Jump to content

Bavaria, pest eller kolera


Lazy days 2

Recommended Posts

Akkurat! Når folk har brukt store summer på en båt, så kommer tomsingene og rakker ned på det de har brukt surt ervervede midler på.

Skjønner ikke at det skal være vanskelig å forstå at det er ufint.

 

 

Vet ikke hvem du tenker på, sjøl rakker jeg ned på båten, ikke eierne.


Hvis man vil snu på flisa, så kan det nok hende at noen folk synes det er helt hårreisende å betale dobbel eller tredobbel pris for prestisjebåtene fra Orust.

Jeg er av den oppfatningen at folk må få bruke pengene sine på hva de vil, uten at folk skal kritisere dem for det.

Link to post
Share on other sites

BTW, jeg lukter på en oppgradering til en Bav.. ;)

 

Du må være skvatt hakke gæærn, som vil bruke penger på noe sånt. :wink:

Ja bevares, og jeg er ikke ute etter å kritisere folk for å kjøpe dårlige båter, jeg er ute etter å kritisere dårlige båter.

Har du hatt Bavaria selv? Lurer på om dine utsagn bygger på egen erfaring, eller om du bare følger strømmen av kritikere, som ikke ser at folk kjøper det som passer dem og deres lommebøker?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det imponerer meg stadig at en båtprodusent greier å engasjere så mye...

 

Det sier meg egentlig bare at de må ha gjort noe riktig, siden relativt mange har en Bavaria og absolutt alle har en mening om den.

 

- Lurer egentlig på hvordan Jeannau, Beneteau og Dufour har greid å komme under den" radaren", selv med relativt likt konsept. - De greier liksom ikke å engasjere til like lange og totalt meningsløse diskusjoner.

 

Det er vel bare diskusjonen rundt hvem som er skikkelig sjøfolk, motorbåt vs seilbåt , som engasjerer mer.

 

I helgen har jeg vært på tur med Bavaria'n min igjen. Det er helt utrolig men den tålte denne turen også, selv med for små blokker, vinsjer, feil støp i kjøl, dårlig skrog , dårlig sammenføyning og rulleseil. ( tror det dekker de fleste problemområdene i flg. Ekspertene) Og nå har vi passert 4500 nmi utseilt distanse. Båten nærmer seg slutten av sin 3. sesong.

 

-Om jeg er stolt av båten min ? har egentlig ikke tenkt på det ,men den tjener absolutt til sin hensikt, og vi koser oss fælt uansett.

 

- selvfølgelig hadde jeg egentlig hatt lyst på En Oyster istedenfor, men det ligger ikke i planene. Har egentlig lyst på en Range Rover også, men Volvo' n duger den også :)

 

Hvis noen seiler forbi meg i en svenskbygget båt , og de får riktig go' følelsen av at de seiler forbi disse greiene som egentlig ikke kan kalles båt, ja da må de gjerne få det! :)

 

IPad

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja bevares, og jeg er ikke ute etter å kritisere folk for å kjøpe dårlige båter, jeg er ute etter å kritisere dårlige båter.

Hva med denne båten hvor skroget ramlet i fra hverandre, og reklamasjonen ble slett håndtert at verftet.. Dette er det mest graverende jeg har sett og må være den dårligste båten som er laget og fra det mest useriøse verftet etter håndteringen av saken å dømme..

 

Skal vi ta en diskusjon rundt denne saken, kravet fra verftet var 100% tystnad fra båtkjøperen og alle bevis skulle makuleres for at verftet skulle innrømme fadesen og gi mannen delvis ny båt.. Skjønner ikke at folk tørr kjøpe slike håndlagde båter i elendig kvalitet bygget av amatører uten kunnskaper om GRP.. Båten ble kjent ikke sjødyktig at eksterne eksperter.... men daglig leder hevdet at dette var normal kvalitet på båtene, og slik det skulle være :eek:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

Skal vi ta en diskusjon rundt denne saken, kravet fra verftet var 100% tystnad fra båtkjøperen og alle bevis skulle makuleres for at verftet skulle innrømme fadesen og gi mannen delvis ny båt..

 

Stillinga er vel 1-1 mht. håndtering av produksjonsfeil hos de respektive verft her. Fint å ha en seriøs forhandler som buffer imellom verft og kjøper.

Link to post
Share on other sites

Litt båthistorie: Da Pelle P kom mes sine maxibåter på 70-tallet var vel diskusjonen nokså lik dagens Bavariadiskusjon. Hvorfor? I begge tilfeller klarer en produsent å lage en båt helt på høyde + litt til, i forhold til andre ...og betydelig billigere. Da blir det leppeslenging både fra konkurenter og andre båteiere. Min største invending er at det blir så mange av disse båtmerkene at det blir rett og slett kjedelig. Men man kan leve med det.

Link to post
Share on other sites

Bra sagt :-)

Det er klart at folk som betaler millionen og mer til for båt av samme størrelse som andre, må forklare for seg selv og andre at de andre båtene er dritt, for å forsvare sin egen investering.

Riktig, og den andre gruppen av drittslengere er de som har kjøpt billigere båt som er tretti år eldre og som har behov for å forsvare sitt valg.

