Jump to content

Dyre drivstoff priser fremover...hvordan vil det påvirke din båtbruk fremmover.?


Ida Marie III

Recommended Posts

Det nærmer seg nyttår og man kan jo ta en oppsummering av året som gikk og om det ble påvirkning av båtbruk :)

 

Heldigvis ble det ikke 30kr literen som Bårdp over her fryktet, men store deler av sesongen lå prisen på det doble av prisen i 2021.

 

For min egendel så havnet jeg på 59 overnattinger i båten i år, mot noen og 60 i 2021, men dieselforbruket har nesten vært halvert, mye overnatting i nærområdet og mer forsiktig bruk av gasshendler har gjort sitt, har dog aldri kjørt rundt på tomgang og lå i plan over Skagerak til Danmark i ferien ;) 

 

Både himmelsprett og pinse hadde jeg ikke mulighet til å benytte båten, som gjorde at noen tradisjonelt lengre turer falt bort.

Den lokale dieselpusher opplevde særdeles dårlig omsetning, når jeg tanket 500liter før overfart til DK i Juli, var det mer enn han hadde solgt tilsammen den siste uka!

De som var på Sørlandskysten kysten og vi som var på Svenskesiden, opplevde det som det var mindre båter enn normalt i ferien, om det er fakta vet jeg ikke.

Ved siste tanking i høst var det 18kr literen, kan jo håpe på priser ned mot 15kr neste sommer, selv om jeg ikke anser det som veldig reelt.

 

 

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...