Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Hei.

 

For de helt "teknisk" interesserte finnes "StreamBox VCR Suite" Her. Skal prøve den ut, har ikke installert dette ennå.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Han med trebåten burde kanskje lære seg at det er forskjell på kalesje og presenning.  :lol:

Hørte han sa feil ja,  :lol: men det er hans første båt, vi har alle vært "førstereis" en gang. Han lærer nok!   :wink:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gikk glipp av programmet i kveld, dessverre, men senere fikk jeg i alle fall med meg de første 35 minuttene av en god fotballkamp :lol::wink: (har skjønt at ikke alle her liker fotball), før kjerringa og dattera absolutt skulle se en film og dermed overtok TV'en   :lol: :lol:. Er det flere som har det slik. Da var det ikke annet å gjøre enn å inn på baatplassen igjen, og det var jo ikke noe dårlig alternativ.  Har forresten hatt dataproblemer og ikke vært på nett i flere uker, en svært frustrerende periode kan jeg love  :lol:. Nå var det mye å ta igjen her inne.

Link to post
Share on other sites

De hadde jo greid å digge opp litt av en gjeng da.... :crazy:

 

Synes han havne-sjef-Ayatollahen tok kaka!

Må si jeg har full sympati for havnesjefen. Er selv litt involvert i driften av en båthavn, og det siste året har vi sett en lite hyggelig utvikling. Alle ønsker selvfølgelig å ha båten i en ryddig og velfungerende havn, men det vi opplever er at folk gir mer og mer f..  både i å følge reglene de selv har akseptert når det tegnet kontrakt,  og å vise normal folkeskikk og vett.

 

Et godt eksempel på dette er at enkelte nå har begynt å kaste søppelposer opp i den båten som ligger nærmest renovasjonsanlegget når søppelcontaineren er full. Synes faktisk havnesjefen i Son yter ekstra service når han tilogmed kontrollerer at nærmeste båtustyrsbutikk har bra utvalg av utstyr til fortøyninger osv.

Link to post
Share on other sites

Enig med Lasse jeg...fikk ikke med meg noe som skulle tilsi at han kunne kalles noe tilnærmet diktator...

 

Ellers var jo programmet morsomt da...i hvert fall det jeg fikk med meg med en liten krabat på gulvet som skulle ha oppmerksomhet og ikke minst kveldsgrøten sin...mamma's pupp er ikke god nok lenger så den kan jeg vel snart overta igjen...  :crazy:

 

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Link to post
Share on other sites

hehe...skjønner at man må holde orden. Har aldri hatt båt i organisert havn eller bodd i borretslag så problemstillingene er nok litt ukjennte for meg.

 

Men stakkar kar da. Hver gang det er innslag med ham er det fordi han skal rydde opp i noe eller klage. Han må vel føle seg litt skjevt fremstillt?

 

Ellers blir det vel artig når han seilbåtmannen skal ha med seg kona fra Gana og seile på skakke...

 

huff og huff.....jeg er visst en kikker. Det neste blir vel se og hør-

Link to post
Share on other sites

Synes programmet beskjeftiger seg litt med "ytterpunktene" i båtverdenen... Ikke et vondt ord om seilere og seilbåter, men det er litt av et spenn fra han stakkaren som står og lakker ni strøk på en eldegammal trebåt, via en mangefots snekke og opp til 45-foteren, og så to flotte seilbåter. Hvor er skjærgårdsjeepen, og hvor er representanten for daycruiseren på 20 - 22 fot? Tror majoriteten av båter i Norge er i den klassen (skjærgårdsjeeper, landstedsbåter og daycruisere) som IKKE er representert i programmet!  :yesnod:

 

Jada, forstår jo at det ikke er noe poeng å gi noe "tverrsnitt" av båtfolket, her er det andre ting i fokus (Se og Hør?), men jeg savner så innmari å se hva mine likesinnede med daycruiser baler med!   :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Mener å ha lest at gjennomsnitts båten i Norge er rundt 15 fot?Har bare sett ett program men burde de ikke hatt med jolle gutta da i tillegg til daycruiseren på 22-25 fot?

Serien handler ikkje om båt.  Det vi fekk med oss i sist episode var at det var lurt å ha strekkavlastarar på fortøyningane, samt at ein kan skifta sensor på trimplan og blanda benarolje med whitesprit.  Etter ingressen onsdag var det ikkje meir å seia, men det er fint med levande bilder.  Det er nesten som eg savnar tida med fjernsyn i ein kanal.  Hugsar båtprogramma den gongen, med grundig undervisning i sjøveisreglar og tryggleik.  I dag har vi fri konkurranse og reality i 4 kanalar. :smiley:
Link to post
Share on other sites

Joda.la merke til det Nils.Når det gjelder reality tv så syntes jeg ikke det har mye med reality

å gjøre.I sommer så flyttet vi og her i Ørnhilds nye rede er det null kabel eller satelitt tv,nå

har vi kun norske kanaler pluss svensk TV 4 så det faderlige opphav kan se F1.

Reality tv inkludert Hotel Cesar er strengt forbudt.Og Ørnebarna er fornøyd med det.De har

begge fått litt mindre firkantede øyne og har fått nyoppvåknet interesse for bla jolla si.

Link to post
Share on other sites

Hei. Har sett 2 episoder av serien, men synes at den likner mer på borettslaget og at havnesjefen har store likhetstrekk med Narvestad. Jeg synes at det må väre litt "slakk" og om noen ikke passer så godt på båten sin så er det jo dem det går utover. Jeg vil ikke ha båten i en havn med en slik "havnekonge".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...