Jump to content

Blått LEDlys bak båt, noen som har prøvd denne?


Bigdrago

Recommended Posts

Mouche skrev for 6 timer siden:

 

Må være deilig å være så ung og hipp! Ute og chiller'n i dag og får litt lættis? 

 

Bigdrago skrev for 4 timer siden:

Enten er det nettroll her (håper det) eller så finnes det virkelig så gretne folk (leit).

 

Kanskje begge deler . . :nonod:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hvis man anses for å være både gretten og et nettroll når man uttaler seg negativt om de som forherliger den type belysning som du omfavner så hjertelig her NilsPils så anser jeg det nærmest som en hederstittel. Her dreier det seg ikke bare om å ha dårlig smak, være skikkelig Harry, men om å bevisst være til sjenanse for sine omgivelser på en i mine øyne uakseptabel måte. Men hva du vil om meg (som du ikke kjenner eller har møtt/snakket med) og hva jeg måtte mene i saken, men hold dine lys for deg selv. Ok?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 12 minutter siden:

men hold dine lys for deg selv. Ok?

 

Unødvendig å si. Jeg har jo allerede lovet å montere en Mouche-bryter så jeg kan slå av lyset når surmagete gubber er i nærheten . . .  :wink:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev for 3 timer siden:

 

Unødvendig å si. Jeg har jo allerede lovet å montere en Mouche-bryter så jeg kan slå av lyset når surmagete gubber er i nærheten . . .  :wink:

 

Gid så morsom du er. Kan du ikke bedre enn å gjøre deg morsom på andres bekostning? Tarvelig, patetisk og ganske barnslig, men det er vel på det "nivået" du befinner deg. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har hatt hvite lys under badeplattformen i et par år nå !

Bruker dem kun når jeg har bruk for dem. Det vil si, når jeg bakker inn til fortøyimg på ukjente plasser. (liker å gå inn med hekken først der jeg kan)

 

Så får folk mene hva de vil om lys under hekken, det driter jeg i på godt Norsk!

 

Ha en fortreffelig båtsesong alle sammen !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Jeg synes de hvite Under plattformen ble veldig fine. Naturlig lys er stilig. Og ikke minst nyttig så man kan se drevet og ned i sjøen. 
Blått er ikke noe for meg - så jeg bare lurte på hvorfor så mange monterer blått lys på sine båter? 

Da vi kjøpte vår båt var det blå pærer i alle cockpitlysene, de ble raskest mulig byttet til hvite ledpærer og for oss ble det utrolig mye finere og mer behagelig belysning. Mer likt dagslys.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Lingefan skrev 39 minutter siden:

Jeg synes de hvite Under plattformen ble veldig fine. Naturlig lys er stilig. Og ikke minst nyttig så man kan se drevet og ned i sjøen. 
Blått er ikke noe for meg - så jeg bare lurte på hvorfor så mange monterer blått lys på sine båter? 

Da vi kjøpte vår båt var det blå pærer i alle cockpitlysene, de ble raskest mulig byttet til hvite ledpærer og for oss ble det utrolig mye finere og mer behagelig belysning. Mer likt dagslys.

 

Må si meg enig med Lingefan her. Hvorfor lyset skal være blått, i stedet for hvitt ?  Vanlig hvit farge er da bedre, og kan jo forsåvidt  ha en noe nyttig funksjon hvis man først tar denne kostnaden og arbeidet med dette?

Link to post
Share on other sites

 

LM 605 skrev 49 minutter siden:

Da vi kjøpte vår båt var det blå pærer i alle cockpitlysene,

 

Blått lys i cockpit har jeg aldri hørt om før.

 

Under vann gir blått lys etter min mening en veldig fin effekt av blått vann. Det er vel heller ikke mindre nyttig enn hvitt? Derfor valgte jeg blått. Nå står det bare igjen å sjekke effekten når båten kommer på vannet og jeg får koblet til. Og så må vi få en fin og koronafri sommer så jeg får badet i flomlys . . .

 

Jeg må ellers si meg veldig forundret over hvilke følelesesutbrudd og unødvendig stygge personkarakteristikker det har avstedkommet fra enkelte i denne tråden på grunn av noe så uskyldig som blått undervannslys. For dem som fremdeles ikke har fått det med seg, gjentar jeg at jeg ikke er noen ung festløve som har til hensikt å plage andre med discolys eller fest og bråk utover natten. Stort sett ligger vi i uthavn med god avstand til andre.

 

Jeg håper at vi nå kan roe oss ned og konsentrere oss om viktigere ting, som å få båten på vannet og starte båtlivet i fordragelighet.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Vi har selv montert en del ny belysning i år. Belysning på plattformen. Hvitt dimbart lys. Det er fordi vi syntes ofte plattformen var for mørk å spasere ut og inn av. Undervannslys har vi vurdert også, under plattformen. Er jo fint å kunne lyse på drevene ellers ved nattbading. Men ikke gjort det foreløpig. Men da ville jeg fortsatt ha valgt hvitt naturlig lys, har aldri skjønt hvorfor man skal ha blått og grumsete lys, jeg ser ikke noe godt i sånt lys. Er bare fargen jeg er forundret over. Hver sin smak her, det skal nok være sikkert. 
Belysningstype er jo sikkert et spørsmål om karakter og stil, som det er med alt annet design. Og kanskje også nytte. Blått er uansett ikke min stil. Dette er til info sagt med glimt i øyet og hyggelig tone :flag:

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Jeg synes den enkelte skal få ha det utstyr han/hun ønsker om bord og med mulighet til å slå det av. Jeg synes ikke noe om at det blir en tone her som ingen synes er grei å ha. Det er vel like mange meninger som det er medlemmer her inne, men den gode tonen med glimt i øget er ikke alltid lett å få øye på.

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev 17 minutter siden:

Jeg må ellers si meg veldig forundret over hvilke følelesesutbrudd og unødvendig stygge personkarakteristikker det har avstedkommet fra enkelte i denne tråden på grunn av noe så uskyldig som blått undervannslys.

 

Ja, ta deg en titt i speilet, gjerne med blått lys, eller grønt eller blinkende eller whatever turns you on!:giggle:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

M/S AIOLOS skrev 5 minutter siden:den gode tonen med glimt i øget er ikke alltid lett å få øye på.


Er det ikke dette vi alle kommer utfor når alt foregår skriftlig? Sosiale medier, debattforaer osv - man ser ikke ansiktsuttrykk og oppfattelser kan være veldig forskjellge. Mye lettere å misforstå - derfor bør alle tolke alt som skrives med beste mening og glimt i øyet, uansett.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Lingefan skrev 2 minutter siden:


Er det ikke dette vi alle kommer utfor når alt foregår skriftlig? Sosiale medier, debattforaer osv - man ser ikke ansiktsuttrykk og oppfattelser kan være veldig forskjellge. Mye lettere å misforstå - derfor bør alle tolke alt som skrives med beste mening og glimt i øyet, uansett.

Slik burde det være, men vi er ikke like og tar ikke like lett glimtet vet du.:flag_bp:

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev for 2 timer siden:

Blått lys i cockpit har jeg aldri hørt om før.

Hadde en VW Golf med blått lys i instrumentene, kom når de hadde greid å lage med blå lysdioder med tilstrekkelig intensitet.

Flott å se på, men ubrukelig i praksis. Deler av instrumenter var s/hv LCD og fikk i mørket sort skrift på mørk blå bakgrunn. Fint for nattsynet, men det ble nærmest uleselig p.g.a. for liten kontrast. Det ble med den ene modellen fra VW med blå instumentlys.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...