Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Det ble Strømstad Onsdag til Fredag og Nordkoster Fredag til i dag , fikk hilst på sydvesten/Stauden og kost oss fælt på Koster.

Seilte hjem i dag og siste timen måtte vi riste snø ut av seilene men det var knallseilas alikevel , at vi selte fra en Bav 42 gjorde heller ikke turen noe verre :rolleyes:

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi forlot havna på Nord Koster relativt tidlig på søndagen, satte kursen til 270 grader, litt vind på svenske kysten og fikk seilt noe... men når vi var rett sør av Ferder så løyet det og havet ble blikkstille... og vinden var vel knapt et par knop i beste fall 17,5 meter over havoverfalten. Jerngenoaen fikk jobbet litt da og hjemover... og litt sør-øst av Svenner fyr så bar det rett inn i snøværet... hadde sett på den en stund der det kom mot oss fra vest. Et par grader og 5-6 knop vind fra sør-vest med snø var resten av turen til Stathelle. Vi tok opp cockpitkallesjen og det ble godt levelig ombord da.... Utenfor noen ganger og fjernet snø fra vinduene i kallesjen. Så nytteverdien av radar i slikt vær, ja til og med skipperfrua snakket om at vi skulle hatt radar, og det er jo en meget god start

 

Takker for en flott påske på Koster, hvor vi var 6 netter. Traff selvsagt bare hyggelige båtfolk der, både fra baatplassen og andre... :flag_sw::flag:

 

Legger inn noen små bilder fra turen..

 

 

Sør av Færder fyr i tilnærmet vindstille

s2.jpg

 

Noen timer senere tatt midt i Larviksfjorden

s3.jpg

 

Vel hjemme på bryggen, lettmatrosen koser seg, Grenlandsbroen i bakgrunnen for de som er lokalkjent

s6.jpg

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

kilebr07_copyny.jpg

 

Påskeidyll - men dagen etter snødde det tett. Det er vel norsk vår i et nøtteskall!

Joda, flott båttur i påsken. Satte kursen mot Strømstad for bunkring onsdag. La oss helt ytterst ved moloen - og kjente vinden godt torsdag! I dagene som fulgte ble det også meldt mye vind av Met Inst - men det ble vel heller lite.....

De fleste påskedagene ble tilbragt i Hvalerområdet (bildet). Rett og slett fantastisk godt! :yesnod:

 

mvh

ter-av

 

ps. mer på hjemmesiden

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...