Jump to content

Hvor går påsketuren?


Astor

Recommended Posts

Hei!

Påsketuren går rett til Hurumhavna, nå begynner jeg å se enden på projektet som ble så altfor stort! Skulle så gjerne ha startet motorene og satt kursen mot Horten i år , men maskinistene blir heist ombord i påskehelgen så jeg får heller se fremover mot evt. treff senere i år! Med nye motorer, ny badeplattform, forlenget flybridge og div andre godbiter ser jeg lyst på tiden som kommer! OBS! Dersom noen av medlemene her er plaget av å få tiden til å gå er dere hjertelig velkommen til "teltet" i Hurumhavna, der er det jobb nok til alle!https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7712/hpim0873.jpg

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Hei alle! :flag:

 

Det er et nydelig vær for tiden, så vi får håpe at det fortsetter slik!

 

Vi kom nettopp hjem etter en fantastisk flott tur ute i skjærgården helt ute mot storhavet, der vi kunne nyte naturen i ro og fred i de fine uthavnene.

Det merkelige er at det er veldig få båter å treffe på..........., det er vel antagelig litt for tidlig på året/sesongen for mange foreløpig!

 

Men vi gleder oss til fortsettelsen,- med bra vær og mange fine turer i løpet av påsken! :seeya::smiley::flag:

 

Med ønske om en fin Påske til alle! :seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten er pakket, vasket og alt er klart til tur over til søta bror i morgen... Regner med at vi kaster loss ved 10-11 tiden, en tur innom for en skvett diesel i Langesund og litt vann (skipperfrua har brukt 100 liter vann til å vaske båten) før vi legger kursen sør om Svenner deretter med kurs 90 grader mot Strømstad. Kaller opp Astor på 77 når jeg er innenfor rekkevidde og sjekker status der i gården.

 

Enzo, det er bare å kalle opp når du er i nærheten.. Stauden II er i allefall delvis "lyttepliktig"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det ble Brønnøysund i påsken, og siden sørvest kuling og regn ikke oppmuntrer til alt for mye uteliv, er jeg glad jeg har et naust å stå i og ei snekke som trenger stell

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Kom hjem i forgårs etter 14 dager i sydens sol og varme, så her i rederiet blir det vel å jobbe med båten i påsken. Det er ennå mye som gjenstår før Amica kan sjøsettes. Motoren henger fremdles i stropper fra taket i garasjen og det gjenstår ennå endel arbeid før den er ferdig til å settes inn igjen. Ennå mye teak som skal smøres også. Burkaen blir nok hengende på ennå noen uker.

 

Ellers er det jo sesongåpning på pøbben på Brakstad i morgen (onsdag), så da blir det vel et besøk der :cheers:. Været tilsier at det ikke blir mange som kommer sjøveien. Blir vel taxi på oss, tenker jeg.

 

Håper dere som har startet båtsesongen tar noen fine bilder og legger ut, slik at vi landkrabbene kan kose oss med her på baatplassen etter påske.

:easter:

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Vi satt ut båten på mandag slik at vi skulle bli ferdig med klargjøringen til påske,

vi tok da en prøvetur til Fredrikstad men når vi kom hjem sjekket jeg heldigvis under bunnlemmene å da fikk jeg nesten sjokk :eek: det stod vann nesten opp til dørken :headbang:

Båten ble da tatt opp i all hast da vi ikke viste hva dette kom av,

tirsdag satt vi den ut igjen da vi ikke kunne finne ut hvor det lakk inn vann.

Etter en del undersøkelser på vannet så det ut som at det rant vann i fra de to boltene på bakre propellgjennomføring,

jeg tok da båten på land igjen og skrudde ut boltene å satt de inn med sikaflex å skrudde det sammen igjen noe som er en forbanna møkkajobb da det er vanskelig å komme til bak nedi der.

Båten ble satt på vannet enda en gang i dag men lekkasjen var der fortsatt :headbang:

så måtte jeg til å lete grundigere etter lekkasjen å fant ut at den kom i fra et sted over disse boltene nemlig igjennom ror gjennomføringen.

Båten har vi nå tatt opp enda en gang så vi får bruke påsken på å prøve og skru dette i fra hverandre for å se hvordan det ser ut,

det blir sikkert vanskelig med deler i påsken så båten blir sikkert stående på land.

Link to post
Share on other sites

Nå ligger vi i Fredrikstad, sammen med Tine III og Escada. Har vært i innom Nord-Koster og Strømstad. Litt vind med ikke mer enn det vi tåler ombord. Kjempepåske sier alle vi har snakket med.

