Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Må nok skuffe deg, Brumle. Trodde jeg raskt skulle klare å hacke logikken til NRK. Men lykkes ikke rent umiddelbart. "Problemet" med slike sendinger er at de er såkalt "streaming" og ikke beregnet på å lagres lokalt. Etter mye research fant jeg i sin tid endelig et program som var utviklet for å kunne klare nettopp dette, men programmet ble stoppet av mektige krefter før det kom på markedet. Selvfølgelig finnes dette programmet på nettet likevel og kan lastes ned fra "lugubre" plasser (Det heter "Streambox VCR" for de som ønsker å prøve seg). Kjøttkakene venter, så jeg har ikke tid til å teste mer akkurat nå. Du har ikke tilgang til ADSL eller bedre forbindelse noe sted da, Brumle?

 

Lagt til i ettertid: Upps, ser du rakk å teste før jeg postet innlegget mitt, Brumle. Håper det går slik noenlunde å se på det. Streaming media via analog kan være en skikkelig utfordring.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Med ADSL, 704k har jeg ingen problem med å se NRK programmer, kjempegod kvalitet selv i fullskjerm, men er det noen av dere glupingene som vet om det går å lagre biter av progammet på egen PC? Tenk om det skulle dukke opp bilder av Trudelutt i en senere episode? Det hadde vært artig å ha en slik snutt! NRK sier riktignok: •  Kan jeg laste ned klippene?

Nei, du har ikke anledning til å laste ned klippene til din egen maskin – av rettighetsmessige årsaker.  

, men??

 

Ellers er også jeg svært positiv til første episode. Artig å se seilbåten bli satt på sjøen samme sted og samme metode som når vi sjøsettes. Og så hadde dama problemer med kjølevannet! Men hun fikset det jo, måtte ikke på land igjen som vi i år. Husker dere impeller-tråden tidligere?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Huff! Da jeg endelig klarte å komme inn og videoen skulle starte hang PC'en seg.

Har ikke jeg sagt at du må se å få innstallert XP? :cryin:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

...er det noen av dere glupingene som vet om det går å lagre biter av progammet på egen PC?

Nå vil ikke jeg titulere meg som en av glupingene, men det var nettopp dette jeg gjorde et forsøk på når jeg postet et par innlegg som var myntet på Brumle. Litt dårlig forklart kanskje, men jeg forsøkte nettopp å få til så man kunne lagre programmet på lokal disk. Jeg kan se om jeg får forsket litt mer på dette en annen dag.
Link to post
Share on other sites

Vad gör jag för feil ?

 

sitter på jobbet, fast line, windows 2000, kan koppla upp mot NRK,

nytt vindue, windows mediaplayer starter opp, kan lese under, episode1/el bråkete dör,

sen hender ingenting............er det för många som 'ropar' samtidigt på samma fil,

eller vad er felet, har jag glemt några instillingar?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Yess, funka perfekt, litt liten skjerm men det går, rekker ikke å se alt nå, må se Berserk først men tar det etterpå.  :headbang:

 

Banna,,,  visste det var noe glemte..  2 båtprogram på en kveld,,,,,ikke rart man blir forvirret.. :cryin:

Finner jeg bersærk på nettet også?  *leter*

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Vad gör jag för feil ?

 

sitter på jobbet, fast line, windows 2000, kan koppla upp mot NRK,

nytt vindue, windows mediaplayer starter opp, kan lese under, episode1/el bråkete dör,

sen hender ingenting............er det för många som 'ropar' samtidigt på samma fil,

eller vad er felet, har jag glemt några instillingar?

 

 

Fikk ordnat det själv!

 

Tenk vad lett det går om man anvender senaste versionen av  Win mediaplayer!!!! :confused:

 

 

Skall se programmet så fort jag får möjlighet! verker bra inledningsvis.............

 

måste förtöja med fören mot brygga!!!!................ :headbang:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det er nesten ikke til å tro at  media sender noe annet enn fotball ! Uansett hvor dårlig dette programmet blir, kommer jeg sikkert til å se alt, så lenge jeg slipper å se en fotball.

