VannTro Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Fra i dag til i morgen er minsten med barnehagen på Killingen, så i morgen går turen forbi Killingen til Kommersøya...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Drar Eirina på samme tid som dere? Er ikke sikker :-) Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Blir en tur til Dragsund i helgen meg unger å kjærring☀ Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Tønsberg Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trophy Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Blir nok en tur til lille Kalvøy i ettermiddag. Brukbare meldinger til i morgen. ... kanskje får vi prøvd grillen ☺ Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
tombok Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 I helga går turen til Strømstad for litt lett shopping på formiddagen lørdag. Og så er det ikke helt avgjort om det blir retur med overnatting ved Singløya eller om jeg skal prøve å finne en naturhavn som passer vindretningen et sted rundt Koster for å få litt frisk seilas hjem på søndag. -Det siste frister nok mest... Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 (redigert) I helga går turen til Strømstad for litt lett shopping på formiddagen lørdag. Og så er det ikke helt avgjort om det blir retur med overnatting ved Singløya eller om jeg skal prøve å finne en naturhavn som passer vindretningen et sted rundt Koster for å få litt frisk seilas hjem på søndag. -Det siste frister nok mest... Vi hadde tenkt den samme turen men det er meldt 12 - 15 ms vind på søndag. Litt for mye "rock and roll" over sekken for min del :-) Redigert 5.Juni.2015 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
dennrick Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Geitholmen v/Hui utenfor Veierland (Tjøme, Vestfold). Fint og stille (før kulingen kommer igjen imorgen?). Vi monterer el trim til vannscooteren, og det er et pirkearbeid. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Sequoia Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 I helga går turen til Strømstad for litt lett shopping på formiddagen lørdag. Og så er det ikke helt avgjort om det blir retur med overnatting ved Singløya eller om jeg skal prøve å finne en naturhavn som passer vindretningen et sted rundt Koster for å få litt frisk seilas hjem på søndag. -Det siste frister nok mest... Hvis du vil overnatte gratis i nærheten av Strømstad er det to SXK-bøyer rett syd, samt en fin holme hvor du kan ligge longside. Disse stedene er godt beskyttet for vind fra sørvest. (Blå piler SXK-bøye, rød pil naturhavn) Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Hvis du vil overnatte gratis i nærheten av Strømstad er det to SXK-bøyer rett syd, samt en fin holme hvor du kan ligge longside. Disse stedene er godt beskyttet for vind fra sørvest. (Blå piler SXK-bøye, rød pil naturhavn) Takk for tips diax! De stedene skal jeg jammen ta en titt på, har ikke vært inne mellom holmene der før. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Planen var å hente båten i Sandvika hvor den har vært på land for stoffing og sinkbytte, overnatte i Sandspollen og gå videre til Son. I Sandspollen bestemte ankervinsjen seg for å ikke virke, Borgen så ganske full ut ( båten er for meg fortsatt stor og ny, så finmanøvrering i gjestehavn i mørket gjør jeg helst når det ikke er stappfullt. Ligger nå på bøye ved Villa Malla og tar en liten ankerdram. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Har sett litt rundt disse SXK-bøyene, og de krever jo medlemskap i svenska kryssarklubben. Det har ikke jeg, så disse utgår sikkert for min del da. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Har sett litt rundt disse SXK-bøyene, og de krever jo medlemskap i svenska kryssarklubben. Det har ikke jeg, så disse utgår sikkert for min del da. Da har du jo fått en gylden anledning til å melde deg inn i klubben :) Koster en femhundrelapp i året, og kysten er pepret med både bøyer og faste kiler fra SXK. Ved den sydligste blå pilen er det også meget godt egnet å ligge mot selve holmen. Med anker akter og fortøyning i baug. Om du skal ligge på Koster er Vettnet, Ekenäs og Kilesand noen forslag. Dog ikke naturhavner. Syd om Nord-/Syd-Koster er et massevis av holmer og skjær, men disse er såpass langt "ut i havgapet" av selv om de tilsynelatende ser ok ut på sjøkartet er de så lave at de beskytter lite for vind, pluss at det sannsynligvis også blir betydelig sjødrag. Jeg ville ikke lagt der ute i vinden som har meldt. Ser litt forskjellige værmeldinger og det verste har vel vært opp mot 18 m/s. Jeg ville holdt meg til en beskyttet gjestehavn eller en sikker naturhavn innaskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Oscarsborg. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Det skar seg med avreise i dag, er ikke før nå at jeg er omtrendt klar. Og vinden har begynt og dra seg til såpass at det blir bare å gå å stampe for motor nedover, så jeg ttror jammen at jeg prøver meg på havnelivet denne gangen. Det skal jo også være ålreit har jeg hørt :) Kan jo nytte høvet til å lese litt navigasjon og diverse nyttig i ro og fred. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Sommerfest/ 40 årsdag hos bardomskompis på Nesodden :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frissy Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Steilene ble det idag..... is fikk vi kjøpt også. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Nice Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars Martin Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Var ute og kikka på målgang i færdern. Så stakk vi inn på Kommers for å grille pølser. Deilig dag. Desverre for mange prosjekter på gang, så det ble bare dagstur i går. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Var ute og kikka på målgang i færdern. Så stakk vi inn på Kommers for å grille pølser. Deilig dag. Desverre for mange prosjekter på gang, så det ble bare dagstur i går. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
REM Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Da har du jo fått en gylden anledning til å melde deg inn i klubben :) Koster en femhundrelapp i året, og kysten er pepret med både bøyer og faste kiler fra SXK. Ved den sydligste blå pilen er det også meget godt egnet å ligge mot selve holmen. Bøyene krever medlemskap ja, men bolter og fjellfester kan brukes av alle. Kan ellers bekrefte at "Norsholmen" ved den blå pila, er det andedam ved de flaste vindretninge og fint å ligge med anker og nesa mot land. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Billa Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Ertsvika på Hurum. Utsikt sydover i dag rundt 12 tiden. Kun en annen båt der da. Etterhvert kom det noen daycruisere, men da snudde vinden og kom fra syd som meldt. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Sequoia Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Bøyene krever medlemskap ja, men bolter og fjellfester kan brukes av alle. Kan ellers bekrefte at "Norsholmen" ved den blå pila, er det andedam ved de flaste vindretninge og fint å ligge med anker og nesa mot land. Kjenner du til om det er fortrinnsrett for medlemmer når det gjelder SXK's bolter? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Helgen har vi tilbrakt i Havstenssund med venner som nettopp har byttet fra snekke til seilbåt. Ankom fredag kveld og fortærte reker i en fantastisk kveldssol. Tok jolla over til en spasertur i flott vær på Trossö-Kalvö-Lindö lørdag. Ungene satt stor pris på utforskning av øyer og holmer i Sannäsfjorden på ettermiddagen. Søndag gikk vi hjemover i behagelige 5 knop opp til Kosterfjorden før vi la båten i plan i herlig myk medsjø. Vennebåten gikk litt sør-vest for å hente litt vind. Utenfor Nord-Hellsö smalt det til akter og jolla hadde klart å hoppe ut av snap-daviterne og hang opp-ned etter kun en lastestropp. Mistet en av årene. Mistenker at den åren vi mistet har ligget feil og "utløst" snap-daviterne. Fjærmekanismen fungerer tilsynelatende helt ok. Og vi kjørte videre etter å ha snudd jolla og fått den på plass igjen. Kjørte så nordover gjennom Makøsundet, forbi Brattholmen, tittet innom Tordenskjold og endte til slutt på svai i Tesebukta. Her fikk vi besøk av en annen vennebåt som var en 22 fot skjærgårdsjeep ute på bokstavelig talt, luftetur i Singlefjorden. Den la seg på oss, og frua fikk tømt helgens matskap og disket opp spaghetti og svenske köttbullar til barna, og gryterett til de voksne. Nå er det bare å lide seg frem til feriestart 6.juli. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 En ikkesåværst kveld i Strømstaden. Ikke plagsomt trangt om plassen heller. Gikk fra Sand Marina og BP-treffet i dag tidlig. Går vel videre til koster i morgen eller onsdag. Ingen spesielle planer ellers. Tar det på sparket. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.