Førstefender Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Chilli Solbris skrev for 8 timer siden: Må nok korrigere deg noe. Det er ikke en Grand Banks men en trawler av en annen produsent. Båten ligger 150 meter lenger ned Vesterelva ift meg. Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Nå vet ikke jeg hva slags utrustning og backup Sjøblomsten hadde, men det virker jo som en rimelig risikabel overfart. Det er langt til land om noe skulle skje midveis. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Førstefender Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Framtia skrev 3 minutter siden: Nå vet ikke jeg hva slags utrustning og backup Sjøblomsten hadde, men det virker jo som en rimelig risikabel overfart. Det er langt til land om noe skulle skje midveis. De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Elling e4 har krysset alanter havet Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 En godt utstyrt Elling E4 hadde jeg heller ikke sagt nei til. Jeg ville da selvsagt hatt en med wingengine som ekstra sikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Det høres ut som man må ha voldsomme båter for å ferdes på hav. Disse 21-foterne seiler regatta over Atlanterhavet, Biscaya på kryss og tvers, og seiler jevnlig regattaer fra Frankrike t/r Fastnet Rock… solo og doublehanded. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Førstefender skrev for 2 timer siden: Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) 😁☺️😃 Førstefender skrev for 2 timer siden: De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen. Du husker korrekt!👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 2.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Denne hadde ikke vært feil heller Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2024 Tom Rør skrev 21 minutter siden: Denne hadde ikke vært feil heller Dæven!!!😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Hvis du får åpna denne @Tom Rør, og får bytta noen kraner og bad rundt omkring....; https://www.oyene.no/jeg-tipper-vi-er-de-yngste-eierne-av-en-grand-banks-i-norge/s/5-39-321742 Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Hekri skrev for 2 timer siden: Hvis du får åpna denne @Tom Rør, og får bytta noen kraner og bad rundt omkring....; https://www.oyene.no/jeg-tipper-vi-er-de-yngste-eierne-av-en-grand-banks-i-norge/s/5-39-321742 Er nok ikke helt i Toms bane den der. Og noe mindre enn den Princessa han har😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tacan Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Får ikke åpnet linken. Er det denne det er snakk om? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=360290386 Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Det er denne; På Nøtterøy båtsenter ligger den hvite 36-foteren. Den ble bygd i Singapore i 1996, og sto helt ferdig i 1997. Merket Grand Banks har et design som er lett å kjenne igjen, inspirert av gamle, amerikanske fiskebåter. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
tacan Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Takker Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2024 Hekri skrev On 23.7.2024 at 18.16: Hvis du får åpna denne @Tom Rør, og får bytta noen kraner og bad rundt omkring....; https://www.oyene.no/jeg-tipper-vi-er-de-yngste-eierne-av-en-grand-banks-i-norge/s/5-39-321742 GB er ok, men som chili Solbris sier, er ikke de eldre GB det noe jeg ønsker meg. En helt ny derimot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.