index Svart 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 (redigert) Så bra! Har ikke vært innom forumet siden sist melding. Men det var 4-5 ledige plasser da jeg gikk forbi 15:15. Kommer forbi 06:45 i morgen ca. Om du er oppe tidlig?. Redigert 28.Juni.2021 av index (see edit history) "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 index skrev for 12 timer siden: Så bra! Har ikke vært innom forumet siden sist melding. Men det var 4-5 ledige plasser da jeg gikk forbi 15:15. Kommer forbi 06:45 i morgen ca. Om du er oppe tidlig?. Hehe, da var jeg nok fortsatt langt inne i drømmeland... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Pequod skrev 45 minutter siden: Hehe, da var jeg nok fortsatt langt inne i drømmeland... Ja, jeg så ingen antydninger til liv ombord. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 (redigert) Noen som har råd å gi når det gjelder krysning over Slettå? Litt varierende meldinger om forholdene der nå. Blåser fortsatt nord-vest, og Windy melder bølgehøyde på 0,8 og 5 m/s, Barentswatch melder bølgehøyder på 0,1-0,2, mens Yr melder om vind 4-5 m/s med vindkast opp i 12-13 m/s. På Kystvær-appen meldes det om 6,7 m/s fra N på Røvær Redigert 29.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Det burde være til å leve med om ikke vindkastene er for hissige. Hold god avstand til Kvalen fyrlykt når du går nordover, det bryter langt ut der med vind fra nordvest. Og så anbefaler jeg Nyleia forbi Stord i stedet for Langenuen. Mye finere. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Tenker du å kjøre hele veien til Bergen, eller stopper du underveis? Link to post
Ida Marie III Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 (redigert) Pequod skrev for 1 time siden: Noen som har råd å gi når det gjelder krysning over Slettå? Litt varierende meldinger om forholdene der nå. Blåser fortsatt nord-vest, og Windy melder bølgehøyde på 0,8 og 5 m/s, Barentswatch melder bølgehøyder på 0,1-0,2, mens Yr melder om vind 4-5 m/s med vindkast opp i 12-13 m/s. På Kystvær-appen meldes det om 6,7 m/s fra N på Røvær Om du syns det blir for røft vil du merke deg ganske så snart du stikker nesen utfor...nordvesten står rett inn der...tåler du det der,er det bare å fortsette...vist ikke, er det kort vei tilbake for event retur... Som Index sier, hokd godt fra land så du slipper landsjøen...refleksen fra bølgene mot land...og husk Blokksen der ute....? Redigert 29.Juni.2021 av Ida Marie III (see edit history) Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 (redigert) Det blir ikke avgang herfra før i morgen - ikke hovedsakelig på grunn av været, men det har begynt å blåse opp igjen, ser jeg. Redigert 29.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 (redigert) Som musikkelsker måtte jeg innom Shabby Records, en platebutikk som er nærmest legendarisk - ikke mange slike igjen nå! Ble en båtpenge på musikk også… Redigert 29.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Goddis77 skrev for 5 timer siden: Tenker du å kjøre hele veien til Bergen, eller stopper du underveis? Hadde vel egentlig tenkt å ta en overnatting før Bergen, men siden jeg nå ikke drar før tidlig i morgen, så blir det nok rett til Bergen, kanskje med en liten stopp underveis. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Blir en matbete på meg før EM-fotballen. Og jaggu hadde de ikke Styrbord-ølen her, som jeg aldri rakk å få kjøpt i Skudeneshavn… Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Det er bare å nyte og kose seg på tur??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 29.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Smakte jaggu godt også! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Er i full gang med neste etappe. Har passert Mosterhavn og satser på en stopp i Bekkjarvik for å fylle diesel og kanskje en rasl lunsj før jeg fortsetter til Bergen. Upåklagelige forhold utpå! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Goddis77 Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Ser meget pent ut! Hele familien inkl meg selv har blitt syke, så får ikke befart plass for deg ved Marineholmen i dag. Link to post
Seigmann Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Pequod skrev for 3 timer siden: Er i full gang med neste etappe. Har passert Mosterhavn og satser på en stopp i Bekkjarvik for å fylle diesel og kanskje en rasl lunsj før jeg fortsetter til Bergen. Upåklagelige forhold utpå! Når jeg kjørte over Karmsund bro på vei til jobb idag, tenkte jeg du fikk en fantastisk overfart over sletta Link to post
