Jump to content

Importere Bayliner?


unknownuser

Recommended Posts

Prisene på bayliner 2858 ligger ca runt 18000-25000 us dollar  87-89mod !Klart at noen er slitt ,men det er og mye bra ! Ved litt bilder kan en finne ut mye ! CE merkinga kosta 1500

svenske ! Dei hundre lappene er sikkert som oftest fortjenesten til mellommannen !

 Tenk på alt en kan kjøpe for dei pengene .Ta inn båten med motor til sverige , aventere den

å event selge den der ! får fort 20-25000 for en motor ! Då har du nesten 120 tusen å kjøpe Dieselmotor og drev for !

Link to post
Share on other sites

Du overdrev tydeligvis ikke i beskrivelsen din av tilstanden... :crazy:. Er redd signaturen din i øyeblikket er passende... Men ikke fortvil - det er rart med det når man har gått og gledet seg så lenge, så skal det noe til for å innfri forventningene. Og hvis det i tillegg er litt mer rotete enn nødvendig ombord, så faller gjeipen ganske fort på både den ene og den andre, vil jeg tro. Ta det med fatning og noen :lol: til helgen, så skal du se at noen timer her og noen timer der fort gjør underverker. Men det er jo klandreverdig hvis fly'n har bruddskader som er tapet og selger ikke har opplyst dette. Får håpe det ikke ender med nytt brukernavn så - "VilIkkeHaBayliner'nLengre"...

Link to post
Share on other sites

Da var båten inspisert for første gang, og jeg var vel forberedt på at det ikke akkurat var en ny båt som kom...

-Men at den skulle være SÅ slitt var en overraskelse!

Føler med deg, samme følelsene fikk jeg òg.

 

Skulle nesten tørke av benene når en går ut av båten......

 

Jeg har vinklet det slik, at nå vet jeg ihvertfall tilstanden på alt som skiftes.

 

Stå på!! Og lykke til videre.

 

mvh

Kjelli

 

PS: Håper jeg får dieseltanken i morgen.

Link to post
Share on other sites

enig der. litt sånn der WHITE SHARK linjer over hele skuta.. Blir nok flotters den ser du. Litt vann, såpe og rydding gjør ofte susen. Ser den står på et verkstedområde. har du muligheten til å få den inn noe sted kanskje ? Hvis ikke trengs elektriske ovner. Blir i mye bedre humør om man kan ta med seg en kaffetrakter, og sette seg i salongen å filosofere litt. Blir mer "overkommelig" da. Dessuten er det mye bedre å jobbe med en lunk ombord, og man blir mer fristet til å "sette i gang". På opplagsplassen jeg ligger nå er det "varmeforbud" når man ikke er ombord. Synes det er noe dritt, men har ikkeno`valg egentlig..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

:smiley: GRATULERER MED NY BÅT ! Båten har fine linjer og kommer sikkert til å bli bra. Ikke mist motet - start i en ende med rydding og vasking for så å lage en jobbliste over hva som skal gjøres. Det er jo også mulig å kjøpe seg litt hjelp til noe av arbeidet slik at du ikke sliter deg helt ut.

Det går mot vår og jeg syntes ikke du må  satse på at alt skal være perfekt til årets sesong. Ta det viktigste og få litt brukererfaring før du gjør alt ferdig. Det er spennende å følge en slik prosess og jeg håper vi får være med i forsettelsen og. Du kommer sikkert til å trenge råd og vink og da er vi jo her, en hel gjeng med små hjelpere... Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt og velkommen i Baylinergjengen. Jeg tok inn min for 3 år siden og har ikke angret. Min var hel og fin i skroget,men innvendig måtte jeg ta en skikkelig jobb. Sett opp en liste som MÅ gjøres først ,så skal du se det går bra. Jeg fikk min den 5/12 og etter masse jobbing(inne i hall) kunne jeg stolt starte opp i Mai med dieselmaskin innmontert. Hør bare her: Allt nytt elektrisk(12v og 220v)ble byttet, Jeg rev ut allt av tepper og monterte teakdørk , Motorrommet ble bygget om pga  at tanken tok for stor plass for dieselmaskinen(rekkesekser)

Motorrom vasket,primet,Inn med nytt toalett/septik,sydde om alle puter/gardiner i marinestoff,pusset opp all teak,monterte ny v.v.bereder,lader,landstrøm,batterier,Som sagt var den ikke bra innvendig,men utvendig trengte jeg bare polere den. Går på 3.sesongen nå og hadde også gleden av å dra over til Læsø med den sist sommer. Når man legger igjen så mye jobb som dette,blir man veldig glad i båten sin. Lykke til med jobben videre,det blir spennende å følge med.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Synes heller ikke båten så sååå hakkande gale ut,er som de sier bare en får ting litt på avstand etter førsteintrykket så kommer en merkelig følelse av iver og lyst snikende til å sette i gang med å få rydda opp.vaska ned ,se over hva som må gjøres..Ser kanskje ikke så tungt på det da... :blush:

Link to post
Share on other sites

Her er det bare å stålsette seg, få ut all dritt, inkl skitne tepper etc, allerede da ser ting mye bedre ut. Etter en grundig vask utvendig og innvendig skal du se båten for et helt annet inntrykk.

