Jump to content

Bavaria, pest eller kolera


Lazy days 2

Recommended Posts

Er det noen som har kjennskap til kvaliteten på de nye Bavaria modellene (motorbåt)? Hvordan er støyisoleringen av maskinrommet?

Kvaliteten er god. Finishen er ikke som på båter med 2 - 3 mill mer på prislappen, men bedre enn den var tidligere, selv om den heller ikke var dårlig. Og Motorrommet må du selv støyisolere.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Var en tur til Düsseldorf sist helg på båtmessa. Tok bl.a. en titt oppi den nye 34 hardtop.

Kan være litt urettferdig å legge ut dette opptaket fra badet uten mer kommentar, men.....

 

http://s1083.photobucket.com/albums/j393/arnearmoa/?action=view&current=22012011130.mp4

Redigert av arnearmoa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I rettferdighetens navn bør jeg kanskje nenvne at det kanskje egentlig ikke var et skap. Det så mer ut som en vedlikeholdsluke for en tank. Det var ganske begrenset med plass inni der.

 

Og for alt jeg vet kan det hende det var en liten IQ-test. Jeg prøvde f.eks. ikke å løfte luken av hengslene når den var utenfor kanten. Mulig det gikk an...? Jeg hadde tenkt meg tilbake for å teste ut dette, men glemte det helt.

 

Likevel, jeg gir dem kanskje litt for mye kreditt nå, for hvis det var meningen å ta luken av istf. å åpne den, skjønner jeg ikke hvorfor de har kostet på seg de døråpner-knappene og hengslene. Fire skruer hadde klart seg. Iallfall når de nøyer seg med vinkeljern for å sette sammen understellet på et bord nede i salongen osv.

Redigert av arnearmoa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Jeg ble i hvertfall skuffet og irritert av denne tråden. Motorbåt fra Bavaria kan være aktuell ved neste bytte og håpet eiere av slike båter skulle få slippe til i denne tråden. Jeg har lært mye fint på dette forumet, men denne tråden er det flere som burde være flaue over.

Link to post
Share on other sites

Who cares hva andre syntes? Og hvorfor skal vi syntes/mene/hetse(?) så mye om hvilke andre båter som er der ute ?

 

Jeg er på min tredje bavaria motorbåt. Først en 300 sport som jeg ikke syntes så tøff ut som min neste som var en 28 Sport med det nye designet. Nå har vi en 39 Sport med tak og jeg er dritfornøyd. Har hatt båt i 5 år nå. Innimellom dette hadde jeg også en Uttern D66 med en fantastisk Verado på 225 HK.

 

Dog - nå har jeg fått en båt som passer perfekt til vår familiesituasjon og økonomi. Vi er fem. To store gutter har egen seng, og minstemann på 3 har egen sofa i midtlugaren der han sover. Utover det står jeg og strekker bege armene i været når jeg står opp om morgenen og rekker ikke taket i salongen. Sjøegenskaper ? Men en familie på 5 med barn, så er det vel ikke om å gjøre å være tøffest i verden. Den funker bra nok i den verste sjøen jeg har gått i der vi eksempelvis greit holdt følge med en Sealine 47SC (men da blir vel det sikkert også klassifisert som en drittbåt)

 

Kvalitet my ass - alle båtprodusenter bruker omtrent de samme motoralternativene og det samme utstyret,

 

Billig ja, men det åpner båtlivet for flere. Når klagde dere på samme måte over de serieproduserte bilene dere eier ?

 

(klar over at bilbransjen (alle har bil, så nulltoleranse for feil) har kommet MYE lengre enn båtbransjen - men det er en generell betraktning som gjelder de fleste båtmerker)

 

Hilsen Dennrick

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

I bilverdenen er det vel snart bare Morgan som er håndlaget. Kjent for pålitelighet? Nei. Det meste annet er serieprodusert. Hvis benyttet jevnlig og mye så holder det meste. Selv Huyndai Accent med 1,3 l bensin gikk 2 mill km i Korea fordi de gikk døgnet rundt som drosjer. Synes det er litt mobbete dette med Bavaria. Gleder meg til at forståsegpåerne har pratet prisen langt nok ned. Da diagnostiser jeg meg selv med 10-fot syken og kjøper en bra båt til billig penge.

Link to post
Share on other sites

Jeg ble i hvertfall skuffet og irritert av denne tråden. Motorbåt fra Bavaria kan være aktuell ved neste bytte og håpet eiere av slike båter skulle få slippe til i denne tråden. Jeg har lært mye fint på dette forumet, men denne tråden er det flere som burde være flaue over.

