Jump to content

Bytte spanter i 16 fots strandebarm


Sinten

Recommended Posts

båtspiker er enkelt, alternativet er rustfrie skruer (vanlige treskruer i rustfritt)

Så vidt eg i farten kjem på er det vel berre første bordgangen si innfesting i kjølen som er mot eik. Alle andre fester er vel furu-furu? Ikkje noko poeng å feste spantet i kjølen så lenge dette er tilpassa perfekt og nedste stykket (det som overlappar dei to spanta ref bilete 2) kviler fint på kjølen. Viktig at dette stykket er der for å halde formstabilitet på båten. Ein skaut av to spant vil ikkje vere like sterkt. Må hugse at dei to nedste bordgangane får like mykje press som vekta av båten, og dette presset går rett innover.

 

Lykke til!!

Oso

Link to post
Share on other sites

Det nederste stykket var spira fast i frå før, var derfor eg tenkte å gjere det. Men dette stykke treng jo ikkje haldast noko sæleg på plass, det vil jo ikkje forskyve seg viss det heng fast i to spanter som tilsammen er festa i samtlige bord i båten. Så det heldt nok med ein liten spikar eller ei skrue til å holde den på plass nett under monteringa.

 

Men videre til neste spørsmål :wink: :

Orginalt var det jo dobble band i båten frå før. Det vil seie at det er to nagle-hol med berre 1-1,5 cm mellomrom overalt der bånda var festa. Så det eg lurer på er om eg skal plugge igjen det eine hol-settet og kun feste dei nye spantene med i nagle per bord. Alternativet er å bruke begge dei eksisterande hol-setta og håpe på at spantene ikkje sprikk.

 

Kva seier så baatplassens beærede medlem om denne saken :wink: ?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Er imponert over prosjektet ditt, sinten! Dette blir nok bra båt til slutt. Jeg ville naglet dobbelt ettersom hullene allerede er der. Bruker du tilpassa nagler -- hælspiker kalte far min slike -- og kanskje for-borer i hullene så skulle det da ikke sprekke? Hælspiker ser ut omtrent som båtsøm, men er lengre i forhold til tykkelsen og har mindre hode, de skal jo ikke klinkes. Har du ikke en av den gamle garden du kan rådspørre, eller kanskje også få ei hjelpende hånd fra der i Vaksdalområdet? Eller er alle båtbyggerkyndige dødd ut ? Det er i så fall veldig synd at fagkunnskapen blir borte. Flott at du tar opp faget!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Takk for ros :blush: . Då nagler eg i dei holene som er der.

 

Eg har forstått at det ikkje er så mange 16 år gamle ungdommar som har denne litt sære hobbyen, får ein kalle det. Det merka eg særleg når eg skulle kjøpe klinker i byd'n. For av ekspeditøren fekk eg noko han kalte for "ung båtbygger-rabatt" :lol: . Det gjekk ikkje så mykje av denne rabattypen etter som eg forstod.

 

Er ikkje så mange trebåtkydige igjen på denne sida av fjorden dessverre. Men på Bruvik, på andre sida av fjorden, kan det nok hende det er eit par igjen.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Med rett forborring så srekker det ikke. Dette går nok bra. Noengang vurdert å søke trebåtbyggerlinja?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hehe. Nei har allerede begynt på allmen så det er nok litt seint. Har eigentleg eit snev av husmiddallergi også så eg trosser eigentleg legens ordre ved denne hobbyen min. Men kem bryr seg? Eg kjem i allefall til å dø lykkelig :wink::lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Har komt litt lenger denne helga, har no tilpassa det stykke som skal vere i botn endå litt meir, men det er framleis ei glipe på ein millimeter ned mot kjølen, men det får då vere grenser for kor nøyaktig ein treng vere :lol: Elles har eg gjordt ferdig spanta på venstre sida bak, så no har eg ein komplett "einheit" som er klar til smøring og montering. Og då er det sjølvsagt endå meir eg lurar på :lol:

 

Bilete nedafor er eit forslag til korleis eg skal feste dette stykke i botn. Det eg eigentleg lurar på er om eg treng noko festing der som spørsmålsteiknet er, eller om det heldt med klinkene (oransje) og ei grov fransk treskrue (grå)?

 

forslag.JPG

Fin teikning, ikkje sant :lol:

 

 

Og korleis var det med smøringa, var det anten BV eller Owatrol, eller var det begge deler?

 

Redigert: Fiksa litt på bildet.

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hei !

