Jump to content

En reise med kanalbåt i Wales


Chilli Solbris

Recommended Posts

Jeg viste filmene til "guttungen" på 14, og kanalferie som dette er blitt satt opp på ønskelisten. 

 

Første kona sa : "Det er jo bare regn og tåke i UK". Men bildene dine viser noe annet... 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Følger med . . .

Trivelig med litt båtstoff utenfor allfarveien mot Sverige . .

 

Der kan det da umulig gå an å ikke skrubbe mor kanalkantene. Regner med at båtene er forberedt for lit skrubbing . . ?

 

Regner med at dere også passerer en del vertshus og puber under veis.

Da spør jeg som Andy Capp: - åffer det a . .?

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev for 14 timer siden:

Følger med . . .

Trivelig med litt båtstoff utenfor allfarveien mot Sverige . .

 

Der kan det da umulig gå an å ikke skrubbe mor kanalkantene. Regner med at båtene er forberedt for lit skrubbing . . ?

 

Regner med at dere også passerer en del vertshus og puber under veis.

Da spør jeg som Andy Capp: - åffer det a . .?

 

Dette betegnes som en «contact sport»😁😁

 Du dunker borti uansett hva du finner på😂😂😂

Vi har passert noen vertshus! Men ikke mange!☺️☺️☺️

index skrev for 14 timer siden:

Jeg har i en del år drømt om kanalferie på kanalene i sør England, der landskapet er flatt og slusene få. Og lysten blir slett ikke mindre av slike tråder som dette...:smiley:

Det er ikke noe å lure på!

SoBo skrev for 13 timer siden:

Herlig reise :yesnod:  Flotte bilder :thumbsup:

Tusen takk!😊😊

Bjørn Løvjomås skrev for 12 timer siden:

Kan ikke si at den derre akkvadukten ser noe særlig å seile over med båt..  langt ned.. å høydeskrekk..😳 nei takke meg til et flatt hav. 

Den der hadde du taklet helt glatt!😂😂😂

Måtte Lene meg ut for å få med meg slt!😂😂

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Eneste minus jeg ser er at jeg  kan ikke være på båttur uten å bade.. men det vannet der ser ikke særlig innbydende ut :-) Ellers er det mye snakk om tomme butikkhyller og mangel på varer i UK nå for tida. Hadde dere med en del proviant eller har det gått greit å handle inn matvarer? Eller kanskje dere har satset på "pub food" underveis?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

PiperBill skrev for 2 timer siden:

Eneste minus jeg ser er at jeg  kan ikke være på båttur uten å bade.. men det vannet der ser ikke særlig innbydende ut :-) Ellers er det mye snakk om tomme butikkhyller og mangel på varer i UK nå for tida. Hadde dere med en del proviant eller har det gått greit å handle inn matvarer? Eller kanskje dere har satset på "pub food" underveis?

Bade er ikke tema i dette sølevannet nei! Det er sedimenter fra omkringliggende vegetasjon i vannet hele veien. Fisk er det mye av her så forurenset er kanalen dog ikke. 
Butikkene mangler ingenting. Det med tomme hyller er en meget stor overdrivelse. 
Vi har proviantert godt og spist godt. Både ombord og på puben!😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 22.9.2021 at 23.51:

Hvordan gjør dere det i svinger? Er det normalt å dunke borti bredden og bruke den som hjelp til å vri baugen i lange svinger, slik som den svingen som er i/ rett etter en bro? Eller er det mindre trangt enn det ser ut til på videoene?

Du må legge bauen i innersvingen, hekken kommer da lengre ut! ( sladder rundt svingen). Vind kan gjøre det mere tricky. Det er heller ikke noe greit å møte i trang sving, siden en kommer "sidelengs" Det gjelder M.a.o. Å ta det med ro!!! den ene båten vi hadde subbet i bunnen om vi ga mere på en ca 2,5knop, så vi tok det med ro! Og en pint eller to.

Redigert av aileenll (see edit history)

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 9 timer siden:

Lenge siden forrige oppdatering, @Solbris II - sitter mannskapet fortsatt på puben? :giggle:

 

De kom vel ikke lengre enn til første PUB, resten er bilder fra nettet.

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 12 timer siden:

Lenge siden forrige oppdatering, @Solbris II - sitter mannskapet fortsatt på puben? :giggle:

Det har vært til dels elendig dekning som har gjort oppdatering håpløst. Men det kommer mer!😁😁😁

Sitter på toget til Gol! Skal på kurs på Storefjell. 😊😊😊

Benji skrev for 2 timer siden:

 

De kom vel ikke lengre enn til første PUB, resten er bilder fra nettet.

Fanden!😩😩😩

Og jeg som trodde jeg hadde vært dyktig med retusjeringen!😝😝😝

Som her:😁😁

F7D7F06F-7EAC-4D1F-9BCA-1845DC53887F.jpeg.fec8a65f500f6e5f00d6f080ffc0811c.jpeg
Vi har besøkt flere steder enn puben!😊😊

87EDDDCB-9A9B-4D00-BC19-1A28D73EA766.jpeg.f6ca8b72f189feb4ca54e391ba666905.jpeg

 

Redigert av Solbris II (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

sommerfun skrev On 28.9.2021 at 10.40:

Wow for en tråd - dette ser virkelig ut som en drømmetur. Mulig å høre om noe rundt budsjett pr pers? Er det reiselån for alle penga eller er det mulig å spare seg opp til noe her? God tur videre - veldig inspirerende. 

Den linken kan du godt slette, hvis det ikke var snikreklame. 

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Bergen dørk skrev for 2 timer siden:

Den linken kan du godt slette, hvis det ikke var snikreklame. 

Jeg har rapportert dette til moderatorene da det ble postet. Det er garantert reklame, eller egentlig skjult SEO/ søkemotoroptimalisering. (Jeg jobber med SEO og har gjort det siden 2004.) Dette var første innlegget til vedkommende...

 

Moderatorer bør slette innlegget. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...