I morgen skal vi innom Båtbua. Tine III sier at de har gode priser. Deretter legger vi kursen mot Horten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Så en Windy GM på vei gjennom byen ut vesterelva i dag. Kanskje det var Bitteliten?

Var på tur med Honda Scooter`n, kona har tatt bilen til Moss på jobb. Fyttekatta så kaldt det var å kjøre scooter.

Regner med at dere kom nå i ettermiddag? - så ikke noe til dere da jeg var der nede. Kjørte på brygga rett forbi Rema 1000.

Link to post
Share on other sites

Akuratt kommet hjem fra årets første overnattnings tur!

 

Gikk til Talgje og la oss i lagunen, fint men kaldt! Hadde garnet ute og fikk middagen, krabber, og to sprell levende skater(50cm m/hale. masse tagger på!) i garnet! Fikk ut skatene uten og skade de! Hadde de i garn stampen(stor) så ungene fikk studere de. Nå svømmer de videre og koser seg på Talgje!

Tok turen ut fjorden til Bokn. Lagde lammegryte på kaien helt sør på Bokn.

 

Rare ting: GPS tullet fælt ca kl 1300-1400 idag. Plustelig var jeg på fjellet ved Sand, så rett sør av Utsira, så et titalls sjømil vest av Jærensrev! Merket dere andre noe til dette?

 

På vei sørover til Stavanger igjen gikk vi med sjøen(vind) aktenifra samt dønning fra vest. Båten surfet som bare juling, var nesten kommet til tungenes, da var mellomste jenta i full dur med og montere passasjerstol om til "flyversjon"(kan sitte høyt oppe da og ha hode utav tiltkallesjen) Kapteinen kjefter og glemmer seg ut i 2 sekund.....resultat..en bølge tar mørebasen i 12-13knop og vri den 90 grader..prøvde og parrere med roret men inte sjans, ble full bråstopp!! Merket vinden og bølgene plustelig da jeg la båten opp mot vinden og ryddet! Snudde og vips var det "vindstille!" Merker at en skal være 100% konsentrert ved gange med bølgene i ryggen...

Link to post
Share on other sites

Så er første testovernatting utført, men nok en gang ble skuffelsen stor da det viste seg at Wallas 3KW ikke klarte å få det varmere enn 12 grader i forkabin. Under kalesja var det 6 grader og ute rett inder null. Dog har vi kalesjebåt, men jeg blir ikke klok på denne ovnen. Noe skal nok montasjen ta av skylda her, men dog.

Endte opp med å fyre oppp en elektrisk kupevarmer i tillegg.

 

Hva slags fyreri er det så ærede medlemmer har for å holde varmen i en sådan stund?

 

Hvor turen gikk? I hagen, selvsagt med undrende naboer og masse tikket av på gjørelista som resultat.

 

Hilsen Petter

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Vi i Tine III må jo hilse til Nor West og de andre som var igjen på Koster , sikker myyye koseligere der idag . Tenkte på påske quiz'n , slik at andre har en mulighet til å vinne også . Vi hadde besøk av flere på Koster som er fra BP , Sydvesten stakk innom også .Litt synnd at det blåser hatter å litt til om dagen , men pytt pytt . Hadde en kjempetur fra Koster via Strømstad til Fredrikstad idag , i knall vær . Imårra er det VM i shopping , så setter vi snuta mot Horten kansje . Forsatt god påske fra alle på Tine III

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi ligger fremdeles på Nord Koster, vært her siden mandag kveld. Vi blir her et døgn til, og setter kursen rett vest og hjemover i morgen etter frokost.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Heisan OLPI , turen til Horten gjestehavn gikk som en lek . Nå kjente vi virkelig forskjell på snekka i 7 kn og den nye i 11 over fjorden hjem , det huska nok litt . Men har tatt den turen noen ganger med snekka , og da hadde vi mått tjore alt og sette det på dørken før ferden hjem idag. 11 kn er jo ikke fort , men når du er vant til 7 så er det som å fly å regne . Men det går vel fort over etter noen turer . REM , Astor å vi ligger her i Horten . Alle reiser hjemmover imårra , skal vel bare innom den nye BP treff plassen vår å ta en oversikt . Må få takke alle sammen for en knall påske , tross vindværet . Og god tur hjem til alle andre som har veien hjem igjen, Sydvesten hilser kansje dem andre på Koster fra oss her ........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Seilte til Strømstad fredag, hadde på kanla 77 på VHF, forsto at Astor & co var på vei nordover. Seilte hjem igjen lørdag, da det ble meldt kaldt, utrivelig vær søndag. En kort men flott tur. Overnattet til idag i havnen, resten av fam dro hjem igår.

Kl 1600 begynte det å snø. Men det er tidlig i april ennå.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...