Compromise Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Godt å se at du er i gang igjen, slik at man har noe å følge med på. Sitér dette innlegget /per Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Nærmer meg Jærens Rev. Foreløpig har det gått veldig bra! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Hvilken bølgeretning har du. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 (redigert) Tipper han får de fra Vest Nordvest nedover kysten Flott vær på Lindesnes i dag https://lindesnesfyr.no/?jwsource=cl Redigert 30.September.2021 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Martine29 Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Hvordan eller har du tatt denne turen kun for egoet og uten noe forum å forholde deg til... Grunnen til at jeg spør er at jeg i 1991 tok turen til Grønland t/r og uten et eneste bilde tatt med en 25 fots snekke. Men det er jo historie nå. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Hvilken bølgeretning har du. LALUNA II skrev 1 time siden: Tipper han får de fra Vest Nordvest nedover kysten Flott vær på Lindesnes i dag https://lindesnesfyr.no/?jwsource=cl I begynnelsen kom bølgene fra nordvest/vest, men den siste halvtimen har det vært fra sørvest. Behagelige, rolige bølger/dønninger under 1 meter. Koser meg! Fortsetter det slik drar jeg nok helt til Farsund i dag, så er det unnagjort! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gullfisk Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Det går unna også i dag ser jeg Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Martine29 skrev 38 minutter siden: Hvordan eller har du tatt denne turen kun for egoet og uten noe forum å forholde deg til... Grunnen til at jeg spør er at jeg i 1991 tok turen til Grønland t/r og uten et eneste bilde tatt med en 25 fots snekke. Men det er jo historie nå. Skjønner ikke helt spørsmålet? Jeg tar jo turen fordi jeg elsker å være i båt og å oppleve nye steder. At jeg liker å skrive og ta bilder er jo bare en bonus og fungerer også som en dagbok/minnebok for meg selv. Men jeg kunne fint tatt turen uten å skrive eller ta bilder! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Gullfisk skrev 6 minutter siden: Det går unna også i dag ser jeg Bare en drøy time til jeg passerer Egersund. Ligger i 10-11 knop nå. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Tror du var meget heldig med været ja. Spørs om du ikke har vært snill gutt..😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 God tur videre. Om været holder seg som nå så er nok Farsund en god plan. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Kjørte inn i et voldsomt regnvær nå før Egersund og dønningene merkbart større. Men de kommer fra nordvest, så det går fortsatt greit, og sikten er bra. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Da har regnet gitt seg og på land ser jeg sol! Får bølgene mer fra siden nå, innimellom ganske store, men fortsatt greit. Har passert Sogndalsstrand og fortsetter mot Lista. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 2 timer til Båly hvis du velger å runde Lindesnes i dag Frisk bris fra syd i morgen ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Han går jo glatt under broene i Kanalen, så det går fint. Er jo innaskjærs da 👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Ser han går inn til Farsund nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Viksund 830 Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Da var Bergtatt trygt fortøyd i Farsund, velkommen tilbake. 😊 Beklager dårlig kvalitet på bilde... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Martine29 skrev for 6 timer siden: Hvordan eller har du tatt denne turen kun for egoet og uten noe forum å forholde deg til... Grunnen til at jeg spør er at jeg i 1991 tok turen til Grønland t/r og uten et eneste bilde tatt med en 25 fots snekke. Men det er jo historie nå. Jeg er litt usikker på hvor du vil med det spørsmålet, men da du dro i 91, var det ikke noe forum å legge ut på. Du kunne jo satt inn noen innlegg i dagspressen, men det var litt vrient fra en snekke mellom Norge og Grønland. At han deler turen med folk her inne er jo kjempebra, da det inspirerer folk som vurderer å reise selv, eller gir glede til dem som ikke kan eller vil reise. Jeg er også skyldig i å legge ut bilder etc. fra våre turer, og har fått mange tilbakemeldinger fra folk som har hatt glede av, eller nytte av det. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 (redigert) LALUNA II skrev for 2 timer siden: 2 timer til Båly hvis du velger å runde Lindesnes i dag Frisk bris fra syd i morgen ;-) Tenker at 10 timers etappe er nok for i dag! Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Han går jo glatt under broene i Kanalen, så det går fint. Er jo innaskjærs da 👍 Jepp, tar nok kanalen nå om høsten. LALUNA II skrev 1 time siden: Ser han går inn til Farsund nå Jepp, liker meg der! Og praktisk med butikk på kaikanten! Viksund 830 skrev 54 minutter siden: Da var Bergtatt trygt fortøyd i Farsund, velkommen tilbake. 😊 Beklager dårlig kvalitet på bilde... Takk for hyggelig velkomst! Redigert 30.September.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Bra jobbet @Pequod 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Fortøyd i Farsund etter 10 timer og 15 minutter! Jæren gikk jo helt nydelig, men Lista var uggen i dag. Men ingenting i forhold til det jeg opplevde utenfor Bømlo. Nå skal jeg hvile litt og se på Dagsrevyen! Her i Farsund blir jeg i alle fall ut måneden… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Pequod skrev 8 minutter siden: Her i Farsund blir jeg i alle fall ut måneden… 😂😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Synes også du skal vente med å dra videre til neste måned ja🤣🤣🤣 Godt utført etappe 💪👏👏👏 Håper det ble noen bilder av dårlig føre🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Well done husk å holde øye åpne for teiner i morgen ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Godt gjennomført! Nyt resten av måneden med god samvittighet!🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.