Eier selv en Bavaria motorbåt og er strålende fonøyd. Skjønner ikke helt hvorfor de velger å ikke isolere motorrommet. Har ikke gjort det på min enda og plages ikke, men når jeg vet det kan bli bedre så kommer jeg sikkert til å foreta meg noe i vinter.

På min så er jeg fonøyd med finishen, men renholdet etter montering kunne vært bedre. Har vasket vekk litt flekker her og der. Mulig dette er vanlig, men det er min første nye båt.

Jeg kjøpte en Bavaria 32 Sport som kom ut i år.

Link to post
Share on other sites

Var noen flekker rundt på skroget og dørken. Ikke mer enn at jeg tok det som en kosejobb første gang vi vasket båten. Å isolere motorrommet koster ikke all verden og er også nokså enkelt å gjøre selv.

Flere syns støynivået er greit nok da dørk og sofagruppen i cockpit isolerer en del. Smak og behag m.a.o.

Vi tenkte først på 29 sport, men kom fort fram til at 32 var bedre alternativ pga følgende: større bad, bedre takhøyde (ca 1.90) ekstra senger i baug slik at man slipper å rydde salong. En annen ting er at denne leveres med D6 istedenfor D4 og har dermed 6 cyl istedenfor 4 som gjør at motoren går litt finere.

Link to post
Share on other sites

Henger meg litt på dennrik her. Vi har vår andre Bavaria motorbåt, og har så langt hatt 7 flotte sesonger med motorbåt, uten å oppleve at BMB er noe dårliger enn mye annet. Etter tre sesonger med BMB 35 var vi klare på hva vi ønskert å endre/ oppgradere på vår BMB 37, og når dette var på plass har det vært bare tut og kjør. Dette betyr at vi har hatt 7 sesonger med D-serien til VP også, og dette er motorteknologi som fungerer veldig bra. Mye kraft,lavt forbruk og dyre deler er etter min mening en enkel oppsummering av dette, og når vi ser på ny båt velger jeg gjerne denne teknologien igjen. Opplever båten som god i sjøen, og har vært ute i mye stor og urolig sjø med godt resultat.

 

Vi valgte også båt etter familieforhold, slik at BMB 37 ga oss alt vi ønsket oss av plass og fasiliteter i den situajosn vi var i 2009, da vi kjøpte båten pent brukt.

 

Hva andre mener om våre valg gir jeg blaffen i, vi er i stand til å vurdere ønsker og behov opp mot de muligheter som finnes, så valget blir det rette for oss.Velg båt etter behov og lommebok, skaff deg egen erfaring, og nyt båtlivet enten det er i det ene eller andre merket.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Unnskyld, men for noen jævla idiotiske Bavaria-diskusjoner som dukker opp i dette forumet til tider.

 

La nå folk få seile/kjøre rundt i hva de vil! At noen velger Bavaria angår ikke andre enn eieren.

 

Alle her har en stor felles interesse: sjø og båtliv. Hvilken metode folk bruker for å komme seg ut på fjorden er revnende likegyldig.

 

:flag_bp::flag:

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med de siste innleggene :thumbsup:

 

hehe.... hadde dette vært et bilforum, så hadde alle med Toyota (ganske brrra biler) og VW fått pepper av Land Roverne og Mercedesene (BMW, Audi etc)

 

:clap:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Hele tråden er tullete og dine bidrag tar vel "kaka", ikke minst siden du sitter der på din høye hest med en båt som koster tre ganger så mye per fot som en båt de aller fleste klarer seg bra med, og kanskje også er stolte over å eie. Så i mine øyne er dine innlegg om Bavaria generelt ikke preget av humor eller ironi, men av arroganse og nedlatende holdninger.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og nå angriper du person i stedet for tema, som vel ikke er innen forumets regler?

I tillegg er det kanskje like arrogant og nedlatende å tro at din (ulovlige å poste) mening er viktigere for forumets deltakere enn lanos vurderinger/spøker?

 

Når det er sagt, skal man være rimelig naiv om man stiller på et båtforum (annet enn bavariaforumet) og entrer en tråd som omhandler kvalitet og finish på Bavaria og da hevder at det rimeligste båtmerket er det beste, godt nok for alle osv. uten å måtte få litt pes for at det ikke stemmer i andres øyne.

Redigert av HR312MK1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...