Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Vi tenker oss til Strømstad/Koster/Grebbestad i Påska og lurer på isforholdene. I første omgang innerleia gjennom Hvaler og Kjøkøysund? Er leia farbar? Hva med innseilinga til Strømstad, må man følge fergeleia? Koster? Passasjen ned mot Havstensund, er denne farbar eller må man gå rundt?

Noen som har hørt noe?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Må til Strømstad vi også og shoppe litt , men tipper dem er så pengegriske at havna er brøyta opp . Slik at ola norman kom komme og bruke noen mill. Vært der di siste 3 åra og det er nesten like mye kaos da som midt på sommer'n . Sees vel da Rem

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi drar på onsdag kveld, og blir vel liggende en dag etter dere skjønner jeg. Jeg kaller dere opp når vi nærmer oss. Drar vel inn til Strømstad på Skjærtorsdag og legger oss på en av de ytterste bryggene ved innløpet, lengst mulig unna gangbrygga og hålligång. Går dere Kjøkøysund eller går dere rundt på sørsida?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Påsketuren går i år til opplagsplassen. Der er båtene godt fortøyd på land, og jeg skal bedrive endel "på-land" aktiviteter. Bl. a. pusse litt, så skal jeg pusse litt og etterpå skal jeg pusse litt. Forhåpentlig skal jeg også olje en masse, og kanskje rekker jeg et lakkstrøk eller to.

 

:smash::smash::smash:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Vi drar på onsdag kveld, og blir vel liggende en dag etter dere skjønner jeg.

Drar tirsdag ned til Engelsvik og møter Astor og Nor West er planen og deretter Strømstad . Men kan sjære seg så vi kansje må dra onsdag , men da drar vi på formidagen så er vi i Strømstad utpå kvelden ,ligger også utenfor rampen .Liggi inne et år med bare dritt unger som er drita å kaster flasker og og siggaretter på båtane .Kan evt ligge på flytebrygga inne der den pråmen ligger , litt utpå den så . Dem gidder ikke gå ut dit dissa snille ungdommane fra norge .

 

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Påsken begynner for meg på fredag, og tilbringes i sin helhet på hytta ved sjøen. Har aldri skjønt dette med påske og fjellet. eller sommer og fjellet for den saks skyld.

Hvorfor skal man gå på fjellet, når man kan være på sjøen :flag:

 

Håper på å få ut alufishen og 10 hesteren fra naustet allerede på lørdag. :sailing:

 

og da skal det fiskes :fishing:

 

Hvis ikke den H...... kobba har skremt all fisken i år også :headbang::headbang:

 

har faktisk vurdert sterkt å ta med rifla, og løse fellingstiladelse.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

......innerleia gjennom Hvaler og Kjøkøysund? Er leia farbar?

Jada, rem - her har det vært isfritt nå i 14 dager. No problem, mate! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

har faktisk vurdert sterkt å ta med rifla, og løse fellingstiladelse.

Viltloven, Kapittel IV. Jaktbare arter og jakttider. Avliving uten hensyn til fredning sier i § 10. (dager med jaktforbud): "Jakt og fangst er ikke tillatt i tiden fra og med 24. desember til og med 31. desember og ikke på langfredag, påskeaften og første påskedag."

 

Så påske er vel ikke riktig tid for å jakte sel......

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Så påske er vel ikke riktig tid for å jakte sel......

Blir nok bare med tanken i år også, selv om jeg begynner påskeferien allerede på fredag.

 

har foresten aldri forsøkt å jakte sel, men har noen titals elg på samvittigheten.

Vil presisere at jeg ikke er typen som skyter på alt som rører seg, men når det ikke er mange hundre meterne mellom hver snute som stikker opp, skader det ikke med litt beskattning.

 

Siden sjefen har sying som hobby, hadde sikkert et selskinn eller to skaffet meg et pluss poeng eller to. Får vel aldri nok av det :lol:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Vi tenker oss til Strømstad/Koster/Grebbestad i Påska og lurer på isforholdene. I første omgang innerleia gjennom Hvaler og Kjøkøysund? Er leia farbar? Hva med innseilinga til Strømstad, må man følge fergeleia? Koster? Passasjen ned mot Havstensund, er denne farbar eller må man gå rundt?

