Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

fjerning av gammel lekk septiktank :puke: og montering av to nye med nye slanger etc. etc. etc. Er ennå ikke ferdig. Regner dog med å være ferdig i tide til neste påsketur. :rolleyes:

Da er vi to, Mr. Worse....

 

Se på dette beistet da :lol::lol:

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Det jeg fikk høre, er at vi har den desidert mest spesielle, og største dritt-tanken i regionen her.

 

Attpåtil er der på folkemunne kommet ut dette, har fått kommentarer fra et par forbipasserende :lol::lol:

 

Når denne skulle monteres, slet jeg fælt med å få den forover i båten. Denne skulle monteres helt forut i forpiggen, i benkene der.

 

Jeg hadde kun laget malplate oppe, og nede, samt brukt målestokk for å finne ca høyden.

 

Jeg ble skremt når jeg så tanken, og må innrømme at jeg regnet med at denne får jeg aldri plass til......

 

Jeg la den der den skulle ned, var for stor, prøvde 30-40 minutter på forskjellig vis, ikke tale om at den ville ned. Deretter la jeg den slik jeg mente den skulle, heiste meg opp over benkene, la foten oppå, uten å presse, men vrikket foten frem og tilbake. Smått om senn dro den seg ned på plass. Den er "som støpt" på plass. Mere flaks går neppe an å få :lol::lol:

 

Jeg skulle tro jeg kan ligge ei stund i uthavn uten å måtte tenke på å tømme tanken .......

Link to post
Share on other sites

Og tømmestuss også i topp????

 

Never mind om jeg vil, skal dritten ut, skal den ha korteste, raskeste vei ut. Dermed i bunn. Nå vil jeg legge til at denne plasseringen min er gjennomtenkt, kan komme til den fra to sider, og har arbeidsrom på rundt halvmeteren rundt denne :smiley:

Link to post
Share on other sites

DEN kjøper jeg Worse, fornuftig.

 

Heldigvis har jeg under tanken ca halvmeteren til kjølen, plass nok til å sjekke/vedlikeholde. Har ikke tenkt den tanken du har hatt om dette.....

 

Det eneste jeg vurderer er å flytte 2 konvektorer til vannbåren varme. Slik de nå er plassert, vil de varme opp innholdet i tanken vel litt mye tenker jeg :puke:

 

Nei, nå får det være nok drittprat for i kveld.......

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dere to herrer være vennlige å henlegge drittpraten deres til andre og bedre egnede tråder. Så slipper dere å ødelegge vår koselige påsketråd. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Fint å lese om folk sin båtbruk nå i påsken :smiley:

 

Selv fikk jeg stoffet Pioneren, og fikk den på sjøen på påskeaften. Hadde dårlig tid på grunn av besøk og arrangement.

 

Deretter ble det strengens nok aller korteste tur - men også i aller fineste skjærgård :yesnod:

 

Ut fra hytta, ut Nilen, snudde ytterst og tilbake igjen. Totalt 1 nm? Ikke en båt. Ikke annet enn måkeskrik. Fantastisk :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dere to herrer være vennlige å henlegge drittpraten deres til andre og bedre egnede tråder. Så slipper dere å ødelegge vår koselige påsketråd.

Sorry rem, det var ikke meningen å trenge seg på, både Perlen og jeg ble nok grepet av vår egen entusiasme for menneskelige fekaliers behandling og bortskaffelse om bord. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

I påsken ble nye-båten seilt hjem til Flekkefjord, fra Drøbak.

Gikk fra Drøbak 8. april i regntjukke og motvind. Hadde med Lars_hermann som mannskap.

Turen gikk via Vallø/Tønsberg til Langesund.

 

Lars_herman til rors:

Bilde

 

I fint driv sørover forbi Jeløya:

Bilde

 

Gladiator kom ombord i Tønsberg og holdt oss med selskap videre til Langesund.

Vi gikk gjennom Vrengensundet og ned langs østsiden av Tjøme.

Det var en del isflak, men vi snek oss gjennom.

 

I Langesund traff jeg på en gammel skips-kamerat (fra 1973)

som nå var båtfører på Losbåten i Langesund. Vi fikk fylt vanntankene der.

 

Div. familiemedlemmer var med som mannskap fra Langesund til Risør og Risør - Arendal.

 

Det ble 2 dagers ligge i Risør. Penvær første dag og kraftig vær 2. natten.

Her til kai i Risør:

Bilde

 

Rederinnen og yngste jenta kom ombord i Arendal og vi fortsattte til Homborsund.

Tok tidlig kveld for å vente på kuling og regnvær skulle blåse fra seg.

 

Dagen etter fortsatte vi videre vestover.

Her i Blindleia, i nydelig sol:

Bilde

 

Vi hadde en liten matpause i Tømmerstø og fortsatte så videre til Mandal.

Her til kai i gjestehavna i Mandal:

Bilde

 

Siste dag gikk det non-stop forbi Lindesnes og Lista i fint oppholdsvær og sol

til Kirkhamn på Hidra.

