Andora Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Fikk snap av min søster fra hidra i formiddag, blikk stille utover mot lista fyr. Ser det er meldt styrke 3 på dragøya og på lista fyr helt til kl 6 i dag så du har fortsatt tid til å komme deg til hidra idag. Jeg bruker 2 timer fra Farsund til rasvåg på hidra i ca 10 knop. Bare å kaste loss👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Ja, slik det ser ut nå så er Hidra eller Egersund innen rekkevidde for en liten dagsetappe. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Andora skrev 29 minutter siden: Fikk snap av min søster fra hidra i formiddag, blikk stille utover mot lista fyr. Ser det er meldt styrke 3 på dragøya og på lista fyr helt til kl 6 i dag så du har fortsatt tid til å komme deg til hidra idag. Jeg bruker 2 timer fra Farsund til rasvåg på hidra i ca 10 knop. Bare å kaste loss👍👍 Viksund 830 skrev 3 minutter siden: Ja, slik det ser ut nå så er Hidra eller Egersund innen rekkevidde for en liten dagsetappe. Hmm, da stemmer hverken Windy, Yr eller Barentswatch... Må jo innrømme at det virker fristende å komme seg avgårde... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Andora Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Fikk nettopp ny snapp nå, stille som i et badekar. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Hmm, noen som vet hvordan det evt. er med plasser på steder som Hidra evt. Egersund på en lørdag? Bruker det å være mange båter? Er jo meldt dårlig vær noen dager framover, så kanskje det er dårlig med plasser? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Viksund 830 Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Hvis du sjekker Kystvær så er det 3,3 m/s på Lista fyr. Eigerøya er derimot 7,4m/s. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Viksund 830 skrev 1 minutt siden: Hvis du sjekker Kystvær så er det 3,3 m/s på Lista fyr. Eigerøya er derimot 7,4m/s. Ja, Hidra er nok mest aktuelt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bergen dørk Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Webcam Rasvåg. Er litt båter. Stille, ser det ut til. Vakkert sted. Ble liggende der når det var kuling over Lista for 10 år siden. https://xn--vindn-qra.no/webkamera/agder/flekkefjord/hidrasund-flekkefjord-rasvåg-aca963 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Andora Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Det er nok ledig plass i rasvåg eller i kirkehavn Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Kom deg avgårde! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Viksund 830 Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 I Rasvåg er det en liten butikk rett ved gjestehavna. Koselig sted. 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Fikk rapport fra en som dro fra Stavanger i dag. Gikk tålig greit. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Bli liggende! Nei, alvorlig talt, dette vurderer du best selv ut fra hvordan forholdene er. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Ble litt usikker når jeg så webkameraet fra Rasvåg. Var der i fjor, og det er ikke mange gjesteplassene der, så det så ganske fullt ut. Det er jo noen plasser bak trærne også, men jeg synes jeg skimter noen master… Det er jo de innerste plassene som blir tatt raskest… Kirkehavn er jo enda mindre… Da er det i så fall Flekkefjord som er alternativet, men jeg vet ikke helt om jeg er klar for å dra helt inn dit denne gangen. Litt i tvil nå, men jeg heller vel til at jeg følger den opprinnelige planen og drar i morgen formiddag…selv om det kan synes som om Windy & co tok grundig feil i dag - ifølge dem skal det nå blåse 7-8 m/s, Yr sier 3 nå, men at det blåser kraftig opp nå mot kl. 17-18 og Lista er allerede oppe i 4,9… Et klassisk tilfelle av ubesluttsomhetens konsekvens: Mens jeg har sittet her og diskutert med meg selv og sjekket websider og apper, så er værvinduet i ferd med å lukke seg… Så i morgen drar jeg avgårde i retning Egersund, hvis ikke noe tyder på at alle prognoser er riv ruskende gale! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
nie Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 (redigert) Hvis du ikke er kommet deg avgårde ennå så ville jeg ventet til imorgen formiddag. Da ser det ut for å bli fine forhold til Egersund. Redigert 19.Juni.2021 av nie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 nie skrev 4 minutter siden: Hvis du ikke er kommet deg avgårde ennå så ville jeg ventet til imorgen formiddag. Da ser det ut for å bli fine forhold til Egersund. Jepp, det ble til slutt konklusjonen min også! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
nie Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Ser vel ut for at du må vente til torsdag hvis du skal ha bedre forhold enn 12-17 imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 nie skrev 4 minutter siden: Ser vel ut for at du må vente til torsdag hvis du skal ha bedre forhold enn 12-17 imorgen. Jepp, det er det jeg har funnet ut, så får vi se om de tar feil eller ikke, men jeg kommer garantert til å prøve meg i morgen og dra til Egersund hvis det går fint. Så får jeg dra videre på torsdag. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Slapper av med fotball-EM… Mange spesielle skip på besøk her i området. Dette er SC Connector, som faktisk er et seilskip med sine to 35 meter høye rotorseil! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tom Cognac Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Pequod skrev 1 time siden: Dette er SC Connector, som faktisk er et seilskip med sine to 35 meter høye rotorseil! Hadde det vært en ide å bruke den samme teknologien her til el-produksjon i stedet for de forferdelige propellene som "pryder" mange flotte steder i landet? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Bonus Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Pequod skrev 1 time siden: Mange spesielle skip på besøk her i området. Dette er SC Connector, som faktisk er et seilskip med sine to 35 meter høye rotorseil! Flettner rotorer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rotor_ship Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 @PequodDu etterlyste Vekteren i Farsund. Jeg ser på nettutgaven til lokalavisen Lister, at hun får comeback i år. Startet visstnok i går og skal gå runden sin frem til 9 august. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 20.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Viksund 830 skrev for 3 timer siden: @PequodDu etterlyste Vekteren i Farsund. Jeg ser på nettutgaven til lokalavisen Lister, at hun får comeback i år. Startet visstnok i går og skal gå runden sin frem til 9 august. Da går jeg nok glipp av henne i år også! Så ikke snurten av henne i går og nå har jeg nettopp passert Sogndlalsstrand og er ikke tilbake i Farsund før i september… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Martine29 Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Når jeg leser disse innleggene så lurer jeg veldig på hvordan vi kom oss på båtturer for 20 år siden. Men vi gjorde jo det.... og vi fant jo alltids en kaiplass eller to.. en liten digresjon på en søndag, ha ha Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 På vei til Egersund regner jeg med eller satser han på Tananger i dag hvis han ikke går i dag blir det nesten en uke landligge i Egesund det jeg kan se Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.