Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Da har vi vært på Jomfruland siden klokken 17 i dag, havnen begynner å fylles opp, antar det er en rundt 50-60 båter her nå... Vejret er ikke av sitt aller beste, men greit nok... Det blåser rundt 7m/s fra nordøst, sjøtemp er 21 grader og luften noe mindre.... runt 18 vil jeg tro, overskyet oppholdsvær, men mørk himmel mot øst, så noe vann fra "vår herre" må man vel påregne i løpet av natten..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi blir vel til søndagen tenker jeg... er man først kommet ombord så trenger man ikke stresse med mønstre av igjen.. da skal "han" slå om til sørvest og vi kan heise seilene..

 

Båten fungerer utmerket, og det gjør ICE routeren også.... så kan man kose seg på baatplassen innmellom

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kansje litt tidlig for å reise på helgetur , men er været er ok imårra så .Regnevær er vi blitt vant til så det går ,bare det ikke blåser så inn i hæ#"¤%# . Turen går til storbyen Drammen og året's Elvefestival , hørt at det ikke er mye plass oppi der så kansje greit å dra litt tidlig når vi kan det . Økosjefen har ferie enda så , da er det bare å håpe på litt vær . Ser vel ikke best ut men , di værmeldingane har vel ikke stemt så mye i sommer . Noen andre som har planer for Drammen og Elvefestivalen kansje ? Et knall program iår igjen , men masse bra konserter og båtrace . Så vil tru det er noe her for dem fleste ....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Om været blir bra så blir det Skolebukta på Håøya for oss (kun 45 min tur), men ikke før lørdag da... hvis ikke så blir det innetjeneste i heimen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denne helgen går turen over Hurumskauen og til Øvre Klokkarstuen,som skal være et finere sted en nedre Klokkarstua så vi gleder oss. :flag::flag_sw:

 

Vi gleder oss til lørdag. Da skal fruen feires. Og rundt bordet bare båtfolk. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skal ha med ett vennepar utpå i helgen. Blir vel en helg på Verdens Ende. Er jo meldt rimlig bra vær.

Om det fortsetter å blåse som det gjør nå, så blir det vel kun en tur til Tønsberg. Helgen skal tilbringes i båten uansett.

Neste mulige helg er i slutten av September. :cryin:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Sitter bare å trøkker her jeg og venter på at det skal roe seg ute , har vært et hæ¤#"¤ vær i dag. Skulle reist på mårran men , da var det vel bortimot rein høststorm utpå her . Men det lysner mer å mer , så kansje vi kan stikke av utpå kvelden . Kan jo ta en stopp i Svelvik , har ikke vært der på maaaange år . Før ferden går til Drammen , nei nå er sola her også . Hva skjer'a ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er det nå ikke helt helgen ennå da, men vi er jo utpå på ferie, så en slags helg er det. Ligger nå værfast i Skärhamn. Vinden uler og regnbygene kommer og går. Men det er ikke kalt, ca. 19gr. Det er kulingvarsel for hele Skagerakk og Kattegatt med vind optil 18m/s meldt. Men det skal visstnok løye utpå natten. Har målt opptil 13m/s her i havnen. Og mer er det nok i mastetoppene på seilbåtene.

 

Hadde tenkt oss en kort tur videre til Klädesholmen for å se på seilasen Tjörn rundt på lørdag og så videre sydover til Göteborgs nordre skærgård, men blir vi liggende lenge værfast her, snur vi vel heller nordover igjen når det løyer.

 

Sommerhilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sitter bare å trøkker her jeg og venter på at det skal roe seg ute , har vært et hæ¤#"¤ vær i dag. Skulle reist på mårran men , da var det vel bortimot rein høststorm utpå her . Men det lysner mer å mer , så kansje vi kan stikke av utpå kvelden . Kan jo ta en stopp i Svelvik , har ikke vært der på maaaange år . Før ferden går til Drammen , nei nå er sola her også . Hva skjer'a ?

 

Tine III

 

Du har jo vinden inn akter hele veien opp mot Svelvik, Runo. Klart det blåser, men jeg tror ikke skuta di merker stort til dette opp dit. Innenfor Svelvik er det blankt vann. Sitter og ser ned på Svelvikstrømmen nå. Her blåser det mer enn det blir bøljer av.