Pequod Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Goddis77 skrev for 4 timer siden: Ser meget pent ut! Hele familien inkl meg selv har blitt syke, så får ikke befart plass for deg ved Marineholmen i dag. Uffda, dere får ha god bedring alle sammen. Finner ut om det er plass når jeg kommer dit! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Seigmann skrev 1 time siden: Når jeg kjørte over Karmsund bro på vei til jobb idag, tenkte jeg du fikk en fantastisk overfart over sletta Det kan jeg bekrefte! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
navid Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Når du først er innom Bekkjarvik, så må du ta en tur til Bekkjarvik Gjestgiveri som ligger i den gamle havna, de har veldig god fiskesuppe der (hadde i hvertfall). Den prisbelønte kokken Ørjan Johannessen er oppvokst der. Link to post
Pequod Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 navid skrev for 4 timer siden: Når du først er innom Bekkjarvik, så må du ta en tur til Bekkjarvik Gjestgiveri som ligger i den gamle havna, de har veldig god fiskesuppe der (hadde i hvertfall). Den prisbelønte kokken Ørjan Johannessen er oppvokst der. Var så fullt i Bekkjarvik at jeg ikke orket å stoppe der, hadde tenkt å fylle diesel, men så ingen pumpe eller skilt noe sted, så kanskje de ikke har det lenger? Var så trangt i den indre havna at jeg fikk klaustrofobi! Men har den på lista til returen, selv om kanskje det meste er stengt da, Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Goddis77 Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Hvis du trenger å fylle diesel og ikke har fått gjort det, kan Lie være en god plass for dette. Mulig det heter Liaskjæret på kartet. Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Pequod skrev 9 minutter siden: Var så fullt i Bekkjarvik at jeg ikke orket å stoppe der, hadde tenkt å fylle diesel, men så ingen pumpe eller skilt noe sted, så kanskje de ikke har det lenger? Var så trangt i den indre havna at jeg fikk klaustrofobi! Men har den på lista til returen, selv om kanskje det meste er stengt da, Du gikk ikke glipp av noe...? ? nei, ingenting er stengt der når du kommer i retur, åpent året rundt der... Der er 3 havner der, plass til ca 100 båter... Diesel på Liaskjæret, Strusshamn eller under Askøy broen på babord side... Også inne på Bergen havn....men der er det dyrt... Link to post
Pequod Svart 30.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 (redigert) Skal skrive mer om dagens etappe senere, nå får jeg snart besøk av eldstedattera og samboeren. De har vært på roadtrip i Nord-Norge og er på vei hjem nå. Skal overnatte i båten. Ser ut som om de fleste restaurantene her stenger i 21-22-tiden, så det blir nok middag om bord i kveld! Ble en lang etappe i dag og litt irriterende etappe ettersom jeg ikke fant dieselpumpa i Bekkjarvik, ikke den som skulle være i Bakkasund heller, så jeg endte opp med å fylle på Hjellestad Marina - men de hadde en hyggelig pris - rimeligste siden jeg forlot Nesodden - på 10.99. Der plukket jeg opp en jobbkollega som hadde landet på Flesland og tok taxi ut til marinaen fordi han hadde lyst til å komme til Bergen i båt! På grunn av koronaen har jeg vel ikke sett ham siden i fjor vår en gang... Så det var hyggelig! Men jeg kom meg i alle fall til Marineholmen der jeg har lagt meg longside. Været er jo helt fantastisk! Første gang jeg er i Bergen siden en gang på midten av 70-tallet... Redigert 30.Juni.2021 av Pequod Lagt til bilder (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Trond123 Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 (redigert) Så litt for sent at du er kommet til Bergen. Dieselpumpen i Bekkjarvik er på kaien i innseilingen til havnen. Litt utfordrende å fortøye der. I Bergensområdet er det billig diesel under Askøybroen, på askøysiden. 9,97kr/l, og på Liaskjæret (omtrent rett vest av Flesland), 10,20kr/l sist jeg bunkret der for et par uker siden. Nord for Bergen er Herdla og Fedje greie plasser å bunkre. Litlebergen og Feste er tradisjonelt dyrt! Redigert 30.Juni.2021 av Trond123 (see edit history) Link to post
Goddis77 Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Se der ja. Tipper det er fullt liv på stranden ved BI rett ved siden av deg nå Rett over broen som du kan gå over, så er det både Kiwi og Rema1000. Er også kafeer som pleier å være åpne i området, og Søtt og Salt i bygget ved deg har vel kanskje noe å by på? Kos deg i byen. Du kom på den beste dagen i år tipper jeg Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn