Jump to content

Isforholdene landet rundt

Astor

Recommended Posts

Vedrørende vanntemperaturen; om vi skal stole på målestasjonen ytterst påVærlebrygga er det fortsatt kaldt i vannet. (Nå vet jeg jo ikke på hvilket dyp denne temperaturen måles)

temp_sundet.jpg

Jeg tror ikke denne værstasjonen måler vanntemperaturen i det hele tatt. Den har stått på null hele tiden (over flere måneder), og det er vanlig når den ikke måler...

Noe posetivt holder på å skje i Horten ,masse is er borte rundt å mer å mer bakover båtane i havna.Var å hogde opp rundt båten for et par tre dager sia, nå er det ikke noe igjen .Dette lover jo bra da ,isen går å vi kommer oss på snart kansje ? Var nemlig ferdig med endel prosjekter idag,satt å lukta på nyvaska teakdørker med en kaffekopp .Så nå er det nye dørker å ny dieselvarmer på plass + masse innventar som har fåt noen strøk lakk etter en mega jobb med nedsliping te beinet. Så tur frister sinnsykt mye nu,lenge sia nu.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ja den driver fort innover igjen og i år er det helt spesielt, men det er også utrolig hvor fort isen blir borte nå den først har bestemt seg for å stikke.

Jeg er fortsatt 100% sikker på en isfri påske i Oslofjorden (Vær snille å ikke dra fram dette innlegget når vi :fishing: på isen i april da) :lol:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Hvordan ligger det an med isen i Kebalviken/Strømstad?

Kom akkurat hjem fra Kebalviken / Strømstad nå. Vesentlig mindre snø der nede enn her hjemme. Og, gladmeldingen; så godt som isfritt i Kebalviken og inn i havna i Strømstad. Varmegrader, sildring av smeltevann (usikker på om jeg hørte gjøken ...), det blir vår iår også!!

(usikker på om jeg hørte gjøken ...)

Det må i såfall vært den berømte Uppsalagjøken. Men det er liv laga, Hulda skal tilbake til plassen sin i Kebalviken i påsken. Foreløpig ligger madamen temmelig fast innerst i Sonsbukta. Skal prøve å få kjørt litt løs i morgen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...