Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Astor gikk i dag i stroppene for en rask oppshining for påsken. Nye trimbrett er påsatt med god hjelp av Nor_West. Og til alle dere som var engstlige for hvordan Astor ville bli seende ut: Kun slitasje på bunnstoff. Desverre glemte jeg trimplanene, så de gikk føyken.

 

Astor har ligget ute i flere år. (Lå i Florø før vi fikk den nedover i høst)

Nå skal hun stoffes, blankes opp med Autosol, og få et tynt strøk fra den grønne flasken.

 

Mandag går hun i stroppene for å komme tilbake til sitt rette element.

 

Tirsdag kommer det to Nord Westere sørover. Engelsviken blir første stopp. Nor_West sjøsatte i dag. Nå ligger Astor på plassen til Nor_West på opplagstomta.

 

Nå trenger vi litt sol og varme. Den kommer på søndag.

 

Nå gleder vi oss til å møte gode va

enner på fjorden. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nå er bilen pakket med ny kalesje fra Alf Hansen, superundertøy og alt?? annet man trenger for en ny sesong. Etter jobb i morgen drar vi til havna og bytter kalesje og flytter inn, lørdag går turen via Sætre for vann/ diesel til Horten Gjestehavn; tror vi, mandag eller tirsdag kanskje til Strömstad, hvem vet? Påskeferien skal tilbringes i båten, det er sikkert! :cheers:

Mvh; Sindre

Link to post
Share on other sites

Har planer om å prøve oss nedover mot Sverige på lørdag - høres ut som det kan bli reneste båtplassen treff nedover! Får prøve å henge på et klistremerke - har ikke fått ordnet med Båtplassen vimpel ennå....

 

Er det forresten noen som har sikre opplysninger om hvor man kan få fylt vann? Sætre har vel bare isbiter :wink: Hva med Son, Horten, Herføl el.l.? Jeg har tømt på 170 liter diesel fra plastkanner tidligere i vinter og kunne tenke meg å fylle vann og diesel med slange heretter :lol:

Link to post
Share on other sites

Er det forresten noen som har sikre opplysninger om hvor man kan få fylt vann? :lol:

Etter hva folk i havna sier skal det være vann i Horten gjestehavn .Engelsviken er det jo altid vann , fiskebåtane bruker jo det hele tia . Spørs jo hvor langt inn det er isfritt da .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Om noen skal ha påsketur nedover sørlandet...

Det hadde vært noe det, men sjøtummel er en jolle som er for liten til å klare turen alene. Moderskipet er sjøsatt, men ikke sjødyktig :headbang: og helga er farlig nær. :sad: Nå vel, man kjøper ikke seilbåt fordi man har hastverk. Blir det strålende vær hele påsken :cool: vet jeg nok hva jeg kan gjøre :drink:
Link to post
Share on other sites

Nå har vi hatt styremøte ved kjøkkenbordet.

Hvis det skal bli noen helgeturer i båten iår så må vi starte nå.

Samtlige helger i Mai er vi opptatt med annet. (Matrosene er med i fotball/korps).

Hele Juni er jeg på jobb. Samme hele August.

Så bortsett fra Kaoset i Juli sitter vi igjen med April og September.

 

Så planen er som følger.

 

Få polert under fenderlista og på med bunnstoff. forhåpentligvis greier jeg å få tak i en lastebil for utsetting på Tirsdag.

Onsdag avgang for Strømstad/Koster.

 

For håpe det ikke skjærer seg. Erfaringsmessig er jeg verdens største optimist på tidsplanlegging. Og det HAR jo hent at tidskjemaet mitt har skjært seg.:rolleyes:

 

Mor er redd hu kommer til å fryse ihjel, men er sporty nok og villig til å prøve galskapen til han far.

Iallefall for noen få dager. Har lovet henne seng på Laholmen om det blir for kaldt.

 

Tror en Eber 4 kw og en elektrisk ovn på 2000W skulle holde.

Er det vann å få i Strømstad på denne tiden av året.??

 

Skal se etter :sailing: vimplen når/hvis vi kommer over.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Tror en Eber 4 kw og en elektrisk ovn på 2000W skulle holde.

Er det vann å få i Strømstad på denne tiden av året.??

Skal se etter :sailing: vimplen når/hvis vi kommer over.

Ovn på 2000 w i Strømstad i påsken er jo som å tru på julenissen .Folk kommer inn med 50 fotere og plugger inn strømmen til div varmer ombord ,så sikkringane går før du rekker tilbake til båten etter at du har trykt dem inn igjen for ørtene gang . Sist påske så gikk vaktene å målte , er kun til batteriladere i utgagnspunktet strømmen der ,trur den tåler 500w .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Neivel, egentlig ganske opplagt at det ikke ville gå og kjøre full guffe på panelovnen. Skal bli spennende å se om det holder med Eberen. Tar med del elektriske i tillfelle det skulle være mulig å bruke den. Bruker 750 på det laveste.

 

Forøvrig er første utfordring i havn. Kranbil er ordnet for tirsdag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Shell stasjonen Koppang har de beste grillede pølsene, spesielt de med bacon rundt! :lol::lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Så var vi tilbake etter en uke med litt sol og "noe" mer regn i Sauda!

I alle fall har vi kost oss og hatt ferie sammen med gode venner, så vi har ikke lidd noen nød.

Båten fungerer glimrende, og spesielt dusjkabinettet har blitt en kjærkommen sak.

Fikk to flotte dager med sol i skitrekket, og en dag med regn. Ellers gikk dagene med til kino, lesing, god mat, svømmehall, restaurantbesøk og sosiale sammenkomster rundt om hos naboene! :cheers:

 

Fortsatt god påske! :seeya:

Redigert av Eline (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Påske tilbringes om dagen på jobb, hver dag:cryin:

Men en får trøste seg med helligdagstillegg, så har en mer å bruke på båten etter påske.

Og DA SKAL burkaen av, ny kalesje prøves og badeplattform/trimplan monteres, bunnen primes/stoffes.

En masse arbeid venter, men jeg gleder meg som en unge på julaften.........

Kanskje jeg er litt våryr :lol:

Fortsatt God påske til dere alle :cheers:

Redigert av Keiko ll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så er årets påsketur bak oss. For en som har hatt slike forventninger til denne turen må jeg gi toppkarakter når vi nå har lagt til havn og sett bak oss. 60 % med sol og vårstemning. De 40 % resterende hadde vi blant gode venner og god mat. Været bekymret oss ikke. På lukket avdeling skinner solen alltid.

 

Selve nåten fungerte godt. Motoren brummet slik en Perkins alltid skal gjøre. Vi fikk prøvd båten i litt ruskevær og den oppførte seg som forventet.

 

Første overnatting ble Engelsviken på vei nedover. Detetter en fullstappet gjestehavn i Strømstad. Deretter et par døgn i sundet på Nord-Koster. Så Horten gjestehavn med Henning som alltid blid havnevert.

 

En STOR takk :cheers: til Runo/Tone i TINE II, :cheers: Kåre/Hildur og :cheers: Rolf Erik/Vivian alis Nort_West og rem/Escada for et alle tiders selskap på turen. Denne påsken ser vi tilbake på med stor glede. Nå skal bildene fremkalles, så får vi høydepunktene opp på nytt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Litt bilder fra turen:

 

Bilde

 

Gjestehavna i Strømstad Skjærtorsdag. Mye stort, og få bryggemeter ledig.

 

Bilde

 

Her ankommer en som enda ikke har fått pakket ut vinterhabitten.

 

 

Bilde

 

Også i Kostersundet var det trangt om plassen.

 

Bilde

 

Noen benyttet påsken til å lokke nye kjøpere til en ferdigpusset båt. Billig var den også!!

 

Bilde

 

Kystbesvåkningen hadde rolige dager. De var stadig på tokt for å vise seg fram.

 

Bilde

 

I Kostersundet var vi samlet hele 6 Baatplassen-båter!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må bare si meg enig i nesten alt, var bare den JÆ%# webaston som ikke var snill. Men skal pelle den ut og gjøre deg rein,sikkert full av dritt og lo,var jo mye lo i automatsikkringen så da er det vel mere inni der tipper jeg .

Har vaska båten ute og inne og bytta over til min sommer plass idag , så dere på indre havn da dere bunkra. Hilser fra resten av mannskapet pg takker for et kjempe godt selskap på året's påsketur . Håper vi kan ta flere turer sammen.

Takk får selskapet til Astor m/frue , Nor.West m/frue og hunden og REM m/ frue og hunden

 

Hilsen Tine II m/mannskap

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Også i år blei det båtpåske i Norheimsund. Totalt 70 båtar, mot 30 i fjor. Hyggeleg, men veret kunne vore betre. Fekk likevel eit par skiturar. :cool:

 

Bra opplegg frå dei lokale arrangørane, men framleis forbetringspotensiale. Ser fram til neste påske.

 

Rapport frå årets båtpåske i Norheimsund er lagt inn i hamneforumet her.

Link to post
Share on other sites

Som fryktet feiget Worse ut også denne gang, og ble hjemme i stedet for å ta turen til Norheimsund. Det ene påskuddet var det elendige været; godt for å få spylt veiene ren etter vinteren + for strømprisene, men mindre interessant mht. skiturer etc. Det var heller ikke særlig forlokkende å skulle sitte og trykke i båten i dagesvis i drittvær. Dritt var også det andre påskuddet, fjerning av gammel lekk septiktank :puke: og montering av to nye med nye slanger etc. etc. etc. Er ennå ikke ferdig. Regner dog med å være ferdig i tide til neste påsketur. :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Vi i Escada må også få takke for en hyggelig Påske i Strømstad og Koster sammen med Astor, Nord-West og Tine II. Disse tre modige og brave herrer har som kjent hatt en særdeles besværlig vinter i sin kamp med isen og naturkreftene. Således fant vi i Escada det riktig å markere dette med en egen sang som ble komponert for anledningen og avsunget under en hyggelig samling etter sildebordet i Escada på Langfredag kveld.

Sangen har vi døpt "Astor og råka" og den går på¨melodi av "Gubben og gamla"

 

"Astor og råka" (Nord-West Passasjen)

(Melodi Gubben og gamla)

Inge og Astor lå å dro og ikke fikk opp råka.

Hadde me hatt han Nord-West her så hadde vi fått opp råka.

Og Nord-West kom og Nord-West dro.

Og Inge og Astor og Nord-West låg og dro og ikke fikk opp råka.

 

Inge og Astor og Nord-West lå og dro og ikke fikk opp råka.

Hadde me hatt han Tine To så hadde vi fått opp råka.

Og Tine kom og Tine dro.

Og Inge og Astor og Nord-West og Tine låg og dro og da fikk de opp råka.

 

Her ser vi båtene i sitt rette element, aldeles uten is og minusgrader

Bilde Tine II returnerte en dag tidligere enn oss andre. Her fra avgang Koster på lørdag

Bilde "Nord-West" i fin marsjfart på rundt 18kn.

Bilde Hakk i hel følger "Astor"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...