Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 I følge windy, så dropper vinden noe i natt. Men det er medvind hele veien ned til Lista. Tipper du klarer rundt 15 knop nedover.. men ikke sikkert det blir så ubehagelig i den farten. Du må nesten prøve. Faren i morgen, er at vinden dreier mer vest. Eller verste fall over mot sør, dersom lavtrykk endrer noe bane. Ingen indikasjon på det nå. Men. Stoler ikke på lavtrykk om dagen ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Gode råd fra @Bjørn Løvjomås her! Hvordan er føret? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Stoler ikke på lavtrykk om dagen ? Fornuftig, så ustabile værsystemene er nå for tiden! Morgendagens vær og føreforhold rundt Jæren og Lista avhenger særdeles mye av hvordan det kraftige lavtrykket sør av Grønland flytter seg, og hvordan vinden splittes når det treffer de britiske øyene. Skal man få noe fornuftig ut av værvarslene, spesielt flere dager frem i tiden, nytter det ikke bare å se på det som skjer i nærområdet vårt i Nordsjøen. Vel så viktig å se hva som rører på seg ute i Nord-Atlanteren også. Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Link to post
index Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Nærmer seg Egersund. Går dere forbi? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Nok nok forbi. Fint å gå i 15-17 knop Link to post
MYVIVERA Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Jeg tok Skudeneshavn- Kristiansand på en dag. Sånn jeg ser det ut i fra varslinger så hadde jeg gått for Kristiansand i dag. Du har jo fint driv nå. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Er vel ved Obrestad nå da. Gikk langt ut forbi lysbøya på Jæren rev ser jeg. Merket du noen endring på dypere vann. På nordvest så tror jeg ikke det er mye forskjell ved 200 meter kontra 70, er nok mest strømmen som teller. Du har vel noe strøm mot deg, vanligvis.. Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Hvis du trykker på "Route" og "reverse" så blir det programmet morsommere å bruke. Vil gi deg ankomst til neste waypoint og endestasjon. Ellers er det vel bare til å gå til krampa tar dere i dag. Link to post
LALUNA II Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Kamera nå på Lindesnes ser ikke gale ut 5,8 ms Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 sjøen har roet seg litt iflg barentcwath Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Da er vi på tur inn sprangereid kanalen! Deilig med rolig sjø igjen! Har vært heldig med vær å vind!! Gikk langt ut ved Jæren, mest for at det var så mye bølger at vi måtte ha de imot. Ble litt roligere når vi kom så langt ut. Kjørte så langt ut at vi kunne "snu" å kjøre med bølgene fra siden bak. Da ble det herlig. En del store bølger ett lite stykke men surfet fint på de i 15 knop. Båten har fungert knirkefritt! Kjenner oss veldig trygg i båten. MEN den siste tima har selveste skipperen vært sjøsyk..... så spurte matrosen om hun ville ta rattet. Så nå har hun kjørt en time! Og har gjort det KJEMPE bra. Har ligget på 15 knop, så skipperen skulle få det mest mulig behagelig, hehe. Hun syntes faktisk det vare var gøy. nå er vi begge glade for å være i trygghet og at vi får med oss båten helt hjem! tusen takk for all tips og hjelp, både i forkant av turen, og nå de siste dagene. Det har vært til stor hjelp. En stor glede i å ha med forumet på tur. Fint med ett sted det faktisk går an å spørre om det man lurer på. Link to post
LALUNA II Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Høres bra ut ..Godt jobba Sjøsyke høres ikke bra ut Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Godt jobba! Da blir det en fin tur hjem! Tenker det smaker godt å få båten helt hjem! Men hvem som er kaptein og matros tror jeg det kan bli diskusjoner om!?????? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dennrick Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Well done Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Godt jobbet. Det var ikke selvsagt på en dag som denne, så respekt for valg og utførelse Endelig ble det Bobåt Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Kan ikke beskriv den følelsen av å ta èin øl i sprangereid nå! Herlig :) skal se det blir jeg som blir matros ja, hehe Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Hvordan er den å legge til og gå i fra kai med? Og erfaringer sånn ellers? Kanalen heter Spangereid. Jeg pleide å kalle den Sprangereid jeg også. Men jeg måtte nok endre på det!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Hehe, skal prøve å huske det! Går faktisk ganske bra sålangt. gjør oss klar med fendere og tau før vi kommer i havn. men skal jo sies, har kun lagt til 3 ganger sålangt. Men tror vi skal få bra teken på det. Mer spent på hvordan det er å legge til i uthavn. Det tenker vi å prøve mye i sommer Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Det kommer nok til å gå knakende fint! Bare husk å la rederinnen lære å legge til og gå fra! Da blir det dobbelt så moro!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
riskyrasmussen Svart 19.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 @Lianshans har du Bravo drev på denne? :) Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 Nei her er det Volvo penta D6 og nyoverhalt Volvo PDH drev Link to post
Lianshans Svart 19.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2024 DPH* Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn