Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Er båtkartene med i prisen på den Garmin plotteren? (unskyld det amatørmessige spørsmålet, jeg har ikke peiling på slike ting) Hva koster de evt?

 

Mvh

Ut fra det jeg kan lese i annonsen er det kart over hele norden i denne pakka.

Men det står lite om hvordan den maritime delen av denne plotteren virker...

 

Men det står jo i annosen...Enkel navigering for bil, båt, fottur eller sykkel

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

fredivar: Kabel for sigarettenner og festebrakett med sugekopp følger med. Jeg kommer til å teste ut sugekoppen først, men det er nok mulig jeg går til innkjøp av en fast brakett. Disse koster fra 100-lappen. Eks. denne

 

MagneO og Wasco: Nüvi 500 er i utgangspunktet en GPS for bilbruk, men med mulighet for båt(g2 vision)- og topografiske kart. City Navigator, altså bilkartet, for norden er preinstallert på enheten. Båtkartene kjøpes utenom på MicroSD kort. Kartene koster fra ca. 2500,- i butikk og billigste på finn.no er 900,- Selv benytter jeg "Garmin Bluechart G2 Vision VEU710L - Denmark, Skagerrak & Katteg" funnet på en ikke lite omtalt svensk nettside :saint: . Noe sier meg at også de som ligger ute på finn er funnet der.

 

Skrev også litt om Nüvi'n i denne tråden

Link to post
Share on other sites

Jeg var på Metallco på Alnabru i dag og kjøpte bly til ballast. De har blokker på ca 9 kg i fint, flatt format til å feste på glassfiberhuden med Sika. Betalte kr 14/kg + MVA (skraphandlerne er ikke som før). Ikke helt billig, men hendig.

 

Så ellers en båtpropell i skraphaugen. Den så hel og fin ut. 20 x 20", venstregående. Ca 35 -40 mm aksel (øyemål). Tror den går billig.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg gir bort til baatplassen medlem:

 

Grundig 14" TV med fjernkontroll, text TV, scart kobling, 12 / 220V

Litt shabby i chassis, men helt OK funksjonelt.

 

Må hentes på min hjemmeadresse, Hommersåk, Sandnes.

Send meg en IM for avtale.

 

"Først til mølla" :smash:

Med vennlig hilsen

Torkjel

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Oljefilter BMC 1,5 3 stk.

 

Kjøpte to oljefiltre til "ny båten" i sommer før oljeskift.

Så fant jeg et filter i båten.

Viste seg når jeg åpna oljefilterkoppen at anleggsskiva og fjæra i bunn av koppen var borte, så oljefilteret lå løst.

Endte med å kjøpe "spin on conversion kit" fra KD i Bergen, og har derfor 3 nye oljefiltere jeg ikke får bruk for.

 

Værsgo :smiley:

Link to post
Share on other sites

Sjekk denne!!!

 

Flott snekke gis bort!

 

Beskrivelse

 

Nyoppusset snekke, med mye utstyr samt opplagskrybbe. Snekka har fine løsninger i kahytt, med tanke på sitteplasser og soveplasser.

 

gis bort grunnet motorproblemmer, kan være en bagatell, men har ingen anelse. Får ikke start på den, ifølge feilsøking kan problemmet være ventiljustering, falsk luft, forgasserfeil.

 

Båten ligger fortsatt på vannet, så gis bort mot henting.

 

Ypperlig feriebåt!

Link to post
Share on other sites

Høcom Famita 400 VHF gis bort. VHF-en måler ca 180 x 270 mm (inkl. kjøleribbene) + knappene. L-kanalene er installert. Komplett med festebraketter og brukermanual. Funket da jeg byttet den ut for ca 3 md siden. Sendes mot bet. av porto ca 100-150 kroner.

Jeg ser i innboksen at jeg allerede fått flere "tilbud". Så da blir det å sjekke hvem som sendte e-post først når jeg kommer heim fra jobb.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...