sap_2000 Startet 25.April.2023 Del på Facebook Startet 25.April.2023 (redigert) Tenkte jeg skulle starte en tråd som kan fylles opp etterhvert for de som vil følge med. De siste årene har jeg vært heldig og fått oppleve mange fine turer langsmed kysten fra Rørvik i nord, Stockholm i øst og Amsterdam i sør. Flest turer har det blitt mellom øst og Vestlandet samt Nordvestlandet. Oftest alene, men det har også blitt noen fine turer sammen med min gode venn og favorittsørlending @Bjørn Løvjomås 🙂 både i samme båt eller hver vår. For min del er det oftest nye eller nyere styrehusbåter det går i hvor man i mindre grad trenger å bekymre seg over gammelt teknisk, møkkete tanker og kjempe mot problemer underveis Styrehusbåter, slik som Sargo som jeg kjører mest er veldig egnet for slike turer som dette. Alene, ofte langt og utenfor høysesong er det trygt og godt med sidedør og gangvei rundt båten. Denne gangen er det en par-tre år gammel Sargo 33 med 2 x D6 330 som skal fra Trondheimstraktene til Oslo-området. Muligens blir turen delt i to og båten blir lagt igjen i Bergen og plukket opp igjen neste uke når jeg kommer dit med en annen båt. Vi får se. Kan følges på MarineTraffic som SAP. Starter fra Stadsbygd i ettermiddag forhåpentlig om bare flyet kommer snart 🙂 Som sagt planen er å oppdatere denne tråden med forskjellige turer istedenfor å lage nye. For de som liker å lese gamle hentetråder, er noen av de her… bl.a denne som inneholder endel forskjellige turer Redigert 25.April.2023 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Dette tror jeg blir en interessant tråd. Været i Trondheim er nå lett snøfall og null grader, men svært rolig vind. Tror du kan være glad det ikke er en kalsjebåt du skal transportere 🙂 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 (redigert) Samme vær som her da. Har fulgt med på været de, og vindmessig har det vært heftig siste par dagene. Nå ser det heldigvis ut til å roes seg godt ned fra i ettermiddag. Forventer gammalsjø over Hustadvika i kveld men det er mange ganger bedre enn krapp sjø 🙂 ja, temp er ikke noen utfordring i lukket båt. De aller fleste har både defroster og webastovarmer så rikelig med Kw å pøse på med ☺️ Redigert 25.April.2023 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thomas_h Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 sap_2000 skrev 1 time siden: Muligens blir turen delt i to og båten blir lagt igjen i Bergen Hvor legger du båten i Bergen da? Jeg skal passe på den jeg. 🤣 Det er båtmesse ved Marineholmen 7 mai, og ser de skal stille ut noen Sargoer. Skal denne dit? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 (redigert) Spennende å følge med på slike tråder. Må jo bli mulighet for sjømannsskatt på denne måten Redigert 25.April.2023 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 God tur nefffjuen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 2 hours ago, Thomas_h said: Hvor legger du båten i Bergen da? Jeg skal passe på den jeg. 🤣 Det er båtmesse ved Marineholmen 7 mai, og ser de skal stille ut noen Sargoer. Skal denne dit? usikker. Er ikke klarlagt om det blir å legge igjen eller ikke, men det er sannsynlig da jeg er litt sent ute. 10cm snø på Gardermoen lagde nesten 2 timers forsinkelse så jeg rakk ikke planlagt transport ut til Stadsbygd. Nei, denne skal ikke på messe. Tipper de stiller ut en 28 samt en 31 eller 36. Båten jeg skal kjøre dit neste uke er en Westline 365 SC som skal på messa. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 Foresten noen som vet om hvor det lønner seg å tanke på strekningen Statsbygd - Brekstad/ Trondheimsleia? Må ha diesel før jeg kommer til Kristiansund. Hasselvika har vært dyrt de gangene jeg har vært innom der. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Jeg vet ikke om det er fyllemulighet på Statsbygd, men det vet kanskje @Martine29f Neste alternativ er innenfor moloen på Brekstad. Er mange år siden jeg fylte der så jeg kjenner ikke prisleiet. Neste deretter er Kongensvoll på fastlandssiden av Leia, ikke veldig stor avstikker. Her pleier jeg fylle, EN590 og brukbart konkurransedyktig på pris. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eika Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Det er ingen pumpestasjon på Stadsbygd. Sjursvika har manuell fylling og i Hasselvika, ved siden av hurtigbåtkaia er det automat. Neste blir Brekstad...lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 https://kart.gulesider.no/m/Cw4va Fyllingen på Kongensvoll ligger ved markeringen. Like ved enden av båtopplaget. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 1 hour ago, Brigg said: Kongensvoll på fastlandssiden av Leia, ikke veldig stor avstikker. Her pleier jeg fylle, EN590 og brukbart konkurransedyktig på pris. takker 🙂 Til en forandring var det 3/4 tank så kommer meg et stykke. Skal sjekke ut Kongensvoll. Kr Sund har ligget høyt på tidligere turer 1 hour ago, lang-sommerferie said: Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) Huff ja. Nå sludder og pissregner det om hverandre her. Har akkurat satt ned webastien et par hakk. 30 grader ble for varmt for meg 😎 1 hour ago, Martine29f said: Det er ingen pumpestasjon på Stadsbygd. Sjursvika har manuell fylling og i Hasselvika, ved siden av hurtigbåtkaia er det automat. Neste blir Brekstad takker. Var endel fuel på båten så skal komme meg avgårde snart. Bare trykke litt på plotter or VP paneler først. båten ble hentet på stadsbygd båtsenter som har tatt en service på motorer og drev osv. flinke og hyggelige folk som uten p mulle kjørte til hurtigbåtkaia i Vannvikan å hente meg da jeg ikke rakk vanlig buss og ferge ut hit 🙂 Avgang Stadsbygd innen en halvtime. AIS skal være synlig nå. SAP. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Martine29f Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Her går det unna. Så deg såvidt i snøværet da du passerte Kvithyll. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 Takk for det 🙂 flat fjord for en gangs skyld og godt motorisert båt so marsjer uanstrengt på 32/34 kn på 3100 rpm (maks 3550) så da er det bare å gli avgårde. Rundet nettop Agdenes nå. Fortsatt ganske flatt og fint. Varer nok et stykke ut leia tenker jeg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 Da var Terningen fyr passert. kjent og kjær silhuett 🙂 har godt med fuel så satser på bunkring rundt Ålesund/ Fosnavåg traktene. tar gjerne imot tips om hvor det er billig og bra på veien 😇 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Arne Henriksen Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Greit med marsfart på +30 når man skal Trondheimsleia på langs. Gudbedre det er langt og kjedelig i 6 knop... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 2 minutes ago, Arne Henriksen said: Greit med marsfart på +30 når man skal Trondheimsleia på langs. Gudbedre det er langt og kjedelig i 6 knop... Yess 🙂 selv i 20 kn er det strekket langdrygt Og da var vi passert Ringholmen og Kristiansund. Tok ca 2,5 time fra Stadsbygd. Hurtigruta Nordkapp ligger til Kai her nå. kjente litt sjø over fjorden så tenker litt på å ta innsiden av Averøya til Atlanterhavsveien eller gå ut rundt Stavneset og så via Sveggsundet og Ellingsvågen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thomas_h Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Flott tur.!! Hvor er målet for dagen? lang-sommerferie skrev for 4 timer siden: Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) Ja, helt forferdelig. jeg spurte hvor jeg skulle søke på jobben, men har enda ikke fått svar. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Flott båt og fin tur👍 hørt mye bra om stadsbygd båtsenter👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
navid Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Jøss, her går det unna. Rakk ikke å ta bilde en gang. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2023 Ligger og tanker i Ålesund. 13,69,- som er billigste jeg har sett på en god stund. Benytter sjansen til å spyle båt for salt. gikk ut etter Kr Sund og droppet sveggen og rett mot Hustadvika. Etterhvert ble det litt rotete blanding av tungsjø og småkvaps, så valgte å gå inn Stolpeleia mot but for å få litt mer ro. Helt kurant lei å gå. Godt merket. så bar det videre strake veken forbi lepsøyrevet og inn til Ålesund. funderer på å gå litt videre mens det er lyst. Godt med bokførte mil som man slipper i morgen. Tipper jeg ender i Fosnavåg. nå er tanken full 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dennrick Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Genialt med radar som jeg ser du bruker. Første gang siden 2006 jeg brukte det var da vi hentet seilbåten i august ifjor og det ble mørkt på turen fra Kristiansand til Risør. Andre gang var nå på lørdag da vi flyttet båten fra vinteropplag til hjemmehavn på Tjøme i strålende vær. Det føles betryggende å ha på radar. Den plukker opp alt av båter, staker og til og med noen av (fiskeredskap)bøyene som lå i vannet (var ganske flatt vann). God tur videre Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Sjøbliss Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 Litt misunnelig ja 😜 god tur videre og takk for bilder og innlegg 🤘 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Seigmann Svart 25.April.2023 Del på Facebook Svart 25.April.2023 lang-sommerferie skrev for 9 timer siden: Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) Det må rett og slett føles litt «tomt» å føre en feilfri båt på sånne strekk. Det må jo bli noen følelser som mangler da, vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.