Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Ja, det er jo gjerne vi pensjonister som kommer tidlig og som ikke trenger å vente til etter jobb på fredag for å nyte livet i båten. Jeg pensjonerte meg da jeg var 62 (blir 72 om en måned), og angrer ikke på det et sekund. Jeg hadde ingen ønsker om å gå ut porten fra jobben, rett i gåstol og så på aldershjemmet. Jeg synes jeg har fortjent noen gode år som pensjonist etter et langt arbeidsliv.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Blir en av de nærmeste holmene denne helga, og en med frilufts brygge helst.

Har med en liten valp på sin aller første båttur, så det blir ikke langt, og vi må ha rask adgang til å komme oss på land når han blir 'urolig'  :yesnod:

 

Spent på hvor lett det er å finne ledig plass da, iom at det er høstferie, så mange har jo vært ute lenge allerede og ligger trygt fortøyd når vi kommer sigende i kveldingen ...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Bare å komme Worry II.

Har Agregat, men ikke drøy for lenge jeg skal hjem i morgen

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Om noen få strakser setter jeg meg på firehjuls-scooteren her på Bakke og tøffer ned til brygga for å utforske Iddefjorden og kanskje dra inn til Halden. Jeg bruker scooter fordiu jeg skal hvile venstrefoten så mye som mulig. Rent fysisk er jeg i stand til å gå ned til brygga uten problemer, men altså, hvile foten. Såp da blir det scooter.

 

Av samme grunn er jeg usikker på om jeg skal gå i land i Halden. Vi får se. Vet ikke om det er noen dagleie i gjestehavna heller - hvis jeg må betale full døgnpris for å ligge er der en drøy halvtime så blir det ingen landgang, for å si det slik!

 

Hvis jeg ikke drar hjem neste helg er det fullt mulig at jeg tar en overnattingstur til Strømstad/Koster, mrn det får vi kommer tilbake til! I dag: Iddefjorden og Halden!

 

Og ingen planer overhodet om å ta opp båten i vinter!

Link to post
Share on other sites

Så flott at du er i gang!  :thumbsup:

Jeg kan aldri tenke meg at noen kommer til å forlange havneleie for et par timers opphold i Halden på denne tiden av året:

http://www.halden.kommune.no/tjenester/haldenhavn/Sider/Gjestehavn.aspx

Det ble ikke Halden i dag. Kom så sent utpå at det var litt småkjølig og overskyet, så jeg valgte å ta en tor over til Krokstrand. Der fant jeg ut at det var nok med gjestebryggeplass, så når jeg får lov til å gå litt mer med venstrefoten enn det jeg gjør nå, så blir det nok et lite landhugg der. Så dro jeg litt lenger utover fjorden og kjørte inn Ystehedekilen før jeg dro tilbake til Bakke tidsnok til kveldsmaten der! Fin tur uansett!

 

Litt mer bekymret for at Webastoen ikke fungerte, det er første gang den ikke har virket. Neste gang jeg er nede i båten skal jeg finne fram manualen og se hva feilkoden betyr. Håper det ikke er noe dyrt!

Link to post
Share on other sites

I morgen går turen nordover. Skal fotografere en masse julegavetips for bladet.

Lørdag blir det sørover til vinterhavn. Men å legge inn årene for i år? Nope.

Det ligger ann til mange flotte turer utover. Skal legge isolasjon rundt vanntankene som gjøres hvert år på denne tiden. Fulle vanntanker pleier å holde fram til påske. Ny burka over fb er bestillt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det ser ut til at Trude er på gli til at det blir tur til Borgen også kommende helg med ankomst torsdag middag. Men det blir nok siste tur for sesongen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Blir alenehelg på sjøen for å frakte den til vinteropplag. Er meldt knallvær så det blir en fin tur fra svenskegrensa og helt inn i syndens pøl, indre Oslofjord. Har vel fakta aldri vært med egen båt innenfor Son så det blir jomfrutur for meg. 

 

Har store planer om overnatting og pils/pizza midtveis. Men vet ikke helt hvor det skal bli. En eller annen plass mellom Engelsviken og Drøbak tenker jeg. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...