å fylle hullene med sparkelmasse - for å ha noe å skru fast profilene i. Da blir de mulig å demontere dem om jeg senere vil løfte ut tanken. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nå har jeg holdt på i noen dager med kulde. I teltet er det for kaldt til å jobbe lange økter. Men i det improviserte støpeverkstedet (vaskerommet i uthuset) klarer jeg å holde tempen oppe, selv om strømmen er dyr.


Senterplatene i dørken er på det nærmeste ferdig. Med små endringer er det samme mønsteret fulgt når det gjelder glassmatter og antall lag som for platene ute i borde.

 

914758E5-5971-47B0-9A75-5AA280D05444.jpeg.a81fbb224c84aefa05737c0a8dc33058.jpeg

 

En av de 3 divinycellkjernene ble litt

«snuppete» i bredden så jeg splittet den og limte inn en kile med klosser under som lasket over skjøten.

Laminat på begge sider, støpekanter slipt vekk og klargjøres for støp av ytterligere plugger med sparkelmasse som forsterkning der skruer for feste skal settes.


Fant også spor i de 2 alu profilene der skjøten mellom midterste senterplate og henholdsvis forre- og aktre- senterplate havner. Sporet passer perfekt til M8 nylock muttere. Genialt for feste av disse platene.


Dette blir faktisk helt demonterbar dørk.:thumbsdown:

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tilbake på Hvaler for et par dager siden. For å komme videre i en viss kronologisk orden - når neste milepæl for bunn og dørk innvendig er å få tanken på plass - ble det en utfordring å få på dekking av overflater innvendig. Dvs der jeg har slipt vekk gammel topcoat og «rubbet opp» de bare GRP områdene samt de nylig støpte flatene på spant og stringere.

 

Med minusgrader om natten og lite hjelp av sola(lavt på himmelen når den en skjelden gang ikke er bak et skydekke) ble forholdene for dårlige for herding av polyesterbasert coating. Men så oppdaget jeg at Biltema sin epoxy 2-komponent primer/grunning aksepterer arbeidstemperatur ned mot 10 grader celsius. Så det ble det, selv om det ble om lag 250,- pr liter når jeg kjøpte 2,5 l av gangen.
 

Bunnen under anken og tilstøtende flater har fått 2 strøk. Skal ta bilder i morgen når det har herdet ferdig under overdekning med varmelamper under.

Link to post
Share on other sites

Ellers har jeg gjort noen forberedelser til innfesting av tanken. Litt «filosofering» over hvordan jeg skal utnytte en helt demonterbar dørk måtte til:

 

I første omgang ble alu-profilene som nå danner ribber/bjelker under de tre platene i senter (over tanken) kuttet i lengder som gjør dem demonterbare med bare de tre platene i senter fjernet. For ytterligere å forenkle det å løfte ut tanken ved behov måtte jeg finne en måte å spenne fast tanken på - uten at dørkplatene på SB- og BB-side må fjernes for å løsne horisontale festebolter.

For å illustrere - første bilde er skisse av den ene enden av tanken som viser de påsveiste «ørene» der boltene går gjennom:

 

E4C57559-4185-44A7-B3F3-A3996DB9AC4A.jpeg.3e2ef70a5cdceccb0406a88e795edf10.jpeg

 

Neste bilde viser en skisse av «ørene» i profil:

 

01D7B405-6633-4FD8-8944-1F338768BBB8.jpeg.292239a08f77fd488f2ec91b6b449c8d.jpeg

 

Dermed ble det litt viktig å finne en måte å «låse» et gjengepart på slik at bolt kan stikkes horisontalt fra tanken i senter og ut mot skrogsidene. Neste bilde er en «prinsippskisse» av et alternativ for innfesting:

 

2D04C9BB-C44F-4A99-B510-AD3121B4BEB0.jpeg.74ae60063a080285cfd17dbfd9bd6993.jpeg

 

Litt av poenget ble å gjenbruke «kapp» etter paneler, med hullsag lage hulrom og sirkler av restlaminat for forsterkning av bunnen de 4 klossene med restpanel og støpe fast en mutter m/stor stålskive: 

Valget falt på rustfri M10 flensmutter og skive:

 