Noen som har hørt noe?

 

Seilte fra Strømstad til Lysekil sist helg og var innom Smøgen, Kungshamn, Hunnebostrand, isfritt overalt..

 

På vei nordover igjen passerte vi Tanumstrand før vi seilte gjennom ved Havstensund, isfritt der også. Sotekanalen gikk vi imidlertid ikke gjennom, da brovakten ikke svarte når vi forsøkte å kalle han opp fra Kungshamn.

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Takk for info fra Walter_S og TMS. Greit å vite at innerleia nedover er farbar om det skulle blåse opp og bli ruskevær. Da sees vi antagelig i Strømstad Runo, vi gleder oss.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sotekanalen gikk vi imidlertid ikke gjennom, da brovakten ikke svarte når vi forsøkte å kalle han opp fra Kungshamn.

Skagerrak

Sjökort: 933

A 69 Sotekanalen. Sotenäsbron

Position: Ca 58-25N 11-16E

Den 15 april - 15 oktober alla dagar kl 0600 - 2200

Den 16 oktober - 14 april måndag - fredag kl 0800 - 1700.

Efter förhandsbeställning kan öppning även ske: måndag - fredag kl 0600 - 0800 och kl 1700

- 2200 samt lör-, sön- och helgdagar kl 0600 - 2200.

Förhandsbeställning ska göras minst en timme före ankomst, på tel 0523-503 31.

Anmälan kan även göras via VHF, kanal 6.

Förbud mot segelföring gäller i hela kanalen.

Bsp Västkusten 933, Svinesund - Måseskär s15 och s26

Sjöfartsverket Marstrand

 

her ligger hela UFS A

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke den H...... kobba har skremt all fisken i år også :headbang::headbang:

 

har faktisk vurdert sterkt å ta med rifla, og løse fellingstiladelse.

Så ikke noe "smily" etter denne, og som den naive sjel jeg er, lurer jeg på om det faktisk er mulig for "legfolk" å jakte på sel. :eek: Bestanden er jo til tider skadelig stor, og jeg har noen generasjoner med ishavsskippere i slekta å leve opp til..... :wink:

Om det er mulig, starter jeg forberedelsene til jegerprøven med det samme :lol: .

Link to post
Share on other sites

Hva med kråke med lyddemper da Hebbe :lol: ?

Ok det, men husk å få grunneiers tilatelse til å jakte kråke også... Husk også rekkevidden (sikkerhetsavstand) på salongen... Og selvsakt vente til at det er lovlig jakttid....

 

 

Så ikke noe "smily" etter denne, og som den naive sjel jeg er, lurer jeg på om det faktisk er mulig for "legfolk" å jakte på sel. Om det er mulig, starter jeg forberedelsene til jegerprøven med det samme

Visst er det mulig for vanlige folk å jakte sel. Du trenger selvfølgelig jegerprøve, og ikke minst grunneiers tilatelse (ofte benevnt som jaktkort) for å drive en slik gesjeft... En fin mulighet til å kombinere jakt og båtliv.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Drar tirsdag ned til Engelsvik og møter Astor og Nor West er planen og deretter Strømstad .....

.. Liggi inne et år med bare dritt unger som er drita å kaster flasker og og siggaretter på båtane .......

Tine II

Skjærtorsdag, da utfarten er størst fra Norge så stenges Strømstad for biler sto det i avisen. Det kan kanskje hjelpe m.h.t. kasting av ølflasker m.m.??

 

:wink: Du skriver en kombiversjon av navnet ENGELSVIKEN ser jeg. På skiltene står (sto?) det nemlig ENGALSVIK, men de jeg kjenner som bor der sier ENGELSVIKEN.

 

God båtttur! Jeg ligger på land ennå. Fremdeles is i havna vår, men det hjelper. Kanskje ASTOR (les: Isbryter) kunne ta en runde innom :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...