Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Ja. og kanskje vi får se Trudelutt og Lars H. ???? :blush: Opptakene ble gjordt på båthavna i Son - er ikke det hjemmehavna til Lars, Trude og Japp? :blush:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja. og kanskje vi får se Trudelutt og Lars H. ???? :blush: Opptakene ble gjordt på båthavna i Son - er ikke det hjemmehavna til Lars, Trude og Japp? :blush:

Hei.

 

Aha, husker ikke helt, men enten i vår under båtpussen eller i høst, nei det var nok i vår og jeg sto og spylte båten med høytrykkspyler fra medbrakt vann på 25 liters kanner. Vannet var ikke satt på så tidlig i April.  Da kom det noen karer som lusket rundt og gjorde opptak i havnen.

 

En av dem kom bortom og nærmest forhørte meg om båtlivet (uten kamera). De skulle lage en film for NRK. Men at det gikk ann å bruke båten utenom den tiden i juli hvor en kunne bade i 20 graders vann og ligge på svaberget å sole seg, forsto typen absolutt ingenting av. Sjarmen med å våkne i båten i oktober med høstløv på dekk?? Nei! Men at jeg tøffer avgårde i 8 knop reagerte han ikke på, ikke før jeg fortalte ham at det tilsvarte kun 15 km/t. Da gikk han!

 

Så jeg kommer neppe på TV, og ha ikke for store forhåpninger til programmet. Men jeg skal sitte klistret til skjermen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Å hjelpe og trøste oss... Hvis dette er et program med samme konsept som tidligere Campingliv og Sydenliv, så blir det selvsagt litt "utdriting" (godartet riktignok) av båtfolket. De folka som var med i både Campingliv og Sydenliv ble latterliggjort og utlevert på en slik elegant måte at de ikke forsto det selv. Gapskratten sto høyt i stua i de tusen hjem...  Jeg kommer til å se på med ett øye lukket... :lol:

Link to post
Share on other sites

. . . og Sydenliv ble latterliggjort og utlevert på en slik elegant måte at de ikke forsto det selv

Du har helt rett, de forsto det nok ikke selv. Han som var leder for den norske kolonien på Kanariøyene er forresten en grepa kar! Treffer ham ofte på Kommersøy. Han er en ivrig båtmann. For en del år tilbake bodde han i båten om sommeren her hjemme, og på Kanariøyene om vinteren. Og det kulespillet du så de bedrev i syden, det driver de med på Kommersøy også. De første gangene jeg var der, for en 10 - 12 år siden, var det crocket det gikk i!

 

Men programmet kan jo være mye bedre enn mine anntagelser. Vi får vente å se. Men at det er en oppfølger av Campingliv og Sydenliv er det nok ikke tvil om. Se NRK Underholdning sin omtale her .

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vel vi båtsgale er jo ikke akkurat bortskjemt med programmer som omhandler livsstilen vår på noen måte, men Bersærk til Nordpolen og nå med Båtliv må jo noen mennesker oppfattet at noen liker dette her,,,  :lol:

om programmet ikke blir så bra, er jeg glad bare jeg får sett litt sjø og båter..  Mer som når internett begynnte å bre seg, Nettet kom og jeg satt klistret til the silverscreen..

 

Pjolter som gleder seg

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Ja, dere får følge med, kanskje dere får et glimt av Trudelutt, det er jo hjemmehavnen min!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Får virkelig håpe at de ikke har lykkes med å fremstille deltagerene på samme måte som i Campingliv. Man kunne jo få inntrykk av at de manglet ganske mye de fleste av de som ble fremstilt i Campingliv. Eller er vi på akkurat samme måte - med den lille forskjellen at nerden i dette tilfellet heller interesserer seg for båt istedenfor camping? :seeya: Huff, blir dette noe gøy da...

Link to post
Share on other sites

Man kunne jo få inntrykk av at de manglet ganske mye de fleste av de som ble fremstilt i Campingliv

Se mitt innlegg  #4 lenger oppe på siden! Forøvrig er det ennå mer fra NRK om programmet Her.

 

lars H.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sammensetningen av båteierne ser jo bra ut den. Litt forskjellige båttyper og bakgrunn. Kanskje Japp'en dukker opp i bakgrunnen i en scene? Litt på samme måten som den kjente hunden i bakken (Eller var det løypa?). Litt dårlig da hvis ikke et eneste baatplassen medlem er representert. Kanskje det har sneket seg med litt produktreklame i form av en baatplassen vimpel eller to?

Link to post
Share on other sites

Var ikke så verst begynnelse dette? Tross alt ikke hver dag vi har en serie om favoritthobbyen vår på norsk TV. Men det blir kanskje verre etter hvert som NRK skal presentere noen saftige intriger for å holde på seerinteressen? :sad: Men Japp'en så jeg lite til. :seeya:

 

Forresten merkelig hvor stille det var i forumet akkurat denne halvtimen...