4C620460-1251-4271-95E8-2D6D45BB83BC.jpeg.41d474faaa8b558cc49737c0bd994036.jpeg

042917FC-EF82-4C39-B026-CFB2777DF22D.jpeg

Link to post
Share on other sites

Så det bie noen arbeids-steg. Først kappe klossene i passende dim og borre ut hulrommet med hullborr (litt under Ø40mm) og motstående med Ø15-18 for å gi rom for bolten(Ø10). Så ble «ringer av restlaminat» lunt inn med polyuretan lim - ringene sentrert  og spent fast med skruer under herding(…og ekspansjon av polyuretanlimet):

 

CE200141-706D-4A24-91F3-097D3D6B5A41.jpeg.b24279ad88c044fafaf595a231e98e9a.jpeg


Så ble flensmutterene fiksert til stålskivene med Tec 7:
 

FE841A02-40E5-4B91-B5DB-11158903B412.jpeg.2aa43b43d7f01612f9c2995d394b68ea.jpeg


Så ble mutter med skive sentrert og fiksert i hulrommet med Tec 7:

 

B69C0F49-2E56-4923-9C9D-CF4007808C48.jpeg.7deff0e22eb0c3e08c71b518dd7838da.jpeg
 

og - til slutt- etter nøye blanding av polyester med sagspon - ble hulrommet fyllt med blandingsmassen:

 

EE80C061-89C2-4006-A0DB-FBC3F6772302.jpeg.d56823bbef21b9f990b9a390510b298e.jpeg

 

Dette kan bli bra:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Takk for tips @Muren Motorsport

 

Tar en rådslaging med en kontakt som sveiser rustfritt - for å ha alternativet med påsveisefe vinger klart. Dette skal kun fiksere tanken i sideretning - mot foringer mellom tank og stringere uten særlig stort moment - vertikalt holdes tanken på plass med lastestropper i tillegg. Mer om det når jeg kommer dit.

 

Smøring under tiltrekking må til - takk for det tipset også:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Muren Motorsport skrev for 18 timer siden:

Ville ha sveisa på "vinger" på mutterene, ikke mye som skal til før di snur seg i støpen.

Jeg ville nok også ha sveist på vinger som du sier, men også nestet mutter i skive. Men nå er det jo ikke alle som har tilgang til sveiseutstyr da...

Link to post
Share on other sites

Takk for tips @Havarita

 

Disse feste-elementene er vurdert, men forkastet på et tidligere tidspunkt. Etter spesifikasjonene stilles det krav til plasten de skal settes inn i. Og så måtte jeg kjøpe et 100-tall der jeg bare trenger 4.

 

….og løpet er ikke kjørt for jeg kan bruke de 4 klossene med innstøpte flensmuttere til noe annet - bla annet feste til demonterbar badestige.:yesnod:

 

Har i mellomtiden fått hjelp av en som sveiser rustfritt og fått laget noe som er rimelig nær min forståelse av den effekten @Muren Motorsport var ute etter.

 

D770E12F-B9BC-4F87-88B9-E02385C469FC.jpeg.8f81b021f13edce4bbabdade5f2b184c.jpeg

 

Dvs Tykke skiver som base/flate, vanlige muttere M10 oppå og biter kaplpet til fra større (40mm), men tynnere skiver: 

 

5ED87284-C4CD-4DFF-9808-243E9DDEEF80.jpeg.8ae50f8917c86b6e3d827e570d7f14bc.jpeg

 

Sveiset sammen blir det mange flater som sparkelmassen kan feste grep i. Mener dette blir som anbefalt, legger ut bilder når de er støpt inn i klosser. :thumbsup:

 

 

Link to post
Share on other sites

Så det bie noen arbeids-steg. Først kappe klossene i passende dim og borre ut hulrommet med hullborr (litt under Ø40mm) og motstående med Ø15-18 for å gi rom for bolten(Ø10). Så ble «ringer av restlaminat» lunt inn med polyuretan lim - ringene sentrert  og spent fast med skruer under herding(…og ekspansjon av polyuretanlimet):

 

CE200141-706D-4A24-91F3-097D3D6B5A41.jpeg.b24279ad88c044fafaf595a231e98e9a.jpeg


Så ble flensmutterene fiksert til stålskivene med Tec 7:
 

FE841A02-40E5-4B91-B5DB-11158903B412.jpeg.2aa43b43d7f01612f9c2995d394b68ea.jpeg


Så ble mutter med skive sentrert og fiksert i hulrommet med Tec 7:

 

B69C0F49-2E56-4923-9C9D-CF4007808C48.jpeg.7deff0e22eb0c3e08c71b518dd7838da.jpeg
 

og - til slutt- etter nøye blanding av polyester med sagspon - ble hulrommet fyllt med blandingsmassen:

 

EE80C061-89C2-4006-A0DB-FBC3F6772302.jpeg.d56823bbef21b9f990b9a390510b298e.jpeg

 

Dette kan bli bra:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ser ut til ar jeg har hatt litt «fingertrøbbel» siden forrige(…ikke siste…) innlegg ble postet på nytt…..:headbang:

 

Mem, men - nå er vi godt ute i helgen ig jeg har fått hjelp med å løfte tanken ombord.