Har sette lignende tilstander på det vi har fått inn i forbindelse med jobben, etter noen timer på verkstedet ser ting veldig annerledes ut. Lykke til og gratulerer med ny båt. Har en sånn på ønskelisten jeg og.  :blush:

Link to post
Share on other sites

Må jo bare takke alle for tips, innspill og gode råd underveis. :flag:

Båten er dessverre enda ikke frigitt fra Tullvesenet, men jeg har fått tilgang til båten på kaien der den står nå.

 

Under alt rotet og etter en grundig skrubb++, så lurer det nok en skjønnhet av en båt...

 

Dersom noen andre planlegger å importere båt fra US, så ligg unna Bergen Tolldistrikt!!!  Ingen velvilje å møte der! (foreløpig, ihvertfall) :rolleyes::boxing::cool: :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg har fartet rundt i båtmiljöet her i USA i ca. seks år nå, og det er ingen tvil om at amerikanere GENERELT er mer "grisete" enn nordmenn.  Nordmenn flest liker å ha ting litt rent og rydding rundt seg, mens amerikanere flest har et langt mer avslappet forhold til ting (f.eks. tradisjonen med å beholde skoa på innendörs).  For de som importerer båt fra USA vil jeg anbefale å forvente en noe lavere vedlikeholds-standard enn på norske båter.  Dessverre så er ikke digitale bilder alltid i stand til å fortelle disse detaljene, og det kommer jo selvsagt an på fotografen og.  Jeg skulle gjerne hjulpet som en uavhenging "speider" for de som planlegger å importere fra USA, men dessverre så bor jeg i Phoenix som ikke akkurat er noen maritim metropol  :rolleyes:

 

Kåre

Link to post
Share on other sites

Fremdeles ingen løsning på fortollingen, ser ut som om dette kan ta tid :nonod:

 

Av alt jeg har vært igjennom i ventetiden, må jo dette være det verste!!!  

Så nært, men dog så fjernt :smiley::nonod::seeya:

 

 

Nå blir det :flag::sad::nonod: :nonod: :flag::sad::drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink:

 

 

-til jeg har glemt dette for en stund i allefall...

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med båten!

 

Det er utrolig hva man får til med såpe, vann og sunn fornuft, og så får man ta resten etterhvert. Ikke alt skal gjøres denne våren, det må være noe igjen til senere!

 

Mulig jeg overser en melding, men hva ble løsningen på CE-merket?

Det lurer jeg også på?

 

Og hvilken "klasse" blir disse godkjent i? D?

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Sto en artikkel i nyeste praktisk båtegande om CE merking på importerte båter. En STOR del av disse skiltene var juks & fanteri, men ble sjelden oppdaga fordi myndighetene sjekka om det var der, ikke hvem som hadde plassert det ( fabrikken eller noen "andre" )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Fremdeles ingen løsning på fortollingen, ser ut som om dette kan ta tid :lol:

Du var vel litt for kjapp med navneskifte, burde vel være HarSnartBayliner......

 

Fy meg, :nono: :nono: klarte ikke å dy meg :nonod:. Føler veldig med deg. Du er ikke aleina som har kjøpt deg arbeid, trodde jeg kjøpte meg halvparten av det arbeidet som der er blitt, men nå begynner det å gå fremover, skal montere dieseltanken imorgen, så får vi begynne på motorrommet etterpå.

Jeg blir med på et par :lol:, lykke til videre, så får vi bare håpe du får den hjem snart.

PS: Håper du ikke har for mange lave strømkabler eller broer på vei hjem, for han blir høg når den står oppå lastebilen. Jeg fikk ødelagt vindskjermen og knukket en gir/gass spak, før den var hjemme.

 

mvh

Kjelli

Link to post
Share on other sites

PS: Håper du ikke har for mange lave strømkabler eller broer på vei hjem, for han blir høg når den står oppå lastebilen. Jeg fikk ødelagt vindskjermen og knukket en gir/gass spak, før den var hjemme.

Skal ha den på en maskintralle (semi) ...men likevel er det både tunneller og broer på veien...
Link to post
Share on other sites

Hvis det er lavere tunneller/underganger/ broer enn 4,30 m bør kanskje noen være i båten og ha samband med sjåføren. Ellers så kan man jo stoppe trafikken og kjøre midt i tunnellen, men dette vet vel transportøren alt om? Alternative ruter osv. Lykke til  :cryin:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Min absolutt fulle medlidenhet!!!

 

Fint at du holder oss oppdatert, og husk, vi er ganske mange som sitter her og leser, så hvis det er noen praktiske eller andre utfordringer, så må du jo bare si fra. Det er jo slik at mange hoder tenker bedre enn ett, og jeg vil jo tro at du etterhvert begynner å bli temmelig frustrert. Da kan det jo være nyttig at noen som ikke er like involvert kan se saken fra andre vinkler og finne andre mulige måter å komme ut av det på.

 

MEN konklusjonen: Du har min fulle medlidenhet.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...