Jump to content

SAP’s leveringsturer langs kysten


sap_2000

Recommended Posts

22 hours ago, nie said:

Med tanke på returen så ser det jo greit ut for Jæren frem til lunsj imorgen torsdag mens det er litt brunfarger på windy på den feile siden av Lindesnes.  Komme seg litt sørover igjen ikveld så burde det jo være godt håp om  å unngå det verste langs Jæren imorgen... 2-2,5 sign og 4-4,5m maks. med 5,6s periode høres ikke så gøy ut :nonod:


Har kikket endel på dette været som er i ferd med å komme så tror det er best å komme seg avgårde å få unnagjort Lista i dag.  
 

skal inn til byen med et par båter så blir det å plukke opp S33, tanke og komme seg avgårde så fort som mulig 

 

 

IMG_0950.jpeg

IMG_0959.jpeg

IMG_0960.png

IMG_0961.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ferdig tanket i dollviken og setter kursen sydover.  Litt forsinket men slik ble det.  
 

blir spennede å se hvor mye sørøsten gjør seg gjeldene nedover.   Håper det får greit langsmed land til Hidra for da er mye gjort.   Det drar seg nok opp. Rundt Lista uansett vil jeg tro.  Noen som har sett på barentswatch eller bølgevarsel på YR for lista i Kveld ? 
 

 

IMG_0982.jpeg

IMG_0983.jpeg

IMG_0984.jpeg

IMG_0985.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

2-4 m signifikant vestlig retning ved Lista og Lindesnes. 
2 m signifikant nærme land. 4 lenger ut. 
Jærens rev 2-4 signifikant fra sør mot nord-nordvest

IMG_1886.png.262c2a8a1463fda567ca448ea5c5c377.png

 

IMG_1887.png.3790749dd6b5109f06a7cca0160aa318.png

 

IMG_1888.png.2346c592339aaf00856d335d4e5de9d2.png

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Holder du deg nærme land tror jeg du skal greie deg ganske bra! Vinden blåser fra land. 
Men vi vet jo at det området der kan være krevende. 
IMG_1889.png.a38533a93224ef90f5111bdb89eb18dd.png

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Takker for oppdateringer 🙂 

 

har akkurat lagt på med @Bjørn Løvjomås og fått siste observasjoner og prognoser fra de forskjellige kanalene.  
 

kommer til å møte vinden et sted før Egersund for der blåser det ca 14 i maksvind nå. 
 

nærmer meg jærens rev og har slakket av til 23 kn.  Lite vind men humpete fra sørlig retning.  
 

48 minutes ago, Thomas_h said:

@sap_2000 ser du velger Austevoll og Bømlo på turene dine. Er denne ruten bedre enn Langenuen? 

 

Kanskje jeg må prøve noe nytt neste tur. 😉


som @husky dane 85   Langenuen er lang og kjedelig.  Også er det 1-2 nm kortere gjennom nyleia og mer å se på 🙂 

 

Ellers parkerte jeg en Sunseeker Superhawk 48 ut bømlafjorden ved Ryvarden fyr.  
… små gleder. 😂

 

 

IMG_0991.jpeg

IMG_0995.jpeg

IMG_0997.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

husky dane 85 skrev 48 minutter siden:

Når me går mot Bergen så går me ikkje gjennom Hatlevik sundet men Engesunds leia og rett over til Bekkjarvik

Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. 

 

Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. 

 

 

Redigert av J-Å (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
29 minutes ago, J-Å said:

Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. 

 

Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. 

 

 


pleier å gå Teløysundet 9 av 10 ganger.  Tok Engsundet i dag for en forandring :) 

 

Egersund nå.  Begynner å bli humpete på utsiden.  Gikk i 14/18 kn fra jærens rev og nedover.  
blir langsmed land ned mot og rundt  Hidra 

 

 

IMG_1001.jpeg

IMG_1002.jpeg

IMG_1004.jpeg

IMG_1005.jpeg

IMG_1006.jpeg

IMG_1007.jpeg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

vert ikkje rare farten i Bismer kanalen,men ei svert fin rute du nemner

J-Å skrev 1 time siden:

Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. 

 

Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. 

 

 

Svert fin rute du nemner, men vert ikkje noko fart i Bismerkanalen

Link to post
Share on other sites

Gikk fint rundt Lista 🙂.  Gikk på utsiden av Hidra, men tett på og dreide så over Fedafjorden mot Lista fyr.  Vinden var såpass østlig at det var mest fralandsvind. Merket tungsjøen som dreier seg rundt Lindesnes på slutten når jeg dreide innover mot Katland fyr og innseilingen til Farsund.  
Veldig glad for at vinden holdt seg såpass østlig som den gjorde.  

 

Gikk og tanket på Marin Elektro sitt nye flotte marinaanlegg vest for byen.  Tøffet så inn til sentrum  og la meg der.  
 

Turen fra Bergen og Søreide tok litt over 7 timer og det gikk med 515 liter som gir et snitt på ca 3 l/nm.  
 

IMG_1027.jpeg

IMG_1029.jpeg

IMG_1035.jpeg

IMG_1031.jpeg

IMG_1032.jpeg

IMG_1037.jpeg

IMG_1038.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...