Jump to content

Bergtatt på tokt - 2021


Pequod

Recommended Posts

Fikk snap av min søster fra hidra i formiddag, blikk stille utover mot lista fyr. Ser det er meldt styrke 3 på dragøya og på lista fyr helt til kl 6 i dag så du har fortsatt tid til å komme deg til hidra idag. Jeg bruker 2 timer fra Farsund til rasvåg på hidra i ca 10 knop. Bare å kaste loss👍👍

Link to post
Share on other sites

Andora skrev 29 minutter siden:

Fikk snap av min søster fra hidra i formiddag, blikk stille utover mot lista fyr. Ser det er meldt styrke 3 på dragøya og på lista fyr helt til kl 6 i dag så du har fortsatt tid til å komme deg til hidra idag. Jeg bruker 2 timer fra Farsund til rasvåg på hidra i ca 10 knop. Bare å kaste loss👍👍

 

Viksund 830 skrev 3 minutter siden:

Ja, slik det ser ut nå så er Hidra eller Egersund innen rekkevidde for en liten dagsetappe.

 

Hmm, da stemmer hverken Windy, Yr eller Barentswatch... Må jo innrømme at det virker fristende å komme seg avgårde...

 

Link to post
Share on other sites

Ble litt usikker når jeg så webkameraet fra Rasvåg. Var der i fjor, og det er ikke mange gjesteplassene der, så det så ganske fullt ut.  Det er jo noen plasser bak trærne også, men jeg synes jeg skimter noen master… Det er jo de innerste plassene som blir tatt raskest…
 

Kirkehavn er jo enda mindre…

 

Da er det i så fall Flekkefjord som er alternativet, men jeg vet ikke helt om jeg er klar for å dra helt inn dit denne gangen.

 

Litt i tvil nå, men jeg heller vel til at jeg følger den opprinnelige planen og drar i morgen formiddag…selv om det kan synes som om Windy & co tok grundig feil i dag - ifølge dem skal det nå blåse 7-8 m/s, Yr sier 3 nå, men at det blåser kraftig opp nå mot kl. 17-18 og Lista er allerede oppe i 4,9…

 

Et klassisk tilfelle av ubesluttsomhetens konsekvens: Mens jeg har sittet her og diskutert med meg selv og sjekket websider og apper, så er værvinduet i ferd med å lukke seg… :headbang:

 

Så i morgen drar jeg avgårde i retning Egersund, hvis ikke noe tyder på at alle prognoser er riv ruskende gale!

Link to post
Share on other sites

nie skrev 4 minutter siden:

Ser vel ut for at du må vente til torsdag hvis du skal ha bedre forhold enn 12-17 imorgen. 

Screenshot_20210619-164625_Windy.jpg

Screenshot_20210619-164547_Windy.jpg

Jepp, det er det jeg har funnet ut, så får vi se om de tar feil eller ikke, men jeg kommer garantert til å prøve meg i morgen og dra til Egersund hvis det går fint. Så får jeg dra videre på torsdag.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

Dette er SC Connector, som faktisk er et seilskip med sine to 35 meter høye rotorseil!

Hadde det vært en ide å bruke den samme teknologien her til el-produksjon i stedet for de forferdelige propellene som "pryder" mange flotte steder i landet?

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Viksund 830 skrev for 3 timer siden:

@PequodDu etterlyste Vekteren i Farsund. Jeg ser på nettutgaven til lokalavisen Lister, at hun får comeback i år. Startet visstnok i går og skal gå runden sin frem til 9 august. 

Da går jeg nok glipp av henne i år også! Så ikke snurten av henne i går og nå har jeg nettopp passert Sogndlalsstrand og er ikke tilbake i Farsund før i september…

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...