Jeg synes faktisk det første programmet ikke var så værst. At havnesjefen syntes noe brysk er vel ikke uvanlig?? Eller?

Link to post
Share on other sites

Jeg må si jeg var ikke imponert - har heller ikke sett campingliv tidligere.

 

Dette så for meg ut som en typisk billig-produksjon: få en eller to utstyrt med kamera og mikrofon sendt ut til et eller annet sted og filme dagliglivet.

 

Men skal nok se flere følger før jeg gjør meg et endelig bilde....

Link to post
Share on other sites

Jeg så programmet i går, og kommer til å følge med videre. Det er jo ikke så mange båt programmer.....

 

 

Jeg reagerte på en liten ting.... De skulle til Ramvikholmen, men var redd for at det var fullt. Da skulle de evt. går til Holmestrand. Hvorfor det ? Ikke noe galt med Holmestrand, men ønsket de seg et uthavn som Ramvikholmen, så vil vel andre uthavner være gode alternativ; Mølen eller Kommersøya.

 

Kanskje de ikke kjenner til baatplassens havneforum ?

 

Gerhard

 

P.S. Forresten, Kommersøya er omtalt i 25 innlegg her, men er ikke i havneforum !

Link to post
Share on other sites

Og av de 10 tipper jeg så og si alle er medlemmer med ADSL eller lignende som er innlogget hele dagen uansett. :seeya:

 

Men har du ADSL er du berget bare du får orden på bits og bytes - hvert program skal bli lagt ut på hjemmesiden til serien slik at du kan se det via web (Se linken som Lars H. har postet i noen innlegg lengre opp).

 

Ville bare säga det att nu  funkar ADSL o wireless...............

 

kan se Båtliv nere i Kungälv oxo, via webben........helt fantastiskt.!

 

 

Har tidigare i kveld varit ute o gjort klart 'maskin' för vintern! kjört ferskvann+glykol+ oljeskift!

 

lurer på hur mange dager det kan vare kvar til sjösättning................. :cool:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da har jeg gjort et forsøkt til for å se om det er mulig å lagre web opptakene av Båtliv på egen disk. Det gikk like dårlig denne gangen. :seeya: Tydeligvis vet han hva han driver med han som har laget systemet til NRK. Så eneste mulighet da er å ta opp sendingene på video, eller at man har TV kort i PC'n og lagrer det til disk via TV tuneren i PC'n, eller at man kjører videosignal fra TV'n/videospiller med opptak og inn på PC'n og så lagrer.

Link to post
Share on other sites

Så er det vel bare å droppe tanken med å lagre snutter fra programmet. Hentet forresten ned programmet StreamBox_VCR som du nevnte Dilla. Men fikk ikke "cracken" til å funke. Får vel bare slette hele greien.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

...Hentet forresten ned programmet StreamBox_VCR som du nevnte Dilla. Men fikk ikke "cracken" til å funke. Får vel bare slette hele greien.

Husker ikke i farten hvordan dette med cr.... var, men jeg mener å huske at jeg endte opp med en pakke som heter StreamBox VCR Suite. Den inneholder en rekke ulike versjoner av StreamBox, og alle er ferdig cr.... slik at det er bare å starte en -.exe fil så er man igang. Har dessverre ikke URL'en her jeg sitter nå. Det er nemlig slik at noen versjoner av StreamBox fungerer fint på noen typer streaming og servere, men ikke på alle. Da er det gjerne en annen versjon som fungerer hvis ikke den første fungerer. Se om du ikke kan finne Suite'n. Og det fungerer som bare det. Bare ikke hos NRK. Jeg har brukt den ved flere tilfeller for å lagre tilsvarende streaming sendinger. Hvem vet - kanskje andre får det til hvis vi blir flere som prøver med StreamBox? Samtidig er det på sin plass å påpeke at ingen av oss gjør dette for å lagre sendinger vi ikke har lov til - vi gjør det bare for å se om det går ann å få til rent teknisk. Ikke sant?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...