Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Det er fortsatt kaldt om nettene og dermed legger isen på seg hver natt, her i Oslofjorden. Dette gjelder spesielt der det ligger mye ferskvann i det øvre vannlaget. 

Utenfor Sætre ligger isen nå ut til Rauholmene. Ellers er det isfritt for å gå ut/inn av fjorden. 


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Fra Breidangen utenfor Toftei dag. Snerk på vannet. Det er fortsatt kaldt om natten.

Et lite tips: Her er det alltid greit å sjekke været hvis man skal ut fjorden. Her ligger det en værstasjon og kamera mot Ranvikholmen. Netttadresse: Hurumhavna.com

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det er spådd litt mildere de neste dagene og mer vind, så med litt flaks vil vinden få tak i litt åpen tann og ta knekken på mye av isen i Bundefjorden.

Det er spådd en del snø også, men hvordan dette vil spille inn på isen vil jeg ikke gjette på.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Selv seilte jeg inn vrengensundet (for å slippe unna tåke på østsiden av Tjøme) før jeg ble sittende fast i stekende sol fra klar himmel i vestfjorden og deretter en time tilbake og ut i tåka og sørover i tåke som strakk seg frem til Stavanger en annen påske...

Ofte is/tåke i mars, alternativt regn/vind. Men i år blir det kun sol ;)

Redigert av Nord West 370 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ikke en isbit til drinken en gang møtte vi på vei til til Fuglvik, der vi ligger i kveld.

 

1458242758.jpg

 

Her ligger vi, Mee Rim og Astor og etter hvert Escada' side om side i gjestehavna til Røyken båtforening. Tett tåke, ingen is.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Måtte gå ca 30 m i is ut fra båtplassen i dag, men nå skal været snu, så da håper jeg det er mulig å være ute et par helger til :-)

 

Hvor mye is skal til før ting kan gå istykker? Tenkte på det da jeg var ute ved båten idag. Båten er forsåvidt vinterklar, men fikk lyst til å ta en tur utpå da været var helt nydelig. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...