 

God tur til dere begge. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vel, vel, - nå løyer vinden, solen skinner og det er 20gr. Middagen med en god rødvin til er fortært, og det er snart tid for en luftetur med skipshunden.

 

Og etter hva værmeldingene sier, blir det tur videre sydover til Klädesholmen imorgen. Sammenligner en værkartet fra akkurat nå med et for formiddagen imorgen, og ikke å forglemme med et fra søndag formiddag, ser det absolutt ut til at jeg kan sende "sommerhilsener" herfra.

 

Værkartet akkurat nå:

vaer_nu_swe_15082007.jpg

 

Og for imorgen formiddag og søndag:

vaer_form_swe_16082007.jpgvaer_form_swe_2082007.jpg

 

Sommerhilsen fra oss ombord på Trudelutt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Gå til http://grib.us Der laster du ned gratis et program for å hente/lese/vise/animere grib-filer. Disse er også gratis å laste ned. Du kan få filer fra hele verden, du kan velge et lite eller så stort område du ønsker, og du kan vise data som animasjoner også.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sitter bare å trøkker her jeg og venter på at det skal roe seg ute , har vært et hæ¤#"¤ vær i dag. Skulle reist på mårran men , da var det vel bortimot rein høststorm utpå her . Men det lysner mer å mer , så kansje vi kan stikke av utpå kvelden . Kan jo ta en stopp i Svelvik , har ikke vært der på maaaange år . Før ferden går til Drammen , nei nå er sola her også . Hva skjer'a ?

 

Tine III

Så båten din v Skutebrygga i ettermiddag etter dragebåtkonkurransen.

Det er en flott båt du har fått deg Tine lll!

Link to post
Share on other sites

En liten morgen rapport fra Skolebukta på Håøya (mellom Langesund og Helgeroa for de som ikke er lokalkjent)

 

Vi ankom i går klokken 12.15 og fant en ledeig plass ved trebrygga og fikk lagt oss til... mye båt og mere ble det.. Klokken 19 taløte jeg 34 båter i bukta og det er det meste jeg har sett. En flott kveld med grilling og kos

 

Det virker nesten slik at den "dårlige" sommeren hittil fører til at båtfolket er på sjøen bare solen vurderer å titte frem.. blir nok mere av det utover høsten vil jeg tro..

 

I dag litt grått ute, diselvarmeren er startet.. kun 14-15 grader ombord når jeg stod opp klokken 7.30..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Planlagt overnattingstur med familien ble dagstur i dag alene. Standard sommevær, dvs vind og regn, gjorde at det ble en vanlig vintertur. Ut til Kyrholmen, nordøst på Austevoll, noen fredelige timer med snøre ute medførte litt makrell og mye sei. Seien hadde god størrelse, en av dem var vanskelig å få ombord pga vekt (hele vinterutstyret med klepp etc. er ikke klargjort enda).

Men det ble da god matauk, selv om akterdekket trengte en skikkelig vask.

 

 

Går det an å få forklart måkene som får et herremåltid når jeg driver med filetering at det er dårlig takk for maten å skite på båten min?

Laholm

Link to post
Share on other sites

Så båten din v Skutebrygga i ettermiddag etter dragebåtkonkurransen.

Det er en flott båt du har fått deg Tine lll!

Takker for det da , du skulle stoppa for en kaffekopp da veit du .Men vi var kansje ikke ombord da , men trivlig langhelg i Drammen . Var på trønder rockkonsert fredag , bare den var verdt turen da Åge A og Sambandet rocka Drammen i senk . Mye folk og mye båt , og båtracet var litt rått å se på da vi hadde megaplass oppe på CBC dekket i finværet . Men å ta imot båt turister kan ikke Drammen , der har dem litt å lære . Men alt i alt en knall lang helg med mye koslig mensker og det som hører med ,litt regn på veien hjem idag . Men pytt pytt da skulle vi jo hjem ,hadde tross alt en helg uten regn og det er ikke vi bortskjemte med i sommer

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...