 

Rederinnen til rors utenfor Søgne:

Bilde

 

Kapteinen måtte selvfølgelig ta nedvasken etter ankomst Hidra:

Bilde

 

Nå ligger båten trygt fortøyd i havna i Flekkefjord etter en fin tur,

godt hjulpet av gode Båtplassen venner og familen.

 

Takk til alle som var med.

 

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Vi gikk ut på fjorden Langfredag for å nyte Påsken i båten

Tok turen til Olasundet /Helgøya og Monsøy utenfor Søgne

Friskt vær men det var brukandes med ca 6 grader i skyggen og det varmet godt når solen var fremme 2 overnattinger på oss denne gangen en på Helgøya og en på Balderholmen

Bilde

 

Her er noen flere bilder fra turen

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Drar fram denne gamle tråden.

 

I morgen går Astor i stroppene. En lang vinterdvale er over. Astor er nyoppusset innvendig, fra K til M! Ja faktisk litt over M også. For dere som ikke skjønte det siste må jeg si at da får dere ta D5L-kurset dere også. :wink:

 

Fredag tøffer vi sørover gjennom Mossesundet og hvis vær og vind er oss med gjør vi kveldsstopp et sted nedenfor Larkollen et sted. Dette er blitt en hyggelig tradisjon som vi virkelig ser fram til. Denne gangen har vi to sykler med oss slik at Astors skrøpelige kropp kan bli fraktet til nye severdigheter på Bestkysten. :flag_sw:

 

Går alt etter planen havner vi i Strømstad på lørdag og etter hvert ut til Koster. Vi vet at flere fra Sætre er på vei nedover. Det samme er rem og Tine III.

 

Bilder kommer nok etter hvert. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja etter en stri uke med huskjøp, hussalg (budrunden er i gang) og omgangsjuke er vi endelig klare til å pakke for påsken!!

 

Turen går til Sauda. Det er første gangen vi reiser dit i påsken og alle kjempegleder seg!!

Er i full gang med oversikten om hva jeg har og ikke, og har 1 stor kurv med klær som er klar til å lesses om bord i Severine. :smiley:

Vaskingen er i gang, og mannen regner med å bli ferdig til torsdag. Onsdags morgen tar vi turen men førstkommende helg blir det en eller annen plass i ryfylket!! Jeg må jobbe på mandag :cryin: og mannen tirsdag

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Vi reiser også vis været og båten er i godlunde på lørdag , har litt lyst å reise på fredag men . Økosjefen jobber , så for og ikke mase avgårde så drøyer vi det til lørdag formidag en gang. Vi skal på ferie , ikke stresse rundt så vi tar det som det kommer det meste på turen . Møter kansje rem på / rundt Hankø lørdag , så går vi videre til Strømstad søndag . Derfra er det lotto , men ryktene sier noe om at silda er klar langfredag på Koster . Veit om endel herfra BP som skal nedover , så vi sees sikkert i Harrybyen eller Koster . Uannsett god påske alle sammen , så håper vi bare på knallvær og at alt går som det skal .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Stauden II skal ha vann under kjølen torsdag, litt klargjøring i helgen og om finværet holder seg så setter vi kursen mot Sverige og Koster mandag tenker jeg.. Er det kaldt og surt så blir nok i nærområdet tenker jeg...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Shopping tur til england,

Mye billigt der borte for både mor og far, og sikkert også til våre små.

Newcastel har europas størrste shoppingsenter, og de har båtbutikker også. :cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Blir kanskje en tur nå i helga, men i påska jobber NK.

Sjøsatte i går. Skal vaske (på nytt) overbygget og polere det + hardglans. Gjør det enklere ved kai enn på land.

Deretter er det å vaske båten innvendig, henge opp gardiner og legge i alle puter. Så blir det å få på kalesjen.

Så skal TV-antenne, TV, Radar, GPS +++ monteres i båten igjen. Har koblet opp relè på lensepumpeautomatikken idag.

Skal også få sjøsatt nyinnkjøpt gummbåt og motor (brukt begge deler) for å tilpasse gummipader på jolla til snapdavitfetser på båten. Må også få ordnet en vettug måten å feste 15 kg bruceanker på akterut når jolla skal i snap daviter. Får vel ordnet noe... :rolleyes:

Blir en slik løsning inntil jeg finner meg en ekstra badeplattform som jeg vil ha.

Link to post
Share on other sites

Lurte på om jeg hadde stoffa Pioneren i fjor :confused:

 

...og det hadde jeg gjort på påskeaften, kan jeg lese av fjorårets innlegg i denne tråden :smiley:

 

Da trengs det ikke stoffing i år, dermed er fredagen klar: på med Yamahaen, og til sjøs! Det er meldt fint vær, så planen er å ta årets første tur umiddelbart.

Ellers blir vi på hytta i Blindleia stort sett hele påsken - det blir deilig og stille, svært få ¤lendinger i området :cool:

På 1. påskedag planlegger vi å følge tradisjonen med å lure oss til strandhogg på noen av områdets flotteste hytteeiendommer, og drikke champagne på trappa :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...