Jump to content

Nordhavn 47 Drømmebåten som glapp


Tom Rør

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

Må nok korrigere deg noe. Det er ikke en Grand Banks men en trawler av en annen produsent. Båten ligger 150 meter lenger ned Vesterelva ift meg. 

Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) 

 

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 3 minutter siden:

Nå vet ikke jeg hva slags utrustning og backup Sjøblomsten hadde, men det virker jo som en rimelig risikabel overfart. Det er langt til land om noe skulle skje midveis.

De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. 

Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen.

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 2 timer siden:

Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) 

 

😁☺️😃

Førstefender skrev for 2 timer siden:

De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. 

Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen.

Du husker korrekt!👍

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...