Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Det blåser friskt på Værla sør for Moss i dag. Vi ligger i kanalen og ser båtfolket kommer forblåst inn mot Mossesundet. Nå begynner man å ligge to utenpå hverandre. Det ber helt fullt her.

 

Mye pen kjøring i kanalen, men noen båttyper skiller seg ut. (Slapp av seilbåtfolk, det er ikke dere. Dere kommer ikke under Mossebrua som er 4.5m) Det er de store åpne sporstcruiserne eller hva de kalles. De over 35 som er som forvokste daycruisere.

 

Tusler hjemover i morgen formiddag etter frokost.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Denne helgen tror jeg ikke det blir neon ferd. Det regner og blåser litt så kjekt båtvær er det ikke. Men på torsdag drog jeg på båttur. Det endte ved at vi reiste hjem igjenn om kvelden ettersom det regna sånn å stesøstera mi ikke ville mer når vi ikke hadde annet enn å gjøre å ligge i båten. Det endte da med at jeg ble liggende i båten i hjemmehavn mens hun gikk hjem. Dagen etter med sol å fint vær reise vi bort igjenn og mye kjekkere dag. På kvelden kom Seilaren seilendes inn og vi pratet utover kvelden. Han er nå på langtur i Nordlige deler av Ryfylket! :wink:

Link to post
Share on other sites

Har reist fra Fjærholmen (Tønsberg) til Horten i dag i god medvind. Gamle Arnegrut var oppe i 8 knop Maksfart på GPS'en. Ikke værst. Ligger nå i Horten gjestehavn og slapper av med mine tre barn. Blir til søndag. Det har blåst friskt idag, så det har ikke vært like enkelt for alle å komme inn uten at det har blitt litt klabb og babb, med det går jo som regel bra.

 

Fikk ellers med med at det er Hortensfestivalen idag, så det blir kanskje litt liv og røre her i kveld. :lol:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Etter hva vi hørte var det vel nærmest fullt i pollen denne helgen. En diger rugg hadde mistet ankerfeste men ble heldigvis "reddet" av en snartenkt Hurum-kar. Det kunne visst ha kostet dyrt, så tett fartøyene lå denne helgen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

lå i sandspollen fra fredag-søndag.

Ja jeg dro bot til den svære ruggen da jeg fikk vite det.

gjorde klar trosse til og dra den lenger fra land men akkurat da kom redning skøyta selvfølgelig :cryin:

og det var flere som mistet "feste"

Redigert av Hilmar2 (see edit history)

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Sandefjord-Strømstad.

 

Fruen runder år denne måneden og vi må over å fylle opp til kvotemerket.

 

Blir noen båtturer nå og da men neppe overnatting i august, vil jeg tro.

 

Drar utpå i morgen formiddag en tur for å lufte Astor. Trolig en sveip rundt Håøya. Er i alle fall i båten å pusser vekk noen sørgerenner. Radioen står på 16 og 77.

 

Prekas!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har nå vært på tur siden Torsdag. Det vil si hyttetur :sad:

Hadde planer om å reise nordover til Gulen med båten, men regnvær og vind i flere dager gjorde at vi skippet båten og satset på hyttetur istedet.

Er blandede følelser for dette valget da vi fikk strålende utover helgen. Gjorde ikke bedre på humøret at Skjerjehamn hadde åpning den helgen med over 250 båter i området! Var innom der på Mandagen, og da hadde stedet gått tom for det meste. Inkludert vann. Stedet har blitt skikkelig fint, og jeg må si at de har fått gjort mye på den ene måneden siden sist vi var innom.

 

Tror det har vært rekord i båter som har passert hytten disse dagene. Må være totalt over 100 båter hver dag!

 

Idag er det Tirsdag og meldt fin vær. Slik ble det ikke for oss ihvertfall, så vi hadde da fått nok og reiste hjem.

Planen nå er å fikse opp litt i båten, og se om jeg kan få tatt meg noen småturer i nærområdet.

På Mandag venter det dykkekurs på Grimstad, så da skal nok skipper worse mfl. få inspeksjon av båt over og under :wink:

Link to post
Share on other sites

Hahh!! Hos meg er det gulledne rent. Bunnsmurte i juli!! Ta den igjen og mal den grønn! Men du kan selvsagt få lov til å ta en tur under, og få en kop varm driekke etterpå .... eller annet livgivende fluidum. Bare gi beskjed ang når ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Da er det meste klart ombord, ny lader og battmeter er innstallert, høstsessongen på Jomfruland er også klar så vi reiser nok dit fredagen... Lander på Geitryggen 13.30 og håper jeg er ombord seneste14.15 slik at vi kaster loss 14.30... Da burde vi være på det jomfruelige landet ved 17 tiden

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Et par dager i Mossekanalen pga div , mye duste kjøring forbi her . Men må vel reine med det kansje? Turen går til Horten og Makrell festivalen til helgen . Skulle vært å møtt Escada på Verdens ende , men ting blei litt vridd her .Sees på Makrellfestival , da jeg veit flere her inne skal dit .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Stemmer det :wink:

Du må ta en tur bortom meg neste gang du er i Pollen, så jeg får se ordentlig på den flotte båten din.

Og det er bare å ta en tur nordvest i Pollen på den nest ytterste brygga, der kan du legge til ytterst og da ligger jeg som båt nr 2 ytterst. Tror det er flere som gjerne vil se den, bl.a min sønn på 11.....

Regner med at vi er der i helgen, hvis ikke været blir svært dårlig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...