Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Ser faktisk ut til at det også kan bli Startkamp på Kristiansand Stadion 9 april om mildværet holder seg framover :yesnod:

....og hvor Lyn vinner :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

(Snøen i Bymarka skal du få ha for meg ok67!)

:cool:

Snøen i Bymarka skal brukes til å gå på ski på til og med påske, etterpå kan den forsvinne for da passer det med vår. Har bikket ned noen snø i dag/natt også, så jeg må vel ta en stripe med snøfresen, selv om snøen som kommer på denne tiden av året som regel smelter ganske fort. Håper bare at isen er gått innerst i Nordfjorden i Råkvåg slik at vi får ut flytebrygga i løpet av påska.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal til Thailand. Skal besøke båtbyggeren min og arbeide med dokumentasjon for CE - merking. Verftet ligger nær Pattaya. Ikke akurat mitt førstevalg for ferie i Thailand, men med aktivitet på verftet går det an. Regner også med å få flere gode bilder til båtbloggen min.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

I dag ble det sikreste vårtegn observert i innseiling til Tønsberg. En elegant stor dame (princess 37 eller noe sånt) fosset inn i råka mot Tønsberg over Træla.

 

Slikt får man vårfornemmelser av.

 

Da burde det være håp for flere av oss.

 

Hilsen Petter-B :flag:

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Dersom ikkje båten er solgt innan påske, blir det truleg båtpåske. Og held snøen på Kvamskogen blir det Norheimsund som i fjor. Der har dei begynt å læra av Sauda, kombinasjonen båt og ski. I fjor var det omlag 30 båtar. I år er det så langt meldt på det doble.

 

Worse står også på påmeldingslista. Det gjorde han i fjor også, men feiga ut i siste liten. Håpar han gjer alvor av det i år. :cheers:

 

Er det andre BP-folk som har tenkt seg dit?

 

Rapport frå fjorårets påske i Norheimsund kan lesast her. :cool:

Link to post
Share on other sites

Nå gjenstår kun et par hundre meter. Naturen gjør jobben noen dager. I morgen skal jeg å "Nord_West" ut å se på forholdene. Tipper den er adskillig bløtere. Faren er is som legger seg i propellen i den etter hvert så trange råka.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Worse står også på påmeldingslista. Det gjorde han i fjor også, men feiga ut i siste liten. Håpar han gjer alvor av det i år. :cheers:

 

Det spørs. Det ryktes å være lite snø og temperaturene for tiden er ikke akkurat favorable. Så hvis det er godt med snø, så kommer vi. I motsatt fall tar vi det litt friere, heller noen dagsturer på fjellet og noen ut i havet. Ingen vits å reise tre timer til Norheimsund for å ligge og glane i havnen med 59 andre båter. Selv om det er en del kjente påmeldt. :cheers:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Kjørte over Kvamskogen i går. Lite snø langs veien, men nok mulig å gå på ski hvis man er villig til å gå på svært lite snø til å begynne med. Trekkene så stort sett ut til å gå. Men enda er det en uke til påskeuken, og det regner..

 

Kanskje blir det bedre plass for oss som skal til Norheimsund uten å ha de store fjellplanene?

Laholm

Link to post
Share on other sites

Blir nok en del båter i Norheimsund i påsken. Kjørte forbi på lørdagskvelden, og da såg det ikke ut til å være mange ledige plasser der.

Ligger vel en del båter som har overvintret i båthavnen også.

 

Sitat fra Hordaland Folkeblad (www.hf.no):

Dei fyrste påskegjestene er alt på plass i gjestehamna i Norheimsund. Hamneansvarleg Geirmund Storaas har plass alle dei til 70 påmelde båtane, og har ein plan b om det skulle koma fleire.

Båteigarar, særleg frå Sotra og Øygarden har fått smaken på påskeferie med båt i trygg hamn og bil med skiboks parkert på kaien.

– Det ligg an til ein travel start ettersom det kjem 50 båtar berre i palmehelga. Me kjem difor til å ha fastbuande hamnesjef på anlegget, seier Storaas (biletet).

Han opplyser at det kjem gjester som skal feira sin fjerde påske på rad i gjestehamna.

 

Dersom jeg får sjøsatt før påske, tar jeg sikkert en dagstur jeg også. Har hatt båten liggende på land siden slutten av september, og kjenner virkelig at saltvannsloppene begynner å krible i blodet.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...