Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Da er jo trivelige Son et forslag fra meg som har hjemmehavn i Son.

 

Ja Son er en perle, sørlandet så nært Oslo :-)

 

Var innom en pizzagreie rett i nærheten av der det er så smalt borti gata der engang. Er det pizza/øl sjappe åpent på denne tiden av året også? Og kan jeg legge meg til "midt i sentrum" eller må jeg bort i småbåthavna for å ligge over natta?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Ja Son er en perle, sørlandet så nært Oslo :-)

 

Var innom en pizzagreie rett i nærheten av der det er så smalt borti gata der engang. Er det pizza/øl sjappe åpent på denne tiden av året også? Og kan jeg legge meg til "midt i sentrum" eller må jeg bort i småbåthavna for å ligge over natta?

 

Så lenge siden jeg har vært der at jeg ikke husket at det er gjestehavn midt i sentrum :-) 

Link to post
Share on other sites

I småbåthavnen er det ingen gjesteplasser, men den nye gjestehavnen er midt i sentrum. Der er det nye brygger med strøm og vann (dersom ikke vannet er skrudd av) og du ligger i dobbelbås eller kailangs. Havnen er godt skiltet, så du kan ikke ta feil.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har du fått deg amfibiebåt Bonus? Var den så tørst at den måtte en tur på land inn på Aker Brygge for å få seg en øl?

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har du fått deg amfibiebåt Bonus? Var den så tørst at den måtte en tur på land inn på Aker Brygge for å få seg en øl?

Hehe, du fikk med deg den, Lars H . Sånn går det når man har "fattigmanns AIS" på mobilen, og glemmer å slå av før man går på land for - nettopp den øl'en (og lunch da)

Link to post
Share on other sites

Kommer dere utover på søndag Bonus?

Det kreves et beslutningsdyktig Skipsråd for å fatte slike beslutninger, Flid. Men, vi planlegger å forlate Aker Brygge på Søndag formiddag. Og, da må nødvendigvis kursen settes sydover . Må være hjemme på ila. Mandag, så et eller annet sted stopper vi vel på underveis. Vi sier fra når vi vet

Link to post
Share on other sites

Da fruen fikk halsvondt, ble det ikke noen tur på oss denne helgen. Men hun er på bedringens vei, så holder været neste uke, tar vi kanskje en tur til feks. Borgen noen dager i uken. Som pensjonist er en jo ikke bundet til helgene. Men så blir det å tenke på å få Trudelutt på land for vinteren. Jeg har en del jobber å gjør som jeg kunne tenkt å få gjort i høst, blant annet må jeg ha ut akslingen for å skifte simmerringer i pakkboksen som lekker som en sil.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ble nok en gang endring i planene...rakk ikke så veldig langt ut av Iddefjorden, og absolutt ikke helt til Halden!

Fikk melding fra en musiker og båteier jeg kjenner litt, og som bor i Sverige. Han har tatt opp båten sin for vinteren, men lurte på om jeg hadde lyst å stikke innom og ta en prat like ved der han har båten på land.

 

Så da brummet jeg ut rundt 40 minutter fra Bakke og la til i en liten ydyllisk bukt like ved Hällesmärk i Sverige, på den andre siden av Iddefjorden. Måtte fortøye med tau rundt bøye akter og tau i land, og jeg tok ikke sjansen på å prøve å gå i land, selv om det var idyllisk der, så han kom om bord og satte seg ned og vi fikk en hyggelig prat både om musikk, båt og amputasjoner... :-) Hvis jeg husker riktig er det en Marex snekke han har, så han hadde vel abstinenser... Han synes båten min var veldig fin, og det er jeg jo enig i!

 

Om det blir så veldig mange turer med båten til uka er jeg mer i tvil om, ettersom det ikke er meldt så veldig bra vær, men mandag ettermiddag er absolutt en mulighet!

 

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er meldt fint vær i morgen, så etter at treningen og middagen er unnagjort er det ikke umulig at jeg tar meg en litt svipp ut på fjorden, men det blir da også sannsynligvis det eneste båtrelaterte jeg vil gjøre i helgen. Den står nemlig i kjærlighetens tegn, da jeg skal ha permisjon herfra og dra hjem til kjæresten...

 

Men jeg leker litt med tanken på å ta båten til Halden og la den ligge i gjestehavna der til søndag ettermiddag, for deretter å ta den tilbake til Bakke da....Det er jo bare en liten spasertur fra gjestehavna til togstasjonen...

 

Jeg får sove på det!

Link to post
Share on other sites

Det er meldt fint vær i morgen, så etter at treningen og middagen er unnagjort er det ikke umulig at jeg tar meg en litt svipp ut på fjorden, men det blir da også sannsynligvis det eneste båtrelaterte jeg vil gjøre i helgen. Den står nemlig i kjærlighetens tegn, da jeg skal ha permisjon herfra og dra hjem til kjæresten...

Men jeg leker litt med tanken på å ta båten til Halden og la den ligge i gjestehavna der til søndag ettermiddag, for deretter å ta den tilbake til Bakke da....Det er jo bare en liten spasertur fra gjestehavna til togstasjonen...

Jeg får sove på det!

Har nå sovet på det og bestemt meg for siste alternativ! :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...