Fantastisk at ungdom driv med slikt som dette,men jeg vil bare fortelle deg at slik som du har tegnet inn naglene på denne siste tegningen må du for alt i verden ikke gjøre det.Setter du inn nagler midt i bordet,har du store sjanser til å få sprekker.Naglene må sitte i suene - altså der hvor bordene overlapper hverandre.En nagle,samme hva du bruker,skruer eller søm som du klinker på innsiden.Franske treskruer har ingenting å gjøre i en båt.Hva slag søm er det brukt i bordgangene ?

ER det kobber må du bruke kobber til å feste spantene med.ER det jern bruker du jern også i spantene.Blander du metaller får du tæring.Har du ko bbersøm i båten må du ikke bruke syrefrie skruer,da tæres kobberen opp.Har du jernsøm i bordgangene og bruker kobber til feste av spant ,så går jernsømmen i oppløsning.Har du kobbersøm og vil bruke skruer i spant kan du prøve med rutfrie skruer,kvalitet A 2.Ikke syrefritt som har betegnelsen A 4.Spenningsforskjellen mellom kobber og rutfritt er veldig liten,mens den er stor mellom kobber og syrefritt.

Når det gjelder skruer midt i bordet har jeg erfaring.Kjøpte en båt hvor spantene var festet med store båtsøm midt i bordet.Sprekker var det blitt.Jeg borte opp hullene med 8 mm bor.Satte i ruentrumstapper med West-epoksy og kappet tappen og pusset over.Så festet jeg de nye spantene med skruer i suene,

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

På min båt er det brukt rustfrie gjenomgangsbolter gjennom kjølen, disse er proppet med treplugg under kjølen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Yes - rustfrie skruer eller stor god kobbersøm som du forborer ikke for romt og klinker på innsiden av spantet.Det ville vært skikkelig fagmessig !Rustfrie sikkelige treskruer kan være litt vriene a få tak i.Terasseskruer kan fåes i rustfri men de har for lite hode.Maxbo har tyske "rostfrei "treskruer.Det står ikke A 2 på de,men en må gå utfra at det er A 2 og ikke A 4.Maxbo finnes mange steder så det får du vel fat i.De koster 22 kroner fro 10 stk .60 mm lange.

Lykke til

Hilsen gutek

Link to post
Share on other sites

Trur du har missforstått litt Gutek. Eg har allerede kjøpt klinker, og dei har eg tenkt å bruke så mykje som det går an. (til dømes ved punkt 1 på teikninga) Dei rustfrie skruen vil komme på punkt 2 og muligens 3. (sjølvsagt forskjellige størrelsar) Ved punkt 3 vil eg skru under ifrå og opp, medan på punkt 2 vil eg skru oppifrå og ned i kjølen. Har sikkert ikkje så mykje å seie for val av skruer, men eg likar å gjere meg forstått :wink:

 

Men er det noko spesielt eg skal smøre klinkene med når e skal begynne med klinkinga? Såg nokon nevnte tjære. Går det an å bruke Black Varnish viss eg får tak i det?

 

Eit anna spørsmål: Eg ser dei har noko som heiter "forsinket" treskruer. Går dette an å bruke? Eller er det kanskje det same som A2 eller A4?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Det eg har god erfaring å bruke er linojle/tjære blanda i eit forhold slik at det vert nokonlunde flytande. Surr gjerne litt rørstry rundt hovudet først og dypp heile greia i blandinga om du nyttar opp att gamle hol. Ellers er bomullsgarn supert i alle samanføyningar all den tid dette svell utan å sprenge treverket.

Oso

Link to post
Share on other sites

Ta en titt på denne siden, mener det er kaldpresset linolje du skal ha http://www.linolje.com/

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Er kaldpressa noko anna enn rå linolje?

 

På denne sida virkar det som linolje er eit "vidundermiddle" :wink: . Hadde dette gått ann å smurt dette på heile båten? Har eigentleg kjøpt owatrol, er det mykje betre? Kva farge har linolja?

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Kaldpresset er bedre i salaten :wink: .

 

Ellers er vel rå linolje et velegnet middel for vedlikehold av trebåter, på lik linje med Owatrol. Etter hva jeg har forstått må den beskyttes av et par strøk kokt linolje på toppen etter metting av skroget for å øke holdbarheten.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er kaldpressa noko anna enn rå linolje?

Har eigentleg kjøpt owatrol, er det mykje betre? Kva farge har linolja?

Det er nok samme sak. Er vel ganske fargeløs men litt gulaktig når den er påført

 

Kaldpresset er bedre i salaten :wink: .

 

Ellers er vel rå linolje et velegnet middel for vedlikehold av trebåter, på lik linje med Owatrol. Etter hva jeg har forstått må den beskyttes av et par strøk kokt linolje på toppen etter metting av skroget for å øke holdbarheten.

 

Så du på linken Index, det heter kaldpresset linolje, antar det kommer av hvordan den blir fremstilt :discuss::cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...