 

Jeg møtte en Bavariaeier i sommer som hadde byttet fra en gammel Jenneau. De hadde sverget på at de aldri skulle kjøpe en Bavaria. Nå hadde muligheten tydeligvis åpnet seg for at de kunne kjøpe en nyere Bavaria som kostet nesten dobbelt så mye som den gamle båten deres. Og plutselig var Bavaria blitt stuerent nok for de. De er kjempefornøyd med Bavaria.

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Fel på roder gör att båtar tar in vatten Hallberg-Rassy får uppgradera 200 båtar

Bra de ordner opp denne gangen og ikke slik som de gjorde for den uheldige kjøper av 37 foteren som gikk i oppløsning.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Riktig, og den andre gruppen av drittslengere er de som har kjøpt billigere båt som er tretti år eldre og som har behov for å forsvare sitt valg.

 

Jeg møtte en Bavariaeier i sommer som hadde byttet fra en gammel Jenneau. De hadde sverget på at de aldri skulle kjøpe en Bavaria. Nå hadde muligheten tydeligvis åpnet seg for at de kunne kjøpe en nyere Bavaria som kostet nesten dobbelt så mye som den gamle båten deres. Og plutselig var Bavaria blitt stuerent nok for de. De er kjempefornøyd med Bavaria.

 

Legg merke til at jeg ikke har karakterisert noen av bavariatilhengerne, ei heller forsøkt å bedrive noen psykoanalyse for å finne ut hvorfor de har kjøpt den båten de har kjøpt, eller hvorfor de forsvarer møkka. Den slags virker det som om først og fremst bavaristene mener seg kompetent til.

 

Legg også merke til hvem som åpenbart har ømmeste tær i forhold til denne diskusjonen. De heftigste og mest vonbrotne utspillene kommer alltid fra bavaristene. Men jeg skal la overlate til dem som har spisskompetanse på det menneskelige sinn å forklare hvorfor det er slik. Antar svaret kommer kjapt her...

Redigert av grawis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

At andelen båt per krone er høy hos Bavaria, betyr ikke at det er nok båt i hver båt de lager.

Skal vi se... Bruker du både belte og bukseseler også du eller. Jeg vil påstå at 75% av Bavariaeierene ( og kanskje alle seilbåteiere) er "godværs" seilere ( m.a.o sjelden er ute i mer enn frisk bris til liten kuling). Du trenger ikke å være utstyrt for seilturtil Shetland, hvis bruksområdet ditt er Bohuslen serru.

Å jammen tror jeg at utstyret holder til Shetland også. Så da er den vel helt i henhold til segmentet sitt tenker jeg.

 

Til sammenligning er Krognes bondemøbler solid tungt og bra. Noen synes det er flott som f.eks spisestue møblement. Personlig ville jeg aldri hatt noe så masivt i min egen spisestue, men jeg har repsekt for de som synes det er fint.

Link to post
Share on other sites

I en annen tråd nevnte jeg over 30 norske Bavariaer som har vært på langtur eller jordomseiling de siste årene. Det må da være utrolig trist og irriterende for enkelte på Baatplassen at desse båtene har komt seg trygt frem over tusenvis av sjømil. Det er jo visstnok som å seile i en pappkartong som blir holdt sammen av dekalene.

Link to post
Share on other sites

Skal vi se... Bruker du både belte og bukseseler også du eller. Jeg vil påstå at 75% av Bavariaeierene ( og kanskje alle seilbåteiere) er "godværs" seilere ( m.a.o sjelden er ute i mer enn frisk bris til liten kuling). Du trenger ikke å være utstyrt for seilturtil Shetland, hvis bruksområdet ditt er Bohuslen serru.

Å jammen tror jeg at utstyret holder til Shetland også. Så da er den vel helt i henhold til segmentet sitt tenker jeg.

 

Næææ, sier du? Selvfølgelig er Bavaria bra nok for folk som knapt bruker båten. Er det det vi har diskutert hele tiden?

 

 

I en annen tråd nevnte jeg over 30 norske Bavariaer som har vært på langtur eller jordomseiling de siste årene. Det må da være utrolig trist og irriterende for enkelte på Baatplassen at desse båtene har komt seg trygt frem over tusenvis av sjømil. Det er jo visstnok som å seile i en pappkartong som blir holdt sammen av dekalene.

 

Det var dine ord...

Link to post
Share on other sites

grawis er du ikke kompetent til å diskutere kvalitet på seilbåter??...

 

Har lagt ut to linker som helt bevist har valgt å ikke kommentere som går på manglende kvalitet på relativt dyre seilbåter ... Dette kan ikke bero på noe annet enn inkompetanse fra din side

 

Jeg tror ikke du er kompetent og derfor ikke ønsker du å diskutere dette, siden din manglende kunnskap da vil bli avslørt... Dette mener jeg fordi du hittil ikke har kommet med noe som tilsier at innehar kunnskaper om det du uttaler deg om.. dessverre :nonod:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

At andelen båt per krone er høy hos Bavaria, betyr ikke at det er nok båt i hver båt de lager.

 

Det er helt korrekt, akkurat som det er like korrekt å si at "At andelen båt per krone er høy hos Bavaria, betyr ikke at det ikke er nok båt i hver båt de lager".

 

To harmløse utsagnt uten innhold overhodet ... du kan da bedre enn dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...