Jump to content

Prosjekttråd - reparasjon av "Solveig" i Portugal


tobixen

Recommended Posts

7 hours ago, pacuare said:

Portugal har samme kobling som Norge på 5 kg kompositt.

 

Ja, det er samme kobling, men flaskene er forskjellige så jeg får ikke byttet flaskene jeg har med fra Norge og Frankrike.

 

Jeg lot flasken fra Frankrike ligge igjen, har tatt med meg en tom norsk flaske på veien videre, pluss en liten norsk reserveflaske (5kg) som trolig er halvfull.  Kanskje vi bør sørge for å bytte den portugisiske flasken før vi forlater Portugal.

Link to post
Share on other sites

Ligger nå for anker på  38.64295167,   -9.1107467, som er innover mot Lisboa og så inn en sideelv. Fint å ha litt rolige forhold på første tur etter såpass langt landopphold.

 

Jeg har billett til en Oslotur fra Malaga 20. juni.  Det er vel ca 400 nm til Malaga, så det bør gå hvis det ikke blir for mange omveier eller stopp på turen.  Jeg hadde en liste over mulige ankringsplasser langs ruta, plottet på Navionics "boating app" på telefonen.  Når jeg nå prøver å bruke app'en får jeg beskjed om å logge inn.  Fryktelig festlig, i det ene øyeblikket fungerte det, i det andre øyeblikket når vi seiler skarpt parallellt med men ganske nært land og litt stresset lurer på om jeg trenger å slå eller ikke, og skal ta en rask titt på kartet ... "logg inn!"  Dette er vel et meget godt eksempel på at påstanden "man får det man betaler for" ikke er helt sann, for jeg har jaggu betalt mye for kartene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...