 

Først fant jeg fram tidligere innkjøp av materiale tanken skal ligge på. Neopren list med lim(8x30), et materiale som ellers brukes til lukepakning på skip og plattformer, med stor tåleevne mot løsemidler(spesifikasjoner på lappene på bildet):

 

69D99ACC-242F-46C1-B039-4F2E88DF7675.jpeg.7e411ba7b9485c62a45d8c680a918599.jpeg

 

Vi startet med å legge på noen få biter i begge ender - langs den høyeste kanten i lengderetning og på tvers i bunnen. Ikke fullstendig på tvers, men i et «fiskebeins mønster» som sikrer gjennomstrømning av lensevann lengst ned i bunnen under tanken:

 

EAF6D42A-1B1B-4395-A252-45D9459C9E43.jpeg.690705fc54bc17547488482c17627383.jpeg

 

Etter en test på hvordan tanken lå fant vi rimelig god klaring over det hele. Håpet egentlig på å unngå å måtte legge dobbel tykkelse for å utligne variasjoner i skrogets innvendige flater ift den symetriske utformingen av tankbunnen. Så da la vi på et ytterligere antall små lengder av neoprenlist i fiskebensmønster fra begge sider og lot det være et åpent felt mot midten - i håp om å unngå at tanken skulle vippe om tyngdepunktet:

 

0175DC37-4440-4167-8F1E-C17781463744.jpeg.568c66842c51c6f460add1f5ccdc2d1d.jpeg

 

Det lyktes️Ingen merkbar forskjell mht klaringer under tanken i hver ende sammenlignet med første test. Det innebærer at tanken nå hviler nogenlunde jevnt på et antall lister. Jeg stoppet der - i stedet for å plassere enda flere striper med neopren mellom tank og bunn - i nogenlunde trygg forvissning om at tanken har tilstrekkelig «polstring» mot «gnaging» mellom skrog og tank. 
 

832D1BB1-9913-4FFB-A27A-B8C4C12E01B3.jpeg.310962cecb6b28de07a9a1fb6bd93ce1.jpeg

 

Nå er det borring av hull og tilpassing av klosser med istøpte muttere som er neste steg - innfesting av tanken.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sp fikk jeg tanken sikret også - omtrent som i utsagnet «med både belte og bokseseler på»:yesnod:

 

Hull gjennom ørene i de fire hjørnene borret videre gjennom stringerene/langskipsspantene, klossene med istøpte «vingemuttere» linet opp og støpt fast(med sagspon-fortykket polyestermasse her også). På første bildet sees også avstandsstykkene(«spacerene») jeg la mellom ørene og spantene. Det er biter skåret ut av skjærebrett i nylonplast/tilsvarende. På bildet ses også forberedelsene av lastestropper som dobbel sikring.

 

74A9CD98-6311-4F2C-A5EE-EDF9CA3A62EE.jpeg.49d7d762b06805450dc15fa40e03c2c6.jpeg

 

Boltene er egentlig M19 rustfri gjengestang som er kappet i passende lengder som det er satt dobbel mutter på - flensmutter innerst mot skiva utenpå øret for gått grep.

 

Lastestrammerene «ratchet»/jekk i rustfritt (kjøpt hos Maritim) er ganske dyre, men tåler en støyt og er verdt det. Fikk kalesjemakeren til å fjerne krokene og erstatte dem med kryss-sydde løkker som er tredd gjennom de innstøpte øyene på siden av tanken (se tidligere bilder for å se de innstøpte rustfrie øyene). Neste bilde viser steg 2:

 

EC937A06-A6BE-48BA-B0DF-23773405C50C.jpeg.ddc67a128371ae4040d8e6104e33e79d.jpeg

 

….og for å unngå friksjon er det lagt bensling under stroppen over hjørnene og under strammeren/jekken:

 

C185B701-4B40-49FF-B9E4-766E03478248.jpeg.2c2cd582f78973a8c7fe0596b8028d76.jpeg

 

Det var den gamle bensin-fylleslangen jeg kappet biter av og brukte til bensling. :wink:

Link to post
Share on other sites

Rakk litt til også….

