Astor Svart 17.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Det våres nå Trond. Ikke lenge til.... Har holdt på å rydde ombord i dag. I morgen er det fotodag ombord med mange spennende nyheter til nr. 2-16. Livet er hardt om dagen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Har litt is innerst i Krogsatadfjorden. Tenker den har regnet bort innen jeg kommer hjem fra jobben! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Astor Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Med det været vi har på Østlandet om dagen så tærer det godt på isen. Men vi er bare i februar og påskefolket er neimen ikke sikker på at de kommer seg ut av havna.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 25.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Det er fortsatt kaldt om nettene og dermed legger isen på seg hver natt, her i Oslofjorden. Dette gjelder spesielt der det ligger mye ferskvann i det øvre vannlaget. Utenfor Sætre ligger isen nå ut til Rauholmene. Ellers er det isfritt for å gå ut/inn av fjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kimern84 Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Noen som vet hvordan forholdene er fra hvaler til egersund? Tenker spesielt fra lyngør til farsund.. Hilsen kim Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Jeg vet ikke om det er isfritt indre lei fra lyngør til Arendal. Men tromøysund er isfritt. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
kimern84 Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Noen andre som vet? Takk for det bjørn Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
Astor Svart 27.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 (redigert) Fra Breidangen utenfor Toftei dag. Snerk på vannet. Det er fortsatt kaldt om natten. Et lite tips: Her er det alltid greit å sjekke været hvis man skal ut fjorden. Her ligger det en værstasjon og kamera mot Ranvikholmen. Netttadresse: Hurumhavna.com Redigert 27.Februar.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 29.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Vinden som kom i ettermiddag kom som bestillt. Det lå små isflak rundt om i dag som nå er borte. Av vann er du kommet til vann skal du bli.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Torsen67 Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Bunnefjorden fryser godt til nå. Og med minusgradene som er spådd fremover så blir den vel enda tjukkere. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Det er spådd litt mildere de neste dagene og mer vind, så med litt flaks vil vinden få tak i litt åpen tann og ta knekken på mye av isen i Bundefjorden. Det er spådd en del snø også, men hvordan dette vil spille inn på isen vil jeg ikke gjette på. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Blesp Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Noen som kjenner til isforholdene i Tønsberg og Vestfjorden? Jeg får ny båt levert til påske dersom forholdene tillater det og er naturligvis spent på om dette lar seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Mareno70 Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Sjekk web kamera for Tønsberg området her... Ikke alle bilder som er oppdatert http://www.tb.no/webkamera/ Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Må du gå Vestfjorden for å komme til hjemmehavn da? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 (redigert) Litt is/sluch i midten av Blindleia i går midt på dagen. Går fint å kjøre i. Redigert 7.Mars.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Også inn mot Sætre begynner det å hjelpe. Isen har begynt å slippe og det ser lyst ut for båtfolket i havna som venter på uttak og påskeferietur. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Blesp Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Nord West 370 skrev On 7.3.2016 at 9.21: Må du gå Vestfjorden for å komme til hjemmehavn da? Neida, jeg kan gå på utsiden hvis været tillater det og det ser vel kanskje ut som jeg må det basert på webkameraene Mareno70 postet. Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 (redigert) Selv seilte jeg inn vrengensundet (for å slippe unna tåke på østsiden av Tjøme) før jeg ble sittende fast i stekende sol fra klar himmel i vestfjorden og deretter en time tilbake og ut i tåka og sørover i tåke som strakk seg frem til Stavanger en annen påske... Ofte is/tåke i mars, alternativt regn/vind. Men i år blir det kun sol ;) Redigert 7.Mars.2016 av Nord West 370 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Regn kan jeg takle, men is, tåke og vind vil jeg helst slippe i relativt ukjent farvann med ny båt :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Ikke en isbit til drinken en gang møtte vi på vei til til Fuglvik, der vi ligger i kveld. Her ligger vi, Mee Rim og Astor og etter hvert Escada' side om side i gjestehavna til Røyken båtforening. Tett tåke, ingen is. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nord West 420 Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Vestfjorden i går. Det gikk greit å gå inn til Tønsberg men noen større flak innerst i fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Takk for oppdatering på Vestfjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Isen som hadde lagt seg på Sætre er nå borte. I morgen blir det testtur med ny plotter/pilot. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Måtte gå ca 30 m i is ut fra båtplassen i dag, men nå skal været snu, så da håper jeg det er mulig å være ute et par helger til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Tom Rør skrev On 11.11.2016 at 18.27: Måtte gå ca 30 m i is ut fra båtplassen i dag, men nå skal været snu, så da håper jeg det er mulig å være ute et par helger til :-) Hvor mye is skal til før ting kan gå istykker? Tenkte på det da jeg var ute ved båten idag. Båten er forsåvidt vinterklar, men fikk lyst til å ta en tur utpå da været var helt nydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.