Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Jauvel, då. Jeg syntes bare bokstavstillingen på navneplaten var en anelse aparte. Ike fanets den i VHF-registrene heller (jeg sjekket først). Men jeg gir meg ...

Kanskje den bare lytter på F2?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Seriøst, den hadde LM3865 men har vel gitt opp konsesjonen....)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Jauvel, då. Jeg syntes bare bokstavstillingen på navneplaten var en anelse aparte. Ike fanets den i VHF-registrene heller (jeg sjekket først). Men jeg gir meg ...

Ikke gi deg så lett. Fant navnet i skipsregisteret, og byggeåret stemmer med annonsen (se teksten, ikke sammendraget). Fiskefartøyregisteret bekrefter opplysningene. Her stemmer registreringsmerket i annonsen (F-37-H) overens med kjenningssignalet i skipsregisteret (LM3865). :cool:

 

(rettet på lenker)

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi passerte en bår på ferien ifjor som het "Mot fruens vilje".  Vi så bare 1 person ombord :-)   Vår egen båt heter ACE II etter forbokstaven i alle familiemedlemenes navn (Andre, catharina og Erik) og det er båt nummer 2 for oss.

"Mot Fruens Vilje"har jeg også observert. I Strømstad tror jeg.

Sikkert et navn som vil passe godt til mange båter? - Ihvertfall til et par av mine.

 

I en marina i Østfold så jeg også en lekker seilbåt, -tror det var en IMX, med det megetsigende navnet "BARNETRYGDEN"....

 

Mine båter har båret følgende navn:

22 Nordisk: Morty

Nidelv 18: BRIS 1 (....) :crazy:

Ryds 510: TUR-BO

GP 700: GePe'n

Nor Star 290: "STJERNA" (kommer :flag: )

 

Men, et kriterie for et GODT båtnavn synes jeg må være at det skal være enten betegnende, vakkert eller morsomt, eller helst dekke flere av disse. Dessuten MÅ det være såpass kort at det faktisk blir brukt av eieren(e) i det daglige.

Mange "gode" navn er såpass lange, at jeg tviler på om navnet egentlig brukes.

 

Blandt mange gode forslag likte jeg godt: BORIHO" :cheers:

- Lyder ved første lesning pent og litt latinsk.

- Dernest beskrivende, da det går opp for leseren at vedkommende kanskje bor i båten

- Så litt morsomt, da Østfoldialekten her er brukt på et vittig vis.

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Det heter atom dorg og brukes til fiske etter sei og muligens makrell

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

...jeg synes å erindre at atomfisk er et fiskeredskap

Der var noen krabbeteiner som kaltes atomteiner for lenge siden, runde som en ball og med kalven på toppen. Virket dårlig.

 

Heromkring er der et skjær/grunne som heter Atomskolten...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Min neste skal hete frustrert frue

Snakker vi da fremdeles om båt? :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Husker en film med Jon skolmen og en svenske (tror det var en av selskapsreisene eller var det plastposen? ) Der lurte svensken på hvorfor det sto FRAM - bak på båten :rolleyes:

 

Ellers har jeg kalt min båt for [ beertrip ] av helt åpenbare grunner :lol::cheers::drink:

 

Mvh beertrip

Link to post
Share on other sites

He-he..... artig tråd dette her.....

 

Første sesongen fikk vår Scand Classic navnet "Septica" - Da hadde vi lekkasje i tanken (dere skjønner helt sikkert hvilken.........)

 

Andre sesong hadde vi forøvrig lekkasje i dieseltanken, uten at det fikk oss til å endre navn på båten......

 

Nå er hun offisielt døpt "Jomfruen" - Pen men trang............ (Ja, vi er bitt av trefot-syken......)

 

 

- God båtsommer til alle!! :cheers:

 

 

Jeppe

Link to post
Share on other sites

Søskenbarnet mitt hadde ei snekke som mor hans var med på å pusse opp. Ho kunne hjelpe til på EIN betingelse: Båten blir oppkalt etter ho.

 

Båtnamnet enda på Hu mor :p Mellomrommet var litt lite, så det var ikkje mange som såg om det var "Humor" eller "Hu mor" :p

Link to post
Share on other sites

I Kopervik ligger det en båt som heter "Våres" (dialekt for "vår"), og jolla som henger bakpå, heter "Min"! :smiley:

 

Så da antar jeg at mannen deler båten med kona, men jolla, DEN er bare hans :lol:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Et vennepar hadde en seilbåt som het Panikk. Kona er en bekymret sjel. Nå er de uten båt...

Redigert av Pirus (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...