Jump to content

Nordhavn 47 Drømmebåten som glapp

Tom Rør

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

Må nok korrigere deg noe. Det er ikke en Grand Banks men en trawler av en annen produsent. Båten ligger 150 meter lenger ned Vesterelva ift meg. 

Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) 

Framtia skrev 3 minutter siden:

Nå vet ikke jeg hva slags utrustning og backup Sjøblomsten hadde, men det virker jo som en rimelig risikabel overfart. Det er langt til land om noe skulle skje midveis.

De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. 

Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen.

Førstefender skrev for 2 timer siden:

Takk for korrigering, begynner å bli noen år siden 1990 nå, så husker ikke alt ;) 

?☺️?

Førstefender skrev for 2 timer siden:

De hadde trelemmer foran vinduer, kjørte en motor av gangen og dieselfat surret på dekk, fritt etter hukommelsen. 

Regner med de hadde redningsflåte på tur. Brukte rundt 20dager over i max vær(Kapp Verde - Brasil), hjemfarten var ikke så trivelig, fikk orkan og var visst nok langt mer dramatisk enn det som kom fram i Båtmagasinet den gangen.

Du husker korrekt!?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 5 måneder senere...
Hekri skrev for 2 timer siden:

Hvis du får åpna denne @Tom Rør, og får bytta noen kraner og bad rundt omkring....;

https://www.oyene.no/jeg-tipper-vi-er-de-yngste-eierne-av-en-grand-banks-i-norge/s/5-39-321742

Er nok ikke helt i Toms bane den der. Og noe mindre enn den Princessa han har??

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Det er denne; 

image.png.e775d58391615a908105a05c5406c506.png

På Nøtterøy båtsenter ligger den hvite 36-foteren. Den ble bygd i Singapore i 1996, og sto helt ferdig i 1997.

Merket Grand Banks har et design som er lett å kjenne igjen, inspirert av gamle, amerikanske fiskebåter.

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...