 

Alle forsterkninger til skruefester i tverr- og langskipsspant (hulrom borret med hullsag) for bjelker og dørkplater er fylt med sparkelmasse.

…..og siden jeg snart kan begynne å trekke kabler og slanger har jeg fortsatt litt med styrekonsollen:

 

0FE54F97-68F0-4ABD-880C-68DD8BDA50E0.jpeg.753f2b19ff3f55f80fa4810b8791ec9e.jpeg

 

49264381-F676-4B0A-92A9-27BF9E0D7A2A.jpeg.92ab5b77e49b49043d061d44e7eb5653.jpeg
 

Tanken er Desto mer jeg kan få tilpasset på forhånd før jeg støper konsollen fast til den gamle - desto lettere blir det å jobbe «under/opp» senere.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Tilbake på Hvaler. Kulda skaper noen utfordringer. Fortsatte med arbeid som ikke krever temp for utherding. For de som har fulgt denne tråden kjenner igjen prinsippet om å arbeide seg framover mot baugen - så nå ble det å vende tilbake til hekken og fortsette med akterdekket.

Nærmere bestemt : innforing av sidene :smiley:

 

5141758F-307B-47FB-A979-0DAC2DD73EA7.jpeg.456689c4217e82be9f57c7df3d8a3ca9.jpeg

 

Bildet viser tilskårede og prefabrikkerte panelplater. På begge sider  av de to nesten kvadatiske lent opp i midten er små «endelokk satt inn under enden av karmen til «sittebrønnen». De 2 lange er lagt ut for å illustrere formen på side-panelene. Blokker/klosser er festet med lim og skruer for å ha noe å feste mot.

 

9431D9D6-863D-4F99-9605-6FF813560D98.jpeg.b3ae48feb117b7c698103c027dd753d9.jpeg

 

Bildet over er også mest en illustrasjon. Panelene er satt løst på plass med hjørnelister(divinycell). Senere skal kanter slpes til avrunding, paneler limes inn og fuger fylles med sparkelmasse - før «alt» støpes inn med CSM matter og polyester. Har ikke helt bestemt meg for om det etterpå skal dekkes med gel-/topcoat el epoxi grunning(før evt polyuretanlakk…:confused: 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Påsken er over - og familiehygge byttes med båtarbeid. I teltet er det nå +-grader døgnet rundt og når solen skinner på duken er det nærmere 20 grader inne. :yesnod:
Holder på med flere paralelle prosesser, dvs strekking av kabler og slanger, tilpassing av ny styrekonsoll mm, men det som er mest synlig nå er alt arbeid som må til for å montere vindskjermen. Her et bilde av den med «soft top» under prøvemontering på terrassen:

 

64A52F44-BBAF-4A10-A371-55D796C9F598.jpeg.ec790536757cca58d3d1dfb48a1f0fc9.jpegSå ble den løftet opp på dekk for å se hvordan dekket måtte bygges om. Her en detalj som viser profiler/kanter i dekket som må endres:

 

C2EF83B1-D99D-4C49-BB2C-BE721331D921.jpeg.03f1b3bd098b25b109937207d6eb98f0.jpeg

 

Så da var det bare å plukke fram vinkelsliper med «flap disc» og slipe vekk kanter - så dypt jeg turte uten å miste et minimum av tykkelse over hulrummet under:

 

F858955A-AA41-4F94-BC80-203FB0076111.jpeg.a98fa8d9972214d4c785b65f955ce7a1.jpeg

 

Det ble mye arbeid med saksa. Glassmatter - både CSM og WR - ble klippet i remser i varierende/økende bredde for å utligne den gjenstående høyden på profilen/kanten som var slipt ned. Det ble 5 striper 450g matte som utlignet høyden og 3 lag overstøp på toppen. 
 

