Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Båten min ligger dessverre på Nordre Jarlsberg Brygge, innerst i Sande bukta. Kommer nok ikke ut på en stund til. Vurderer å frakte båten på bil til Holmestrand. Jeg venter en uke til så for vi se om vinden og nedbøren klarer å bryte opp isen!

NB: Bra bilde.

Her er et bilde av Sandebukta og Breiangen i dag.

 

img_0726.jpg

Link to post
Share on other sites

Det er fortsatt is i Sandebukta. I går ettermiddag så det ut som at den er på vei til å bryte opp. Den begynner å bli veldig grå og sørpete nå. I båthavna NJB er det faktisk isfritt. Jeg satser på sjøsetting i neste uke og så går turen ned til sommerhavnen på Nøtterøy.

Link to post
Share on other sites

Planlegger tur til Borgen til lørdag. Satser på at isen utenfor Sandvika forsvinner til da. Har regnet mye i natt samt plussgrader.

Følger spent med på webkameraet til Blommenholm Båtforening for å følge med på issmeltingen.

Noen som vet om det er vanntilgang på Borgen nå? Må fylle tankene ombord.

 

Bilde fra Blommenholm Båtforening mot Solvik Båtforening og Hennie Onstadsenter torsdag 18 april kl. 08:50.

Iskanten er nå ved bølgebryteren på Solvik.

 

bilde

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Snakket nettopp på telefonen med Sverre i havnen i Son (han som setter ut båter), og nå er det isfritt nok til at jeg kan få plass på den innerste flytebryggen.

 

Så dermed blir det sjøsetting imorgen kl.10:00.

 

:flag: :flag: :flag:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skal hente båten fra vinteropplag i Krsand denne helgen, noen som har info om Blindleia?

Har vel selv sett at bare stykket på innsida av Justøya var islagt sist helg, og at det var ryddet en liten råk av en taubåt, men er det farbart nå uten ishud?

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

I hjemmehavnen min Son viser webkameraene at det er is fra den ytterste gjestebryggen og innover.

 

bilde

 

 

:fireworks2::fireworks1::fireworks3:

 

:newyearsign:

 

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Isen har lagt seg innenfor øyene i Bærumsskjærgården også.

Her er et par bilder fra Holtekilen og Oksenøya Marina i ettermiddag.

 

Var noen som gikk på skøyter der også, ikke mange meterene fra bobleanlegget.

Risikabelt synes jeg da det ikke er mange dager siden det var båttrafikk der.

 

Ble en video også som kommer på YouTube etterhvert.

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Synd med Oksenøya -fylte tanken der 1.12 og glemte å fylle ekstratanken på 20 liter. Irriterer meg at jeg glemte det!

 

Isfritt i hjemmehavna på Oksval. Men det er mer is i fjorden i år enn i fjor på samme tid.

 

Var utpå en tur andre juledag, og da så jeg noen isflak og noen små klumper da jeg kjørte ut mellom Heggholmen og Lindøya.

 

Også mellom Bleikøya og Hovedøya er det antydning til svært tynne isflak.

 

Men i neste uke kommer jo plussgradene igjen, så da håper jeg den forsvinner!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...