Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Vedrørende vanntemperaturen; om vi skal stole på målestasjonen ytterst påVærlebrygga er det fortsatt kaldt i vannet. (Nå vet jeg jo ikke på hvilket dyp denne temperaturen måles)

temp_sundet.jpg

 

Jeg tror ikke denne værstasjonen måler vanntemperaturen i det hele tatt. Den har stått på null hele tiden (over flere måneder), og det er vanlig når den ikke måler...

Link to post
Share on other sites

Noe posetivt holder på å skje i Horten ,masse is er borte rundt å mer å mer bakover båtane i havna.Var å hogde opp rundt båten for et par tre dager sia, nå er det ikke noe igjen .Dette lover jo bra da ,isen går å vi kommer oss på snart kansje ? Var nemlig ferdig med endel prosjekter idag,satt å lukta på nyvaska teakdørker med en kaffekopp .Så nå er det nye dørker å ny dieselvarmer på plass + masse innventar som har fåt noen strøk lakk etter en mega jobb med nedsliping te beinet. Så tur frister sinnsykt mye nu,lenge sia nu.

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

hvis dere lurer på hvordan det ser ut forskjellige steder på västkysten av sverige så bruk denne siden med web camera spredt utover kysten :flag:

Västkusten

 

Tror nok man skal være rimlig optimist for og utøve båtlivet nedover Bästkusten nå. :wink:

 

Hunnebostrand

 

seaport00001.jpg

 

Grebbestad

image.jpg

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Ja den driver fort innover igjen og i år er det helt spesielt, men det er også utrolig hvor fort isen blir borte nå den først har bestemt seg for å stikke.

Jeg er fortsatt 100% sikker på en isfri påske i Oslofjorden (Vær snille å ikke dra fram dette innlegget når vi :fishing: på isen i april da) :lol:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Hvordan ligger det an med isen i Kebalviken/Strømstad?

Kom akkurat hjem fra Kebalviken / Strømstad nå. Vesentlig mindre snø der nede enn her hjemme. Og, gladmeldingen; så godt som isfritt i Kebalviken og inn i havna i Strømstad. Varmegrader, sildring av smeltevann (usikker på om jeg hørte gjøken ...), det blir vår iår også!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...