Jump to content

Importere Bayliner?


unknownuser

Recommended Posts

Da er inspeksjonsrapporten for båten kommet, og listen over ting som må endres/ombygges var lang, men ikke uoverkommelig:

 

"Samtlige slanger på drivstofflinjen må monteres med doble rustfrie slangeklemmer

Det har ikke jeg på Veritas godtkjent båt??

Alle slanger på drivstofflinjen må være  kvalitet A1 og CE-merket.

CE merket i 1977??

Det må monteres stengekran på drivstofflinjen.

????

Drivstoffilter med vannutskiller må monteres.

OK!!

Hele drivstoffopplegget må jordes.  

???

Brannslukningsanlegg må monteres i motorrom.

???

Det må monteres manuell lensepumpe i motorrom.

????

Batterier må være fastmontert i væsketette bokser og poler sikret med hetter.

????

Skroggjennomføringer for dørkdrenering må være med stengekraner da disse ligger bare 10 cm over vannlinje.

Hva er dette??

Trykkvannspumpe for vann, el.lensepumpe og motorromsvifte må skiftes ut med CE merkede.

Skal jeg skifte ut alt jeg har??

Drivstoffopplegget må trykktestes.

OK

1 stk 2 kg brannslukningsapparat må monteres lett tilgjengelig i salong ( ved førerposisjon )

Hvis du har brann, kan du glemme 2kg app. Ren skjær svada!!

Akter og topplanterne må monteres.

OK

Skrogvinduer på testes for tetthet med hageslange.

Ny svada, skal du gå ned om det kommer inn en dråpe???

 

Nytt HIN må monteres på SB side i speilen.  Skal være: NO-************ Kan graveres på alu.skilt og limes / poppes fast like over / ved siden av gammelt skognummer. Minimum høyde på karakterene skal være 6 mm."

Gud bedre, hva er galt med det gamle HIN nummer??

 

+ en del småtteri i tillegg.

 

Det er bare til å begynne å shoppe....(smiley som hiver penger)

Biltema, HERE I COME!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tilslutt blir det nok en EKTE CE-merking på båten.... men makan til lang vei å gå... :nonod:

mvh

harBayliner

Her har vi hva CE-merking er godt for......ren SVADA!!! :blush:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her har vi hva CE-merking er godt for......ren SVADA!!! :blush:

Det er vel ikke svada og ha en båt som er typegodkjent? Fint og kunne ha brannslukker, manuell lensepume, skikkelige klemmer på slangene, kunne stenge dristoftilførselen utenfra motoromet etc etc..

Det er da ikke så vanskelig og ordne det. Det som er svada er den byråkratiske papirmølla i halvkomunistiske Norge.

 

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har vært en del borti dette.

 

Moderator komm.: Udokumenterte påstander om navngitt firma slettet.

 

 

Gjør heller jobben selv. Båter av denne typen er billige!! i statene. Men det begynner å haste. Sjøfartsdirektoratet skjerper inn reglene fra 01.01.06. Og da begynner det å bli vanskelig.

Jeg hadde satset på å ta inn båt uten motor, og sette inn ny motor, eller bytte motor i Norge - litt dyrere, men mye sikrere. Vær forberedt på ombygninger på bla: alle skroggjennomføringer, drivstoffslanger, trykktesting, lensepumper, el anlegg, aut brannslukke anlegg i motor osv. I tillegg til kostnader for papirmølla. Tilsammen ca 60.000 kr.

 

LYKKE TIL

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hva har du konkret for å komme med en slik advarsel om AYN/Abel Marine?? Det er to forskjellige firma det er snakk om og ingen har noe med snusk i fbm ce-merking. Tvert i mot, vi har lagt ned masse jobb og har hatt løpende kommunikasjon med SD under ce-merkingsprosessen.

Hvis du derimot har noe direkte konkret ang "snusket", bør du ha dette klart fordi jeg vil selv

ta kontakt med SD i morgen for å komme til bunns i dette.

AYN

Link to post
Share on other sites

Nei, synes ikke denne diskusjonen skal taes som IM mellom de to. Her har en person kommet med et utsagn som går på troverdigheten til et firma og da bør motparten få komme til orde. Vi som sitter på sidelinjen aner ikke hva som er korrekt. Vi har kun lest hva førstemann skrev.

På Båtplassen har dette alt for ofte skjedd. Hadde håpet at denne siden var bedre......

Skulle det dukke opp en svææær diskusjon i etterkant mellom de to er noe helt annet.

 

Husker på Båtplassen en person som rakket ned på et firma, hvor det gikk på at ingen andre måtte handle der. Iflg. han leverte de ut gamle dielsemotorer (komplette blokker)som nye og at han hadde fått flere motorer levert som alle havarerte etter tur.

I ettertid viste det seg at dette firmaet hadde sendt mannen 2-3 overhalte blokker etter den første som alle fikk problemer med sprekk i toppen.

De hadde levert en god del motorer både her i landet og i sverige som det fenomenet aldri hadde opstått på.

Etter mye om og men viste det seg at gubben hadde laget mariniseringen selv.......

Når den ble så byttet den ut var problemet løst.

Men tror dere han trakk kritikken tilbake :nono:

Link to post
Share on other sites

Jeg noterer meg at "Dag Erik" er registrert som medlem den 12.11.05 og hans innlegg nr. 2 fremstår som en beskyldning om straffbare forhold mot to bedrifter som er avhengig av den alminnelige tillit i sin virksomhet med import av båter. Beskyldningen er benektet av den ene bedriften, som det fremgår på vegne av begge.

 

For "Dag Erik" sin egen del håper jeg at han kan føre sannhetsbevis for det han hevder. I motsatt fall vil han jo ligge meget vel an for et injuriesøksmål.

 

Og inntil han dokumenterer sin påstand, burde innlegget sperres. Det er lite lurt av Baatplassen å stille forumet til disposisjon for den slags. Det var vel nok spetakkel i Ringtrade-tråden??

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...