Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Jeg var på besøk til Astor, som var på treff i Horten. Fikk ny baatplassen.no vimpel og magasinet Båtens verden.

Der var det (kjapt regnet) 14 trawlere på treff. De storkoste seg i vårens beste dag så langt. :cheers:

Tusen takk Inge, og for en fin omvisning i Astor.

Redigert av Faxen (see edit history)

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Nå er båtene begynt å gå her fra Oscarsborg, men i finværet ser vi ingen grunn til å dra hjem. Vi ligger over til imorgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er båtene begynt å gå her fra Oscarsborg, men i finværet ser vi ingen grunn til å dra hjem. Vi ligger over til imorgen.

Fornuftig valg.

 

Og hvorfor drar så mange rett før det er salutt oppe på Borgen. Man bør få med seg dette når man først er på Borgen... Korsang med barn fra Drøbak skole ble vi også servert. Flott!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

bilde

Vi fikk med oss salutten I sundet. Assisterende kaptein lurte på om sjørøverne I Borgen hadde stått opp når det begynte å smelle. Det var ingen sjørøvere I Borgen når vi inspiserte borggården.

 

For øvrig en fantastisk dag og tur. Gikk fra Grebbestad via Nord-Koster og Borgen.

Redigert av Kaskazi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Helgen er over. Men torsdag og lørdag gikk med til siste båtpuss og søndag ble båten sjøsatt. I det nydelige været ble det også en tur utpå og selv om vi ikke fikk noe fisk på kroken fikk vi ihvertfall spist litt. Grillet noen pølser på Strømholmen. Tenkte egentlig å gå i land på Strømtangen og sjekke ut fyret, men gjestebrygga var såpass full at vi gikk i land på naboholmen. 

 

bilde

bilde

 

Link to post
Share on other sites

Hadde en helt vidunderlig helg selv om jeg bare var utpå lørdag og søndag. Håper det blir mye vær som dette utover i sommer!

 

bilde

Fortøyd på Steilene. Skøyta i forgrunnen, Ternen, er fra 1946 og fredet. Masta ligger i verkstedet.

 

bilde

Erik Byes gamle jolle, Espolin. 

 

bilde

Slapper av før grilling.
 
bilde
Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nåmårruseåfåoppfarta Astor. Vi ligger her å venter på dere.

Hilsen oss i Syden

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Mange som er ute i pinsen, kanskje? Selv jobber jeg lørdag, men har tre dager fri etterpå og søndagen skal benyttes til båttur, første i år sammen med rederinnen, hvis alt går som planlagt. Er litt usikker ettersom jeg ser at det er meldt litt vind. Planen er Håøya nok en gang, kanskje Oscarsborg hvis det er plass, men det blir kanskje vanskelig. Det blir uansett bare en dagstur ettersom det står fotball på menyen mandag og 17.-mai-middag på tirsdag...

Link to post
Share on other sites

Hei Per Helge, vi dro til Borgen forrige helg og var der fra fredag til søndag. Sånn i 11-13 tiden var det mye aktivitet og hele tiden åpnet det seg plasser. Er du klar for å vente bittelitt får du nok plass om du er der fra 11 tiden er mitt tips.

 

Tror det blir tur til Borøya på oss. Bare stikk innom (vi er innerst i den vestre bukta (mot Nesøya) fartøyd mot land. Du får bakke inn mot hekken vår og ta en kaffekopp! (uthavn er kanskje ikke det letteste for deg?)

 

Uansett god pinse!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Hei Per Helge, vi dro til Borgen forrige helg og var der fra fredag til søndag. Sånn i 11-13 tiden var det mye aktivitet og hele tiden åpnet det seg plasser. Er du klar for å vente bittelitt får du nok plass om du er der fra 11 tiden er mitt tips.

 

Tror det blir tur til Borøya på oss. Bare stikk innom (vi er innerst i den vestre bukta (mot Nesøya) fartøyd mot land. Du får bakke inn mot hekken vår og ta en kaffekopp! (uthavn er kanskje ikke det letteste for deg?)

 

Uansett god pinse!

Ja, jeg kom litt for sent forbi Borgen forrige helg til å få hilst på dere. Vi får se hvor veien går til helga, rederinnen var jo med i samme område forrige gang, så derfor tenkte jeg å dra et annet sted denne gangen. men det spørs jo både på vær og vind og på hvor lenge hun har lyst å være med utpå! En tur til Håøya/Borgen blir en dagstur for oss... Og ingen av oss er veldig glade i å stå opp tidlig, så 11-tiden blir nok for tidlig for oss! Ikke sikkert vi har kommet oss avgårde engang! :smiley:  Har ikke prøvd ennå å legge til mot land/berg/fjell ennå etter amputasjonen, men det er jo noe som jeg bør prøve å mestre, men kanskje ikke ennå. :confused: Har tenkt å kjøpe en slik sammenleggbar baugstige som jeg kan hekte på baugen, det er mulig det kan gjøre det enklere. Vi får se!  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...