548CFA40-ABE5-4CDC-9101-EDA60DF58794.jpeg.94636d7c83e8e444130f1eb0bf19fede.jpeg

 

Som bildet viser rigget jeg til et «arbeidsbord» foran konsoll-«skjelettet», maskerte kanter på inn-og utside og tente varmelampene( «rugekasse-typen») over det som var støpt. I morgen er det styrbord side…:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fortsetter med fundament for vindskjerm:

 

Fram til helgen var det flott vårvær med forsmak av sommer. Først ble «karmen» på SB side gitt samme påstøp som BB. Deretter ble ut-og innside av det påstøpte slipt jevnt med karmsidene. 
Temperaturen inne i teltet steg på ettermiddagen utover i uka, så formiddagene ble brukt til slipearbeid. Påfølgende støvsuging. Så det ble dusj av svett kropp og støvdekket ansikt på ettermiddagen.
Neste støv-drivende slipejobb var fjerning av gelcoat i det feltet på fordekk der buen til den tre-delt fronten på vindskjermen skal hvile:

 

E24173C5-215E-4011-88B3-4CB5E8393E5E.jpeg.8afb549e9c2fcc67e532329eba8be068.jpeg

 

10E18CAA-DC6E-469E-B985-D2358230E250.jpeg.65c4623dce1a768d39b16b7236e0e232.jpeg

 

I dette «feltet» skulle biter av divinycell legges som bunn i fundamentet. Litt krevende med vinkler i 2 plan, men jeg fikk det til. Divinycell ble først primet med et godt lag polyester og lagt til side for å gele litt. I feltet ble det støpt på 2 lag 450g CSM remser:

 

4AE4087F-BDEB-4BFC-9D79-ECAE75A40AFE.jpeg.7dde62875e74b19d864b872c335a7792.jpeg

 

Så ble divinycell bitene som var primet(….og svakt gelet var primingen fordi varmen i teltet nå var steget over 30 grader… :rolleyes:)lagt «vått i vått» oppå remsene med CSM og holdt på plass under press av murstein:

 

277EE8C3-6619-4303-82FD-2A6B5DA853F7.jpeg.86eca0ccc685572dbb9e44a8a90cadc5.jpeg

 

Nå er underlaget på plass. Utfordringen er at buen som alu-profilen i bunnen av den tre-delte fronten av vindskjermen danner går i 2 plan - dvs «i rommet» - så nå begynner utmåling av hvor - og hvor høyt det må «fores opp» imellom underlaget og alu-profilen. :confused:
Det blir nok bra etterhvert - men dette tar også tid. :thumbsup:

 

A2F7F18C-F770-4563-915A-DAE375C3A009.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vårens dager er lengre, men da stikker andre gjøremål seg fram og krever innsats…:rolleyes:

 

Har fortsatt med å bygge fundament for vindskjermen. På dekk er det blitt brukbart - legger ut bilder ila et par dager. 


Vindskjermen er smalere enn innerlineren/skutesidene framme. Her må det «krages» ut for at vindskjermen skal ha en struktur å hvile på.
 

Men i dag gikk jeg på en smell. Alt arbeid med å gjøre innerlineren bredere på begge sider fra halvdekket og akterover ble mislykket. Jeg prøvde meg på å lage noen profiler i divinycell som jeg limte på innsiden av innerlineren. Bildet under viser forberedelsene  som var gjort før innstøping i 3 lag CSM matte:

IMG_4667.jpeg.47f6a0fb06e1c1eccfa883210af7bbf3.jpeg

 

Det gikk veldig dårlig. Etter å ha forsøkt forskjellige teknikker med pensel/kost og maler- og lufte-ruller på SB side måtte jeg bare akseptere at dette fikk jeg ikke til.
 

Ved nærmere ettertanke er det flere faktorer som spilte inn. Først og fremst profilen på «listen» av divinycell jeg hadde limt på med PU lim. Selv med forsøk på avrunding av kanter på forhånd var det nok for lite areal, for mange retningsendringer og forskjellige vinkler. Selv om jeg primet divinycell overflaten og vetet matten før jeg la den på var det vanskelig å få den til å hefte uten «lommer/kanaler»av luft under. Dernest burde jeg kanskje ha ventet med å legge på hele strimler av matte til den primede overflaten hadde begynt å gele. I tillegg hadde det kanskje fungert bedre med matte med mindre tetthet( f eks 300g/kvm). At det måtte arbeides på en vertikal flate bidro også til problemene.
 

Dette bruker jeg ikke mer tid på. I morgen kapper og sliper jeg vekk forsøket på «utkraging» med divinycell og erstatter med alu-vinkelprofil. Tar nok noen bilder av det mislykkede for å vise hvordan det går når ferdighetene ikke strekker til.:headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...