Turnfin Svart 29.April Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April Hei! Våren er her og det har gått litt tid siden første start av motoren i februar. Da var det inne i et oppvarmet verkstedslokale. Testing på vannet for å prøve ut propell og finne riktig for litt allsidig bruk vil foregå på Øyeren - så får jeg hjelp litt mer effektivt(og billigere) enn om mekanikeren hos Ravns skulle ha reist til og fra Hvaler. Det tar litt tid og inn i sommeren for vi må vente til flommen er over og vannet fritt for kvist, kvas og annet flommen har fraktet med seg. I mellomtiden har jeg vært hos Ravns sporadisk og med korte arbeidsøkter pga lang reisevei og lav temp i en opplagshall uten varme. Det har blitt gjort noe av og til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Turnfin Svart 29.April Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April Båten ligger som sagt i en opplagshall og det krever litt forberedende tankearbeid på hva jeg må ha med meg i bilen - når jeg reiser til og fra og verktøy/utstyr ikke lenger er i et telt sammen med båten på Hvaler el uthuset et steinkast unna der teltet sto. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Turnfin Svart 29.April Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April Så nå har det vært litt til og fra med fokus på innredningen. Først akterbenken der strukturen er bygd opp med aluminiums profiler. Har glemt å ta bilde av hele, men de 2 under av babord side viser hvordan fløyene på benken blir - med stuerom der og benk med vendbar rygg i midten. Her blir det enklest mulig - dvs at det kles inn med plater skåret til av baderomspanel. Vet ikke hvorfor, men bildene ble kullsorte… Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Turnfin Svart 29.April Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April Deretter ble de originale benkene i inntedningen forut pusset opp og montert på plass. Vet ikke hvorfor, men disse bildene ble også kullsorte… Ja, ja - finner kanskje ut hvorfor etterhvert. Har i mellomtiden tatt høyhastighets teori og bestått, praktisk prøve i midten av mai. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
aneckh Svart 3.Mai Del på Facebook Svart 3.Mai Hei, tenkte å dele noen erfaringer fra mitt prosjekt. Jeg har en 2000DC/GT, konvertert til utenbord, med 10” Bobs motorheis og ny 300hk V8 pro xs i fjor. Brukte en 24” Tempest plus på den. Toppfart 62 knop ved 5850rpm. Båten er stabil og fin opp til 45-50 knop. Over dette blir det fort chine walk og det er lett å tenke at dette er håpløst å få kontroll på, men med 30-40 timers bruk, går det fint å ligge i toppfart når forholdene tillater det. Etter de to foregående sesongene med 200 hk, var jeg sikker på at jeg trengte mer vekt bak, så jeg flyttet bensintanken ca 50 cm bakover, monterte et ekstra batteri, samtidig som jeg lettet kabinen foran for vekt. Dette hadde stor innvirkning på oppførselen i sjøen. Tendensen til å «gå på nesa» er mye mindre og den oppleves mye mer sportslig. Ikke helt som en Fjordling, men absolutt gjenkjennelig Linge. Har ikke hatt den følelsen med båten før i fjor. Skal teste med en 23,5” Bravo 1 fra Mercury racing i år. Håper å se 65 knop på telleren😃 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.