Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Flere av oss hadde vel lagt opp til påsketur før vinterværet satte inn. Spesiellt her østpå er det blitt sen vår.

 

Astor hadde lagt opp til "Harrytur" denne påsken. Lenge spøkte det for å komme utenfor havna. Nå ser alt lysere ut.

 

Reiser tirsdag ettermiddag med kurs for Engelsviken hvor TINE II m/mannskap venter. Deretter blir det Strømstad for proviantering. Er været bra tar vi kanskje Smøgen som siste stopp før vi snur. Ellers lar vi vær og vind bestemme denne ferien.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når begynner Påsken egentlig?

 

Allerede fredag 07. april legger noen i vei på påskeferie. Da kan ferien vare helt til 2. påskedag 17. april. Et solid jafs av april er da borte og man kan skue mot mai med gode fridager innimellom. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Meningen var at båten skulle være klar og sjøsatt til helga før påske,men sånn ble det desverre ikke p.g.a snøen. Kosterøyene må nok klare seg uten oss denne påsken,men man kan ikke miste motet for det. Drar ned palmehelga for å få unna stoffing , ligger i båten på land. Det kan jo bli alright det også. Åkkesom,vi gleder oss til en påske i båten om den står i vannet eller på land.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Påsketuren går til akterdekk på 37'n hvor vi skal nyte blåskjell sammen med båtvenner. Det er det nærmeste vi kommer maritime opplevelser i bygda på snaufjellet hos oss. Der skal vi nyte god mat og ljuge båt så det holder for tiden fram til båtpussen starter på våre breddegrader :cool:.

Link to post
Share on other sites

Om været blir bra, og det minner om vår så blir det sjøsetting av flytebrygga til svigers. Og så har jeg planlagt litt forberedende arbeide på båten for å klargjøre denne for noen mindre justeringer som jeg tenker å gjøre i vår. Og så blir det vel noen skiturer i Bymarka i Trondheim, om snøen holder så lenge.

Link to post
Share on other sites

Astor:

 

Det blir Harrytur på Flid.

 

Regner med at vi drar nedover onsdag - torsdag før palmehelgen. Litt væravhengig, men vi kunne vel treffes i området Tanumstrand - Hunnebostrand - Smøgen en dag i påsken?

 

Pr. dato er det is i Hankøsundet. Åpent inn til butikken i Vikane Østfra, men kommer ikke gjennom mot Vest.

 

jan-h

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Slå på VHfen og følg med i hva som foregår der sør. Håper påskesola varmer i solveggen.

På høyfjellet er det vanskelige mottagerforhold for VHFen.

 

Regner med at Astor og andre holder oss skifarere oppdatert via internett.

 

Nå er det så flott at flere steder på fjellet er utstyrt med bredbånd internett.

 

Dette gjør at vi fjellfarere kan nyte snøens gleder om dagen og om kvelden mens solstrålene fremdeles varmer i kinnene være oppdatert på utviklingen i sjølivet gjennom Båtplassen.

 

Dette blir min første fjellpåske med daglig kontakt med BP.

 

Dette må bli en bra påske.

Link to post
Share on other sites

Påsken blir, i år som ifjor, tilbragt i Sauda. Plass er bestilt, betalt og bekreftet, og vi gleder oss alle. Kjøkkendragen skal kjøre bilen inn slik at vi kan velge om vi vil frekventere Svandalen eller noen av de andre udmerkede turområdene i egnen.

 

Båtpåske i Sauda kan anbefales :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvor går påsketuren?

 

Si det... Egentlig var det planen å få den nye båten på vannet denne helgen for å få prøveseilt den litt i beskyttet farvann før en lengre påsketur. Det var et tidskjema som sprakk, og dermed blir blir det en litt forsiktigere start i palmehelgen. Planen er å seile sydover langs vestsiden av Oslofjorden et par dager for å bli kjent med båt og rigg (og prøvd hva varmeapparatet er godt for). Kanskje kommer jeg meg til Arendal innen jeg snur. Så får jeg håpe at noen flere havner har tint innen jeg kommer tilbake. :rolleyes:

 

Blir været bra ligger det an til en drømmepåske i drømmebåten. :cool:

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selv om du snart har Mastergrad i isbryting tror jeg ikke du kommer igjennom i dag, men isen råtner mye for hver dag som går.

Da forstår jeg at det er flere enn meg som har vurdert mulighetene av at Astor burde tildeles et gjeste-professorat i isbrytning.

 

Han Artur Arntsen i Tromsø har jo fått et gjeste-professorat innen sitt spesialområde, eller hva det kalles...

 

Tilsvarende burde kunne tildeles Astor for kreativitet, pågangsmot, entusiasme, utholdenhet og målrettethet til felles nytte og glede for andre småbåtførere.

 

Han har vist aktivitet som overskrider grensene for vanlig "skippertaksmentalitet".

 

 

Etter mitt skjønn er det vel liten tvil om at dette bildet kvalifiserer for noe stort:

 

Det betegnkelige er at jeg ikke ser Astor ombord - jeg tar dette opp med ham på Horten's treffet 2006, - dersom jeg husker det.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Sitter i stua og oljer siste rest av skaper og div til båten , økosjefen har lagt seg så stuegulvet er fult opp med teak og oljelukta ligger tjukk i stuen . Så det meste er klart for året's store begivenhet ,HARRY TUR . Er jo mange som skal nedover til HARRYland , vis alle kommer seg ut da . Rykte går i havna ikveld om en båt som kommer og skal kjøre opp litt is imårra , inne i havna er det nesten isfritt på den sia jeg ligger .Skal vist være båter som er solgt og som skal hentes å kjøres til sine nye hjem . Joda Astor det nærmer seg nuh , og ikke fritt for at det kribbler litt også nå da , blir lissom noe ekstra den påsketuren . Første turen med økosjefen ombord for året , kansje kald og guffet ute om kvelden og inne sitter vi og koser oss i varmen med påskegodt og litt batterivann . Må si som gutta der opp i trønderlag Æ GLÆR MÆ NO .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hadde så smått planlagt påsken rundt Strømstad, men det gikk i da.. med transport av båten. Alltids mulig å ordne alternativ transport, men prisen blir da for stor. Okke som, hytta blir nok glad, som får et siste besøk av oss før det blir sein høst igjen! :wink:

a'mor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...