Link to post
Share on other sites

Hehe,,  vi var vel alle påNRK 1..  syntes slett ikke dette var ille.. Han havnemannen var jo litt av en type da,,,   Sliter du med ham Lars??  eller er han er grepa kar som holder alle i ørene?

 

Nei som sagt,, en bra begynnelse :seeya:

 

Pjolter som har satt av alle Onsdager fremover hvis jeg ikke er på sjøen

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

...(ca 10 medlemmar låg inloggade!)

 

...Fra en som inte kan se NRK, men som sliter med sit nye  ADSL o wireless

Og av de 10 tipper jeg så og si alle er medlemmer med ADSL eller lignende som er innlogget hele dagen uansett. :seeya:

 

Men har du ADSL er du berget bare du får orden på bits og bytes - hvert program skal bli lagt ut på hjemmesiden til serien slik at du kan se det via web (Se linken som Lars H. har postet i noen innlegg lengre opp).

Link to post
Share on other sites

Se mitt innlegg  #4 lenger oppe på siden! Forøvrig er det ennå mer fra NRK om programmet Her.

 

lars H.

Lars H.

Jeg synes programmet var ganske fornøyelig, og ser fram til fortsettelsen. Bruker dere linken til Lars H. (i sitatfeltet ovenfor) kan du allerede se programmet i reprise (ble lagt ut før programmet var ferdig). Selv med 15'' skjerm kan jeg se programmet samtidig som jeg skriver dette på Baatplassen. Ganske kjekt.  :seeya:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Og av de 10 tipper jeg så og si alle er medlemmer med ADSL eller lignende som er innlogget hele dagen uansett. :seeya:

Du har nok rett i det, jeg er innlogget hele tiden. PCen står og går hele tiden også og henter ned mail etterhvert som de kommer etc (og filtrerer bort alle virusmailene).

 

Det er kjekt med ADSL, og om du er mye online så er det billigere en f.eks. ISDN.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes programmet var ganske fornøyelig, og ser fram til fortsettelsen. Bruker dere linken til Lars H. (i sitatfeltet ovenfor) kan du allerede se programmet i reprise (ble lagt ut før programmet var ferdig). Selv med 15'' skjerm kan jeg se programmet samtidig som jeg skriver dette på Baatplassen. Ganske kjekt.  :sad:

 

Fikk ikke med meg første episode (var på båtfører kurs) kan jeg se dette i reprise på web med analog linje? Prøvde linken til Lars uten resultat  :seeya:

Link to post
Share on other sites

Fikk ikke med meg første episode (var på båtfører kurs) kan jeg se dette i reprise på web med analog linje? Prøvde linken til Lars uten resultat  :cryin:

Det var litt vanskeligere å finne det enn jeg sa (i gleden over å ha funnet det ut glemte jeg at jeg hadde fiklet litt).

 

Selve hovedlinken fra siden om Båtliv-programmet til tidligere sendinger virker ikke ennå. Men det er håp. Klikk på "Lure triks og knep til båten". Under "LENKER" står det "Se video: Nyttige båttips". Velger du denne får du opp en videospiller med diverse filmsnutter med tips m/Ingvar Johnsen. Nederst i denne listen står det "Båtliv 08.10.03". Klikk på denne og programmet starter.

 

Hvis du ikke har sett på program hos NRK på denne måte før tester NRK først internett-forbindelsen din, velger hastighet/kvalitet på forbindelsen din, og gir deg anledning til å lagre denne (da slipper du samme prosedyre neste gang). Videre må du registrere deg med epost-adresse, navn og passord. Du får da umiddelbart tilsendt en kode på email, registrerer denne inn, og du er i gang. (Dette hørtes kanskje tungvindt ut, men det går raskt og du gjør det bare en gang).

 

Med kun analog linje blir nok kvaliteten på overføringen deretter. Med ADSL ble det veldig bra, og stort nok bilde til å se fornuftig på en dataskjerm.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

...(ble lagt ut før programmet var ferdig).

Hvor finner du link til visning av web opptaket? Jeg har spanet værre, men finner ikke opptaket. Er det cache'n min som lurer meg, eller hva skjer? :cryin:

 

Brumle: Tror nok det skal holde hardt å se slike ting via analog linje. Men en mulighet kan være å laste ned programmet først, og se det etterpå. Bare jeg får tittet på siden hvor opptaket ligger, skal jeg se om jeg kan komme med flere tips.

Link to post
Share on other sites

Han havnemannen var jo litt av en type da,,,   Sliter du med ham Lars??  eller er han er grepa kar som holder alle i ørene?

Har aldri sett eller hørt om han, Trudelutt ligger helt innerst i Sonskilen båthavn, privat havn eid av en viss Sørbø. Her kan vi ligge med hekken inn eller baugen inn som vi vill, og det er ikke noen krav om minst tre fendere på hver side. Dessuten har vi vann og strøm pluss belysning på bryggene. Og på den ene siden er det brei utligger til å gå iland på. Disse tingene mangler på de kommunale plassene.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...