Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Feber? :crazy:

overhode ikke. Men kanskje en yrkesskade? :wink: Fantastisk med en slik vinter. Flott å se hvordan mange familier gleder seg over flotte snøforhold. Båtsesongen kommer tidsnok.

 

Skia står i gangen klare til preparering i morgen. Desverre er det innført båndtvang nå - så det blir vel en tur uten bikkja

 

Dette er den fineste vinteren på mange år, helt knall!

:cheers: helt enig

 

Astor - hvordan defineres bygdetulling i storbyen der du bor ? :lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fantastisk med en slik vinter.

 

Droppet du svineinfluensavaksinen? I så fall bør løpe til legen nå. :lol:

 

Ikke fantastisk med -15 til -20 i 2md. Fruen fyker rundt med en Fjellreven-jakke og ser ut som en

levende reklame for Pirelli.

 

Ellers er skigåing fint det, men etter en nylagt glidelås fra A-hus er Pc det eneste jeg får bære.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Astor - hvordan defineres bygdetulling i storbyen der du bor ? :lol:

 

Nå har Tom-ass Bygdetulling i sin avatar, så fra min side var det bare hyggelig ment.

Men dette med ski og snø er ikke noe for en gammel Jeløyagutt. Her er det kun båtliv som teller, og det HELE året.

Heldigvis er vi forskjellige. Ellers hadde vi hatt sommerlige tilstander på sjøen også i vinterhalvåret.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er en bygdetulling! :lol:

Her i Storsjøen er vårdugnaden siste helga i april hvert år, ingen er på sjøen før det, og jeg er helt sikker på isen går til da. Det er faktisk mye tynnere is en vanlig her oppe i vinter. Snøen kom tidlig og isolerer.

 

Båtsesongen avsluttes første helga i oktober, men vi som er mest ivrige holder på en måned til. :smiley:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

. Men den h...... båndtvangen var en strek i regninga.

 

Ski er gøy, men holder med snø nå. :cryin:

Med 1 meter løs snø har ikke rådyra det greit. Forstår veldig godt at det er innført ekstra ordinær bånd tvang.

Er da ikke så vanskelig å gå på ski med bikja i band. Faktisk ganske morro hvis det er en dresert bikje med litt krefter.

 

Mesteparten av snøen, bør være borte i slutten på Mars.

Reiser på jobb til uka og ikke hjemme igjen før 30.03,

For å få på vannet til påske, må jeg gjøre den klar for sjøsetting nå.

 

Burkaen blir tatt av Mariell nå i helga. Ber om lite snø i Mars :wflag: , hvis ikke så måker sønnen, mens jeg er avgårde.

Anoder er skiftet.

Skroggjenomføringer er skiftet.

Slanger er skiftet.

Bunnen er stoffet.

Vask og polering tar jeg på vannet.

 

Blir forhåpentligvis satt ut 29/30.03 om isen er gått og ikke for mye snø på opplagsplassen.

Blir første gang i historien at jeg ikke er til stedet ved opptak/utsetting. :sweat:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Må si meg enig med bitteliten. Ordentlig vinter er herlig! Både vår og sommer kommer som den skal likevel. Gleder meg som en unge hver gang det kommer snø. Lyst og trivelig og masse å finne på for både store og små. Og til alle hundeeiere i sporet: Husk å plukke opp, eller i hvertfall vipp ut av løpa "skismurningen" dyret produserer underveis! :smiley:

Finnes det ikke noen skiløpersmiley da?

Link to post
Share on other sites

Okay, litt dårlig båtvinter i år men det er da et fantastisk vær? Masse flott nysnø, sol nesten hver dag. Og det beste av alt; bikkja er like ren etter en time i skauen som når vi gikk ut - så herlig.

Og båten er så godt som ferdig klargjort for våren, vasket og pakket nøye inn. Da blir det rene julekvelden til påske - bare å åpne pakken og dra på tur. Vi sees i påska :cheers_wine:

 

PS. Har med pose i løypa :yesnod:

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

... har du sjekket vanntemperaturen?

 

... dugnad og få slept den "allmuebåten" som sank ut på dypt vann.

Gikk tur forbi den sunkne "allmuebåten" igår. Ligger antagelig på bunnen i Mossekanalen. Kun overbygget er over vann. Heftig dugnad for å heve denne. (Denne båten var forøvrig Redningsselskapets "mest assisterte båt" ifjor ...)

 

almuebaat.jpg

 

Vedrørende vanntemperaturen; om vi skal stole på målestasjonen ytterst påVærlebrygga er det fortsatt kaldt i vannet. (Nå vet jeg jo ikke på hvilket dyp denne temperaturen måles)

temp_sundet.jpg

Redigert av Svenning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...