Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Det går helt sikkert bra, men fint å ha med håndtlanger de første gangene. Du får sende rederinnen i baugen så blir det nok saker! Lykke til :) 

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Kongelig Norsk Båtforbund Vi ønsker velkommen til KNBF Region Østs 26. TREFF I HORTEN Lørdag 14. mai kl. 12:00 (åpning) ? Gratis havneavgift fredag–søndag for medlemmer med KNBFvimpel/ medlemskort/ eller DMF-KNBF 2016 merke på båten. ? KNBF- stand med: o Informasjon og profilartikler o Kampanjen ”Klar for sjøen” ? Velkomstmappe til alle båter ? Åpning ved fungerende generalsekretær Endre Solvang og KNBF Region Øst ? Aktivitet fra redningsskøyte (Hvis ledig fra oppdrag) ? Konkurranser, for voksne og barn, med nyttige og fine premier ? Lotteri med flotte gevinster ? Musikk fra kl 18.00 utenfor Fishland v/Tor Caspersen. ? Spis godt - Gode tilbud fra Fishland og Peppe’s Kom og hygg deg i Horten!

bilde

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Nåmårruseåfåoppfarta Astor. Vi ligger her å venter på dere.

Hilsen oss i Sydenbilde

 

Er nede ved 10-11 tiden vil jeg tro. Kommer alene. Randi og matros Jonas kommer med Ove.

Trenger sikkert en båtmann på brygga. Sikter inn på en av de nærmeste plassene mot Escada.

 

ShipOhoy!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

bilde

 

Flott stemning og full gjestehavn under Båtforbundets trafisjonelle båttreff i gjestehavna i Horten.

 

bilde

 

Vi ankom fredag formiddag og fikk oss en god plass. Havna er under ombygning i den indre delen av havna. Lun musikk fra trubaduren gir god stemning i havna.

 

Flere BP-båter gir oss mye hygge denne kvelden.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dragsund i går ettermiddag. Det var god "medvind" her i natt også.

 

bilde

Når ble det bøyer på den nye brygga i Dragsund? Blir det vanskeligere (dvs trangere) å ligge med anker akter og baugen mot fjellknausen midt i bukta når bøyene er på plass?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Bøyene kom på plass tidligere i uken og skulle ikke gi problemer for de som ligger for anker mot knatten. Hele flytebryggen ligger jo langt utfor "knatten", og med anker ligger en jo innenfor "knatten".

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og her et dronebilde fra Flid under utsettingen av bøyene nå torsdag som var, samme type bøyer som på Borgen.

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bøyene kom på plass tidligere i uken og skulle ikke gi problemer for de som ligger for anker mot knatten. Hele flytebryggen ligger jo langt utfor "knatten", og med anker ligger en jo innenfor "knatten".

Det er fullt mulig å ligge med anker også mot utsiden av Knatten. Spesielt etter at brygga kom i fjor er det stort sett helt problemfritt fordi brygga demper det som måtte komme av bølger. Vi lå tre båter ved siden av hverandre der i august i fjor. Man må bare være litt forsiktig med hvor man legger seg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

For en gangs skyld starter jeg helgen tidlig denne gangen, og drar avgårde allerede etter jobb torsdag ettermiddag.

 

Målet er Holmsbu der jeg skal på festivalen We Låve Rock i låven på Holm gård. Fredag er det selveste Aunt Mary som spiller og lørdag er det en rekke norske band pluss et fra Sverige og ett fra England som spiller. Så dette blir en flott helg!

Sover to netter i båten i Holmsbu, låven er i gangavstand fra havna.

 

Hadde egentlig ikke tenkt å dra før fredag morgen, men ser at det er meldt endel vind når jeg krysser fra Tofte og over til Rødtangen. Av erfaring vet jeg at det kan bli litt tøft der, så jeg drar tidigere slik at jeg kjører det partiet et par timer tidligere enn beregnet, da skal jeg, forhåpentligvis, unngå den kraftige vinden!

 

Returen blir søndag morgen.

'

1463580560.jpg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, Breiangen inn mot Rødtangen skal en ha respekt for. Der er det fullstendig åpent for alt som har med sønnavind å gjøre. Du kan være glad du ikke trenger å krysse rett over fra Son som vi har gjort mange ganger.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, Breiangen inn mot Rødtangen skal en ha respekt for. Der er det fullstendig åpent for alt som har med sønnavind å gjøre. Du kan være glad du ikke trenger å krysse rett over fra Son som vi har gjort mange ganger.

 

Ja, har jo vært i det området før i dårlig vær, så vil helst unngå det. Er meldt opp mot 8,4 m/s og fra feil retning for å si det slik. 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter å ha benyttet kikkerten inn mot Holmsbu i går kveld fant vi ut at det var like greit å fortsette videre til Kommersøya og Fantebukta.

Nå nyter vi "ute-været" inntil det meldte regnværet kommer i ettermiddag. God helg til alle !

(Skipet5 lå for øvrig her, men gikk før jeg rakk å hilse på. Det blir sikkert en ny anledning..)

 

bilde

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...