Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Vi går en tur innover fjorden i morgen formiddag (Torsdag). Planen er å gå inn til Aker Brygge / Tjuvholmen og bli der i helgen. Skal i en barnebarnbursdag i Oslo på Søndag. Været ser ikke ut til å bli like fint som i fjor, da tok vi samme turen i strålende solskinn. Men, vi har da tak på båten ...  :cool:

Link to post
Share on other sites

Nå har vi avsluttet sesongen. Og greit er det. Imorgen skal skipshunden til veterinæren for fjerning av tannstein, og så fikk vi beskjed fra Kristiansund at svigermor som fyller 99 år om snaut 2 uker har fått lungebetennelse og er svært dårlig. Dermed ble det å bestille flybillett (enveis) for Trude på fredag. Men fy til grisen for en pris når en må bestille på kort varsel, 1995 kroner en vei på billigste alternativ! Tidligere med bestilling en måned i forveien har det kostet rundt 1000 for tur/retur!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jobber i helga, så det blir ikke langtur på meg. Vurderer å ta båten til jobben, men ikke sikkert det blir noe av. Det er vel ikke slik som i Sverige på Tjuvholmen og Aker Brygge, at gjestehavnene er stengt og automatene slått av...

 

Men akkurat nå skal jeg slutte å sitte foran tastaturet og dra ned til båten for en liten svipptur!  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det å krysse fjorden fra Åfarnes til Sølsnes på Møre (med ferge) på biltur til Kr.sund for begravelsen til svigermor.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det å krysse fjorden fra Åfarnes til Sølsnes på Møre (med ferge) på biltur til Kr.sund for begravelsen til svigermor.

 

Det blir nok ikke den fineste turen, men godt det er imorgen middag og ikke fredag!

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er ikke alltid man trenger å dra så langt, bare rett over fjorden kan også være greit. 

Denne helgen blir det Aker Brygge, og med det blir det sesongavslutning for Fortuna.

Så begynner jobben neste uke med å pakke sammen båt og dens innhold for en pause frem

til Mars, hvor vi pleier å starte opp igjen.

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...